K-jet 117 koneeseen D-jetin tilalle?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

K-jet 117 koneeseen D-jetin tilalle?

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Minkälainen homma olisi vaihtaa D-jetin tilalle K tai K/E jet jos sattuisi komponentit jostain purkukoneesta löytymään?
Mitä pitää ottaa huomioon ja mitkä osat pitää olla ja minkälainen operaatio se olisi?
Käsittääkseni K-jetti on varmatoimisempi kun alinomaa oikutteleva d-jet vai kannattaako koko homma?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: K-jet 117 koneeseen D-jetin tilalle?

Viesti Kirjoittaja karra »

Unskihan laittoi M117 5.0 koneeseen D-jetin, siitä oli täällä topikki ja videokin mutta en enää löytänyt.

Tämän kumminkin löysin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33&t=61567" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: K-jet 117 koneeseen D-jetin tilalle?

Viesti Kirjoittaja unski »

Ei se päivitys mahdoton homma ole. Pitää vain katsoa koko homma tankista eteenpäin K-jetille sopivaksi. Pumppupaketti on syytä ottaa jostain, vaikkapa w126:sta. Bensaputket sopiviksi 6 barille. Sitten imusarjan ja kaasuvivuston vaihto sopivasta yksilöstä...parempi olisi olla 350 tai 450:nen, muuten vaihteiston vipujen kanssa saa painia hetken. Paras olisi, jos löytäisi esim US-450:n SL:n, (halvempia usein kuin Euro-versiot) josta purkaa osat, sen pitäisi kuitenkin olla vanhempi kuin muistaakseni -80 jotta siinä ei ole lambda-ohjausta. Niissä on eri määränjakaja. Sitten kannattaa uusia suuttimet ja tiivisteet, ne monesti on huonot. Purkuautoa katsellessa, kannattaa pitää mielessä, että K-jet kärsii seisomisesta. Vasta jouduin vaihtamaan ison joukon osia vuosia seisoneeseen autoon...ne olivat vain ruosteessa. Nykybensa oli tehnyt tuhoja.

Niin sitten kannattaa vaihtaa myös jakaja kärjettömään ohjaimineen.

Nollasta jos joutuu osat keräämään, niin budjetiksi arvaisin sellaisen 600-1000€, sisältäen uudet suuttimet, suodattimen ja pa-pumpun. Ne kannattaa minusta aina vaihtaa uusiin, ne maksaa noin 400€. Iso hintahaitari riippuu tuurista, mihin hintaan purkuosat saa.

Itsekin olen joutunut kääntymään K-jetin käyttäjäksi, kun d-jetin osat loppuivat. Alipainekennoja meni puhki niin monta, etten enää saanut yhtä ehjää rakenneta niistä. Lisäksi sytytysvahvistimetkin loppuivat. Sitten tuli sopivasti muutama K-jet kone tyrkylle. Pitää silti sanoa, että D-jet toimiessaan on selvästi pirteänpi kulkemaan. K-jetin osia taas on vielä toistaiseksi hyvin tyrkyllä edulliseen hintaan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin