Terve !
----------
Mitään varoittamatta W123:en kytkin muuttui löysäksi (eli liikuu ylös alas kuin tyhjää)
Tässä autossa on ilmeisesti nestekytkin, samassa säiliössä nesteet kuin jarrunesteet, nestettä on säiliössä, ja alta ei löydy pienintäkään vuotoa.
Illalla ajettiin auto pihaan ja aamusti kytkin oli kuin itsestään mennyt tuohon kuntoon.
Onko ideoita mistä vikaa kannattaa etsiä.
Kiitos
W123 kytkin ongelma
W123 kytkin ongelma
W140 500SE -Supercharged- -91
W126 260 S -86
Ford Escort GT -71
Ford Escort Deluxe -69
Ford Sierra 89 2.0i Dohc
Citroen CX 25 Prestige Turbo -85
Mitsubishi Starion 2.6 T -90
[url]http://www.vtoy.fi/~teemuno[/url]
[url]http://www.dano.fi[/url]
W126 260 S -86
Ford Escort GT -71
Ford Escort Deluxe -69
Ford Sierra 89 2.0i Dohc
Citroen CX 25 Prestige Turbo -85
Mitsubishi Starion 2.6 T -90
[url]http://www.vtoy.fi/~teemuno[/url]
[url]http://www.dano.fi[/url]
Pääsylinteri?
Voi olla, että kytkimen pääsylinteri on tullut tiensä päähän ja vuotanut nesteet kuskin jalkotilan lattiamaton alle. Siihen ei tietääkseni saa mitään tiivisteitä erikseen, vaan on ostettava uusi pääsylinteri. Maksaa noin 20 euroa. Eli meinaan sitä, että olisi haukannut ilmaa. Ei sen koko motin tarvitse olla tyhjentynyt silti.
Eli kytkimen pääsylinteri tai työsylinteri on rikki. Pieni juttu ei sen kummempaa. Pääsylinteri ilmeisesti. Ahdas tila, mutta voi itse vaihtaa. Laita puristuspihdit jarrunestesäiliöstä lähtevään kumiletkuun, jottei nesteet valu kun vaihdat sylinterin.
Jarrunestesäiliö jaettu kahteen osaan. Eli jos kytkin nesteet vuotaa alas, niin jarrupuoli jää täyteen ja säiliön takaosa vain tyhjenee. Kun vaihdat pääsylinterin, niin järjestelmä on ilmattava alhaalta päin. Eli työsylinterissä olevan ilmausruuvin kautta. Käy esimerkiksi tippakannulla.
Jos työsylinteri rikki, niin kytkinneste valuu auton alle kytkinkotelossa olevan reijän kautta. Työsylinteri on kiinni kahdella pultilla vaihdelaatikossa. Tila on ahdas, mutta onnistuu. Nesteputki on ensin irrotettava työsylinterin yläosasta. Ilmaus suoritetaan samanlailla kuin, jos vaihdettaisiin pääsylinteri.
Kirjastosta saat lainaksi W123 korjauskäsikirjan, jossa ohjeet ovat täsmällisempiä.
Jarrunestesäiliö jaettu kahteen osaan. Eli jos kytkin nesteet vuotaa alas, niin jarrupuoli jää täyteen ja säiliön takaosa vain tyhjenee. Kun vaihdat pääsylinterin, niin järjestelmä on ilmattava alhaalta päin. Eli työsylinterissä olevan ilmausruuvin kautta. Käy esimerkiksi tippakannulla.
Jos työsylinteri rikki, niin kytkinneste valuu auton alle kytkinkotelossa olevan reijän kautta. Työsylinteri on kiinni kahdella pultilla vaihdelaatikossa. Tila on ahdas, mutta onnistuu. Nesteputki on ensin irrotettava työsylinterin yläosasta. Ilmaus suoritetaan samanlailla kuin, jos vaihdettaisiin pääsylinteri.
Kirjastosta saat lainaksi W123 korjauskäsikirjan, jossa ohjeet ovat täsmällisempiä.