W123 kytkin ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

W123 kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Dano »

Terve !
----------

Mitään varoittamatta W123:en kytkin muuttui löysäksi (eli liikuu ylös alas kuin tyhjää)

Tässä autossa on ilmeisesti nestekytkin, samassa säiliössä nesteet kuin jarrunesteet, nestettä on säiliössä, ja alta ei löydy pienintäkään vuotoa.

Illalla ajettiin auto pihaan ja aamusti kytkin oli kuin itsestään mennyt tuohon kuntoon.

Onko ideoita mistä vikaa kannattaa etsiä.

Kiitos
W140 500SE -Supercharged- -91
W126 260 S -86
Ford Escort GT -71
Ford Escort Deluxe -69
Ford Sierra 89 2.0i Dohc
Citroen CX 25 Prestige Turbo -85
Mitsubishi Starion 2.6 T -90
[url]http://www.vtoy.fi/~teemuno[/url]
[url]http://www.dano.fi[/url]
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Pääsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Voi olla, että kytkimen pääsylinteri on tullut tiensä päähän ja vuotanut nesteet kuskin jalkotilan lattiamaton alle. Siihen ei tietääkseni saa mitään tiivisteitä erikseen, vaan on ostettava uusi pääsylinteri. Maksaa noin 20 euroa. Eli meinaan sitä, että olisi haukannut ilmaa. Ei sen koko motin tarvitse olla tyhjentynyt silti.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eli kytkimen pääsylinteri tai työsylinteri on rikki. Pieni juttu ei sen kummempaa. Pääsylinteri ilmeisesti. Ahdas tila, mutta voi itse vaihtaa. Laita puristuspihdit jarrunestesäiliöstä lähtevään kumiletkuun, jottei nesteet valu kun vaihdat sylinterin.
Jarrunestesäiliö jaettu kahteen osaan. Eli jos kytkin nesteet vuotaa alas, niin jarrupuoli jää täyteen ja säiliön takaosa vain tyhjenee. Kun vaihdat pääsylinterin, niin järjestelmä on ilmattava alhaalta päin. Eli työsylinterissä olevan ilmausruuvin kautta. Käy esimerkiksi tippakannulla.

Jos työsylinteri rikki, niin kytkinneste valuu auton alle kytkinkotelossa olevan reijän kautta. Työsylinteri on kiinni kahdella pultilla vaihdelaatikossa. Tila on ahdas, mutta onnistuu. Nesteputki on ensin irrotettava työsylinterin yläosasta. Ilmaus suoritetaan samanlailla kuin, jos vaihdettaisiin pääsylinteri.

Kirjastosta saat lainaksi W123 korjauskäsikirjan, jossa ohjeet ovat täsmällisempiä.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tiivistesarjoja saa erikseen, ei tarvitse ostaa uutta sylinteriä jos entinen on muuten ehjä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin