M102 käyntivian korjaus, bensamersu tietäjät auttakoot.
M102 käyntivian korjaus, bensamersu tietäjät auttakoot.
Eli itellä 230E bensa farkku josta on ecu kärähtänyt sekä kaasuläpän asentoanturi ja alkaa olemaan mitta tuotta mottia täynnä. JOS laittaisin tuohon m103 koneen niin käykö nuo 2,3 sähköt siihen koneeseen kiinnni ja sitten vain vaihtaa ecun sekä sen sytkävärkki jutun??
Viimeksi muokannut makke190, Su 06.09.2015 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: M102-->M103 bensamersu tietäjät auttakoot.
Jos autosi on vähäpäästöinen niin ei onnistu ...alusta osathan on aika lailla samanlaiset..jotain pientä eroa.
Joitain eroja on vuosimallista riippuen antureissa mutta jos sen koneen ecu niin eiköhän se johdotus suht suoraan käy...joidenkin antureiden eroavaisuuksien takia liittimiä vaihdettava ja tutkittava oikeat pinni paikat.
Multa löytyy ecuja ja se kaasuläppä..jos tarttet siihen 230 koneiseesi niin ilmoittele.
Joitain eroja on vuosimallista riippuen antureissa mutta jos sen koneen ecu niin eiköhän se johdotus suht suoraan käy...joidenkin antureiden eroavaisuuksien takia liittimiä vaihdettava ja tutkittava oikeat pinni paikat.
Multa löytyy ecuja ja se kaasuläppä..jos tarttet siihen 230 koneiseesi niin ilmoittele.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: M102-->M103 bensamersu tietäjät auttakoot.
eihän se vähäpäästöösyys moottorinvaihtoon vaikuta
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: M102-->M103 bensamersu tietäjät auttakoot.
No se vaihdettava moottori pitää silti olla uudemmasta autosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102-->M103 bensamersu tietäjät auttakoot.
Sen verran muutin otsikkoa kun tuossa tutkin asiaa niin pysytään vielä tässä omassa koneessa ja koitetaan saada se käyntikuntoiseksi.
Joo elikkäs auto on vm89 ja on merkitty vähäpäästöiseksi. Autossa on heti pakosarjan jälkeen katit sekä alla lambdan jälkeen yksi. Auto on jäänyt 2010 seisontaan käyntivian jälkeen ja sain sen leimasta päästöistä läpi melkoisella taistelulla. Nyt vaan kun sen saisi pelaamaan niin kun pitää. Ensiksi auto oli vaikea saada kylmänä käyntiin mutta lähti 15sek. startilla yleensä ja pelasi hyvin, kunnes käynnistys onnistuu vain niin et määränjakajan läppää painaa hieman alaspäin ja käy het kun tytöt. Sekä ajossa täyskaasu kiihdytystä ei pysty tekemään ja nykii ajossa miten sattuu. Siitä sitten mittailee ja kaasuasento anturille menee 12v ja heti kun läppää kääntää lähtee se 12v eli acu hieman kärähtänyt kun pitäs se 5v mennä. Lisäksi kun pistokkeen ottaa anturista irti tulee myös singnaali johtoon boxin kautta 12v...... No mittasin anturista vastusta ja se menee suoraan äärettömään mittaa millä alueella vai, liekö rikki?
No eilen aloin perusteellisesti selvittämään miksei käy mekaanisessa tilassakaan ja syy löytyi määräjakajan alla olevasta kaukalosta. Huomenna tilluuseen uusi ja myös nuo muut alipaineputken mitkä menee tyhjäkäynti moottorille ja siitä eteenpäin. Katsotaan saisiko koneen käymään ja käynnistymään sitten niin hyvin mitä ilman ecua pystyy. Samalla vaihdan suuttimien tiivisteet uusiin.
Joo elikkäs auto on vm89 ja on merkitty vähäpäästöiseksi. Autossa on heti pakosarjan jälkeen katit sekä alla lambdan jälkeen yksi. Auto on jäänyt 2010 seisontaan käyntivian jälkeen ja sain sen leimasta päästöistä läpi melkoisella taistelulla. Nyt vaan kun sen saisi pelaamaan niin kun pitää. Ensiksi auto oli vaikea saada kylmänä käyntiin mutta lähti 15sek. startilla yleensä ja pelasi hyvin, kunnes käynnistys onnistuu vain niin et määränjakajan läppää painaa hieman alaspäin ja käy het kun tytöt. Sekä ajossa täyskaasu kiihdytystä ei pysty tekemään ja nykii ajossa miten sattuu. Siitä sitten mittailee ja kaasuasento anturille menee 12v ja heti kun läppää kääntää lähtee se 12v eli acu hieman kärähtänyt kun pitäs se 5v mennä. Lisäksi kun pistokkeen ottaa anturista irti tulee myös singnaali johtoon boxin kautta 12v...... No mittasin anturista vastusta ja se menee suoraan äärettömään mittaa millä alueella vai, liekö rikki?
No eilen aloin perusteellisesti selvittämään miksei käy mekaanisessa tilassakaan ja syy löytyi määräjakajan alla olevasta kaukalosta. Huomenna tilluuseen uusi ja myös nuo muut alipaineputken mitkä menee tyhjäkäynti moottorille ja siitä eteenpäin. Katsotaan saisiko koneen käymään ja käynnistymään sitten niin hyvin mitä ilman ecua pystyy. Samalla vaihdan suuttimien tiivisteet uusiin.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D