Viimenki W124:n lämpöongelmat selvisi,oma tyhmyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Viimenki W124:n lämpöongelmat selvisi,oma tyhmyys

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Jopa osaa hatuttaa ja helpottaa yhtä aikaa eli kun jo 2,5v lämpöongelmakummittelu saatiin selvitettyä. Täälläkin sitä kyselin yhden jos toisenkin kerran. Kaikki alkoi 2,5v sitten keväällä kun irrotin paisarisäiliön ja keitin sen sisällä puhtaaksi liasta. Päälle laitettua sylki kuumana vedet ulos, yks valopää kaverini sanoi, että takuuvarmasti kansipahvi sökö vaikka myyjä oli vasta sen laittanut. Oli tosin kaksi kannenpulttia löysällä joten koneistus oli tarpeen, maksoi puolet reilusti rempasta onneksi. Vaan vika jatkui ja vietiin ammattilaiselle joka huomasi rispaantuneen paisarinkorkin tiivisteen. Auttoi vähän mutta tahtoi vieläkin sylkeä kuumana vedet ulos koneen sammutuksen jälkeen ja kävi aika kuumana ja piti varoa.
Alkukesästä pienen nokkakolarin jälkeen vaihettiin syyläri ja sama vika tuli takaisin eli kuumana sylki vedet paisarista ulos, ei auttanut uusi korkki eikä termarin vaihtokaan.

Poika,jonka se auto onkin, huomasi että hukkaputki ja termarin kopalta tuleva letku ovat vaihtaneet paikkaa!!! Katto kuvista ja vanhasta paisarista, niinhän se olikin. Vaihettiin niitten paikkaa ja toimii nyt hyvin, laitoin ne silloin alunperin väärinpäin ja järjen olis pitänyt sanoa että hukkaputken tulee lähteä korkin alta eikä sieltä alempaa paisarista. Autojen kanssa olen pelannut liki 40 vuotta ja yksinkertainen juttu jäi huomaamatta kun oletin ja poissuljin koko paisarin liian helppona asiana. Yhtään ei lohduta ettei ammattilainen omassa firmassa joka korjannut satoja kansia ja muita juttuja yksin mersuista ei myöskään tajunnut sitä.

Jollakin muulla täällä oli sama juttu kun työnsi kuumana vedet ulos vaikka kansi laitettu, katsokaa ne ko.letkut pariin kertaan.
Eikä tuo rahanmeno nyt edes harmita, nyt ainakin paikat uusittu niiltä osin ja ongelma loppui. Enemmän sattuu oma typeryys, kun on liian varma eikä huomaa vikaa vaikka silmien alla joka kerran kun konepellin aukaisee. No loppuipa lämppäri päällä ajo, talvella oli vähän liiankin kylmä. Aina näköjään kannattaa kuvata joka paikka jonka irrottaa, jopa nämä pikkujututkin. Onneksi tuo nousevapolvi on tarkempi, jess...
Vastaa Viestiin