Edellisistä "projekteistahan" on tuolla toisella foorumilla ollut, mutta kokeillaan tällä kertaa tännekin.
"Työnalla" tai odottamassa motivaatioita on hieman useampikin auto tällä hetkellä, mutta pidättäydytään nyt pääasiassa Mersuissa.
W124 500E jatkaa epämääräisiä talviuniaan. Viime kesäksi heräteltiin hallin perukoilta Euroopan turneeta varten henkiin.
Johtosarjat, sytysosat, etupään alustanosat iskareineen, etulaakerit,, jarrut, termari, jäähdytin ja kasapäin muita osia luonnollisesti sisältäen kaikenlaiset nesteet meni vaihtoon sitä silmällä pitäen, että saadaan vailla huolia päästellä Autobahn:t myös täysiä.

Sen se aika vaivatta kulki minkä tehdas lupasi. Taisi 4500km tuolla reissulla tulla.
Sprinteriä tullut joskus aikaisemminkin kaipailtua, mutta korvikeautoja sitten (sopivasti..) tullut, niin se on sitten jäänyt.
Tarkoitushan oli nyt yhdistää kahden auton hyvät puolet, eli tuon V-Classin ihmisten siirtomäärä (pääasiassa vain neljä) ja Transit:n tavaratila (jossa oli miinuksena 3-ihmisen kuljettuminen.)
V-Class:n kävi pienimuotoisen huollon jo kertaalleen läpi:




Kaikki luukut ja muut irto-osina maalattu, joten maalausrajauksia tai muita ei tullut. Sekä sai kaikkien listojen ja muiden alusetkin putsattua, sekä maalattua.

Selvisi syykin, miksi ovissa ei ole kaiuttimia..

2mm pellistä tuli sisäpellit. Reunoista hitsattu oveen kiinni.



Ovien ulkopellit jäykistetty 50x5 alumiinilatalla. Tuota on per ovi 4,5m.

Ja normaalit äänieristykset siihen. Tosin midbassojen nimissä tuota "telttapatjaa" on jouduttu repimään pois aika huolella..
Oven paino nousi erittäin huomattavasti näiden johdosta..




Voisi tarkistaa, mutta tuota STP:tä meni vähintään 6 tukkupakkausta á4m2 ja höttöistä "telttapatjaa" 10m2..


Genesiksen vahvistimia ja Mosconin prossu löysi paikan repsikan penkin alta.
Paska homma, mutta tulihan tehtyä.
Luonnollisesti samassa rytäkässä meni pitkät listat kulutusosaa uusiksi, autolla kuitenkiin ajetaan aika paljonkin.
Ajonäänetkin vaimeni..
Dilemmahan alkoi syntyä tästä:



Ja crossikalustossakin tapahtunut pientä päivitystä, eikä isonkaan pyörän mukaan saaminen väärin olisi..
Koska uudempaan pitkään ja korkeaan neliveto Sprinteriin ei investointiraha riittänyt, niin pikku hiljaa alkoi sitten muutaman uudemman takavedon jälkeen katse siirtyä "kustannustehokkaaseen" vanhenpaan malliin.
Isokone, automaatti, ilmastointi/webasto, jatko-ohjaamo siinähän sitä kriteeriä.
Tiukan seulan jälkeen hommaan valikoitui lähtökohtaisesti "huonoin" yksilö. Läpimätä tai hyvin kukkaansa puhjennut ei suinkaan ole, mutta hieman isomman perushuollon vaativa kylläkin.




Piti jo aloitella..

Normaalit öljyjen ja nesteiden lotraukset luonnollisesti jo aloiteltu.
Nyt tilattu Konin iskarit ja kaikki etujarrut, sekä alapallot, raidetangot jne.
Kardaani menee uusiksi, mikäli tärinät tulee sieltä. 50-60kmh välillä tulee tärinä, mutta koska autossa on rajoitin, niin tuon kerrannaista reilun 100kmh:n nopeudessa ei pääse testaamaan

Turbon vaihtaa jossain vaiheessa, kuten laturit ja muut kuluvat.
Lisäksi sähköistämistä, eli laturi/invertteriyhdistelmä ja lisäaakku. Lisäakulle tulee oma latauksensa autonlatausjärjestelmästä, jotta akut pysyvät erotettuina ja molemmat varmasti latautuvat kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
Näitä roippeita lähtee pikku hiljaa tilaukseen, niin mahdollisen tekemisen innon kohdalla on sitten mitä alkaakin.
Välillä voi tapahtua "projekteissa" enemmänkin, usein pitkällä aikavälillä vähemmän, joten katsotaan nyt kuinka hommat taas edistyy.. Ja pitäisi ne muutama muukin saada valmistumaan.. Ja ensi viikolla menee käsi pakettiin 6:ksi viikoksi..