W203 takakelkan kumien vaihto
W203 takakelkan kumien vaihto
Löyty tänään syy miksi mersu on ollut omituinen tiukemmissa kurveissa. Eli takakelkasta ainakin etummaiset kumit väljät, siis ne millä akselisto kiinnittyy koriin.
Millainen homma noi on vaihtaa? Haulla selvisi että moni niitä on vaihtanut muttei ollut sen tarkempia neuvoja. Tarviiko koko akselisto pudottaa lattialle vai saako ne jotenkin vaihettua paikallaan?
Tietenkin vaihdan kaikki neljä kerralla mutta, kertokaas te kenellä on kokemusta että kuinka iso urakka tuo on?
Ja auto on tuo allekirjoituksen w203.
Millainen homma noi on vaihtaa? Haulla selvisi että moni niitä on vaihtanut muttei ollut sen tarkempia neuvoja. Tarviiko koko akselisto pudottaa lattialle vai saako ne jotenkin vaihettua paikallaan?
Tietenkin vaihdan kaikki neljä kerralla mutta, kertokaas te kenellä on kokemusta että kuinka iso urakka tuo on?
Ja auto on tuo allekirjoituksen w203.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
Auton koko peräpää ylös pukeille, itse otin puoli kerrallaan pultit pois etu ja taka kummista ja pudottaa tunkilla sen verran alas että saa etu puslan pois. Tämä ei ole varmaan ainoa oikea tapa voi myös irrottaa molemmat etupultit ja pudottaa vaan etupään. Puslien kanssa tappelin kunnes hain pikku kaasupolttimen (sellainen mihin tulee spraypurkin kokonen säiliö) ja sillä kun lämmitti apurunkoa pusla ponnahti helposti pois ruuvimeisselillä kammeten. Hyvin kannattaa ruosteet putsata että uus pusla menee pohjaanasti. Asennukseeen voiteluksi rengasrasvaa tai fairya ja puslapesän lämmitys. Tunkki alle ja painaa paikalleen. Lämmittäessä kannattaa suojata sitä muovista polttoainesäiliötä pellinpalalla ettei käy vanhanaikaisesti.
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
No ei tuo niin pahalta kuulosta kuin pelkäsin. Eikö siellä mikään jarruputki tai joku muu ota itteensä kun laskee akseliston irti korista? Takapuslako on kiinni vain sillä pultilla ja lähtee alaspäin?
E: ja etupusla lähtee siis kelkan ja korin välistä eli ylöspäin?
E: ja etupusla lähtee siis kelkan ja korin välistä eli ylöspäin?
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
Joo pulttit pois esim. puoli kerrallaan, niin se apurunko laskee, iskarin alapää muistaakseni piti vielä irrottaa.
E. jep etupusla lähtee ylöspäin. Jonkun lämmitys vehkeen tarvit.
E. jep etupusla lähtee ylöspäin. Jonkun lämmitys vehkeen tarvit.
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
Unohtu vielä mainita että uudet puslat löin pakastimeen päivää ennen, en tiedä oliko sillä muuta kuin henkinen vaikutus mutta aika piukat ne on asentaa kuitenkin.
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
Ok, kiitokset neuvoista. Kyllä tämä foorumi ja sen jäsenet on auttanut monet kerrat vuosien varrella! 

S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
Nico202 kirjoitti:Unohtu vielä mainita että uudet puslat löin pakastimeen päivää ennen, en tiedä oliko sillä muuta kuin henkinen vaikutus mutta aika piukat ne on asentaa kuitenkin.

Voisin muuten tuoda toon peltisuulin sulle hetkeks hoitoon..
Oma mielenkiinto kun varsinaisestii autoihin taisi lopahtaa joskusreilu 10v sitten

Nno joo, pitäisi iskarikierros tällätä, jotkin "jykevämmät, samoin jouset (etu & taka), tai/ja apujouset,lisälehti,ilma.
Kall.vakaajat, yms.,pientä..
Lisäksi tahtoo itellä olla vuorokaudessa tunteja ainakn 5 liian vähän..ja jos ajattele edes millään lailla "kohtuullisia" yöunia niin tunteja tarvitaankin ~10-12 lisää

Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
Joo itteltä puutuu vielä kunnon nosturi että omaa kotteroa tossa tunkin nokassa just viä laittelee, mutta ehkä joskus kun rikastuu... 
E. niin eikä mun talliin rintteri mahu, mut voin tulla kyl sinne jos tarvis.

E. niin eikä mun talliin rintteri mahu, mut voin tulla kyl sinne jos tarvis.
Re: W203 takakelkan kumien vaihto
Tänään sain vaihettua apparin puolen puslat, oli aika kova homma. Menikö nicolla puslat heti pohjaan asti? Mulla ei menny kumpikaan, vaikka tunkilla painoin niin ei menny. No sain pultit kuitenkin kiinni ja mielestäni pultit kuitenkin kiristy pohjaan asti eli puslan metalliosa on koria vasten mutta silti kumia jäi vähän näkyviin. Laitoin pyörän paikalleen ja ajoin pienen lenkin nii takapusla oli muljahtanut pohjaan asti, eli sen osalta ok.
Mutta etupuslasta näkyy vieläkin muutama milli kumia kelkan ja korin välissä vaikka pultti on kireällä ja ajoin jo tallilta kotiin 25km ja muutamasta hidastehyppyristäkin matkalla. Kai se ajan mittaan sinne asettuu mutta millä pirulla ton toisen puolen sais kerralla kuntoon? Pakkanen ois hyvä mutta semmosta ei oo saatavilla (siis niin että sais osat suoraan pakkasesta paikalleen), kylmäspray taisi auttaa kun sitä suihkuttelin.
Ja sitten vielä semmonen että mulla se etummaisen kumin korissa oleva mutteri/kierre mikä onkaan, on irti eli heilu siinä reiässä, kuuluuko olla noin? Huomenna vasta teen sen toisen puolen niin ei tällä hetkellä ole vertailukohtaa.
Takakumin "mutteri" oli ainakin sen verran kiinni ettei sormin heilunu..
Mutta etupuslasta näkyy vieläkin muutama milli kumia kelkan ja korin välissä vaikka pultti on kireällä ja ajoin jo tallilta kotiin 25km ja muutamasta hidastehyppyristäkin matkalla. Kai se ajan mittaan sinne asettuu mutta millä pirulla ton toisen puolen sais kerralla kuntoon? Pakkanen ois hyvä mutta semmosta ei oo saatavilla (siis niin että sais osat suoraan pakkasesta paikalleen), kylmäspray taisi auttaa kun sitä suihkuttelin.
Ja sitten vielä semmonen että mulla se etummaisen kumin korissa oleva mutteri/kierre mikä onkaan, on irti eli heilu siinä reiässä, kuuluuko olla noin? Huomenna vasta teen sen toisen puolen niin ei tällä hetkellä ole vertailukohtaa.
Takakumin "mutteri" oli ainakin sen verran kiinni ettei sormin heilunu..
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93