Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Kalusto on hieman "päivittynyt" ja johtuen rahasta, niin yleensä ne päivittyy jo huoltoa kaipaaviin.

Edellisistä "projekteistahan" on tuolla toisella foorumilla ollut, mutta kokeillaan tällä kertaa tännekin.

"Työnalla" tai odottamassa motivaatioita on hieman useampikin auto tällä hetkellä, mutta pidättäydytään nyt pääasiassa Mersuissa.

W124 500E jatkaa epämääräisiä talviuniaan. Viime kesäksi heräteltiin hallin perukoilta Euroopan turneeta varten henkiin.

Johtosarjat, sytysosat, etupään alustanosat iskareineen, etulaakerit,, jarrut, termari, jäähdytin ja kasapäin muita osia luonnollisesti sisältäen kaikenlaiset nesteet meni vaihtoon sitä silmällä pitäen, että saadaan vailla huolia päästellä Autobahn:t myös täysiä.

Kuva

Sen se aika vaivatta kulki minkä tehdas lupasi. Taisi 4500km tuolla reissulla tulla.


Sprinteriä tullut joskus aikaisemminkin kaipailtua, mutta korvikeautoja sitten (sopivasti..) tullut, niin se on sitten jäänyt.

Tarkoitushan oli nyt yhdistää kahden auton hyvät puolet, eli tuon V-Classin ihmisten siirtomäärä (pääasiassa vain neljä) ja Transit:n tavaratila (jossa oli miinuksena 3-ihmisen kuljettuminen.)

V-Class:n kävi pienimuotoisen huollon jo kertaalleen läpi:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kaikki luukut ja muut irto-osina maalattu, joten maalausrajauksia tai muita ei tullut. Sekä sai kaikkien listojen ja muiden alusetkin putsattua, sekä maalattua.

Kuva

Selvisi syykin, miksi ovissa ei ole kaiuttimia..

Kuva

2mm pellistä tuli sisäpellit. Reunoista hitsattu oveen kiinni.

Kuva

Kuva

Kuva

Ovien ulkopellit jäykistetty 50x5 alumiinilatalla. Tuota on per ovi 4,5m.

Kuva

Ja normaalit äänieristykset siihen. Tosin midbassojen nimissä tuota "telttapatjaa" on jouduttu repimään pois aika huolella..

Oven paino nousi erittäin huomattavasti näiden johdosta..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Voisi tarkistaa, mutta tuota STP:tä meni vähintään 6 tukkupakkausta á4m2 ja höttöistä "telttapatjaa" 10m2..

Kuva

Kuva

Genesiksen vahvistimia ja Mosconin prossu löysi paikan repsikan penkin alta.

Paska homma, mutta tulihan tehtyä.

Luonnollisesti samassa rytäkässä meni pitkät listat kulutusosaa uusiksi, autolla kuitenkiin ajetaan aika paljonkin.

Ajonäänetkin vaimeni..

Dilemmahan alkoi syntyä tästä:

Kuva

Kuva

Kuva

Ja crossikalustossakin tapahtunut pientä päivitystä, eikä isonkaan pyörän mukaan saaminen väärin olisi..


Koska uudempaan pitkään ja korkeaan neliveto Sprinteriin ei investointiraha riittänyt, niin pikku hiljaa alkoi sitten muutaman uudemman takavedon jälkeen katse siirtyä "kustannustehokkaaseen" vanhenpaan malliin.

Isokone, automaatti, ilmastointi/webasto, jatko-ohjaamo siinähän sitä kriteeriä.

Tiukan seulan jälkeen hommaan valikoitui lähtökohtaisesti "huonoin" yksilö. Läpimätä tai hyvin kukkaansa puhjennut ei suinkaan ole, mutta hieman isomman perushuollon vaativa kylläkin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Piti jo aloitella..

Kuva


Normaalit öljyjen ja nesteiden lotraukset luonnollisesti jo aloiteltu.

Nyt tilattu Konin iskarit ja kaikki etujarrut, sekä alapallot, raidetangot jne.

Kardaani menee uusiksi, mikäli tärinät tulee sieltä. 50-60kmh välillä tulee tärinä, mutta koska autossa on rajoitin, niin tuon kerrannaista reilun 100kmh:n nopeudessa ei pääse testaamaan :thumbdown:

Turbon vaihtaa jossain vaiheessa, kuten laturit ja muut kuluvat.


Lisäksi sähköistämistä, eli laturi/invertteriyhdistelmä ja lisäaakku. Lisäakulle tulee oma latauksensa autonlatausjärjestelmästä, jotta akut pysyvät erotettuina ja molemmat varmasti latautuvat kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.

Näitä roippeita lähtee pikku hiljaa tilaukseen, niin mahdollisen tekemisen innon kohdalla on sitten mitä alkaakin.

Välillä voi tapahtua "projekteissa" enemmänkin, usein pitkällä aikavälillä vähemmän, joten katsotaan nyt kuinka hommat taas edistyy.. Ja pitäisi ne muutama muukin saada valmistumaan.. Ja ensi viikolla menee käsi pakettiin 6:ksi viikoksi..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Kuva

Iskuvaimentimien mukana ei yläpään kumeja ja suojia seurannutkaan, joten viikonloppuna eivät vielä vaihdu, mutta jarrut jos kereisi laittaa.

Jarrulevyt on Zimmermann:n sinkityt, niin lähtevät ainakin seuraavassa mahdollisessa vaihdossa helpommin irti. Eikä reunat ruostu..

Lisäakku muuttui muotoon lisäakut, kunhan ensi viikolla ilmestyvät. Ja kun akkukapasiteettia tulee hieman reilummin, niin tehokkaampi laturi-invertteri lienee paikallaan. 1600VA antaa puhdasta siniaaltoa, joten kahvinkeitinkin toimii, mikrokin lienee.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Koeeta!!!1
PEUKKU
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Tukala kirjoitti:Koeeta!!!1
PEUKKU
:thumbup:

Etujarrut satuloineen ja takaiskarit menivät paikoilleen.

Luonnollisesti kun osasi orientoitua siihen, että muutosta iskareista tulee, niin kyllähän aika paljon muutosta tuli huojuntaan.

Kunhan vielä etuiskarit saa maanantaina (toivottavasti..) vaihdettua, niin melko erilainen tulee kyllä ajella.

Toisessa etulaakerissa pieni väljä, joten vaihdellaan molemmin puolin viimeistään talvirenkaitten kanssa.

Soitin/peruutuskamerapaketti vielä päättämättä, kunhan alkuviikosta hieman hintoja tulisi näille. Peruuttaahan tuo on hyvä ja helppo, mutta etenkin pihoista ja muista lähtiessä, jos on joutunut etuperin tulla, niin takaosan esteettömyyden varmistukseksi. Eikä siintä haittaa ole, kun vaunua ottaa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Itseltäni löytyisi parikin täyttä sarjaa peruutuskameroita, lisäkameraoptioineen... Etuiskarit joutuivat viimeisen kerrn koetukselle edellisviikolla pienen paniikkiväistön seurauksena ja tokihaan tuota olisi jatkotilaltaan edelleen ehostaa....
Vaan hemmettiläinen kun saisi tuohon työjuhdaksi jonkin toisen kulkineen!


Toki rahalla saa ja hevosella,... Taidan menä lainaponilla korkeintaan :D
Tuo koppa kun on välttämätön ja täll' hetkellä eei töiden määrälle ihan lähitulevaisuudessa loppua näy..*kopkop**

Mistäs sen tietää, mutta hulluja nää kuukaudet ovat olleet..

Kysellään nyt täältä vaika alkuunsa, ennen uuden topikin kirjoittmaista, että sattuukos palstalaisilla olemaan tiedossa/kokemusta ebaysta ja/tai Euroopasta / mualta putiikkeja joista tuohon W906:een lähtisi nyt alkuun metsästämään; Etuiskareita, (on HD-alustalla,) eli mieluummin saavat olla oikeasti hyväksi todetut. Nyyt on molempien yläpäissä ikävät kolinat.
Samalla ajattelin pistää kaikki helat uusiksi, onko kokemuksia että onko niillä *jokoumerrkitähän* muka niin huomattava ero tavallisiin nähden?

Taakse tulee kuormankantokykyä lisää, tavalla tai toisella.

Mutta, en ole vielä päättänyt ovatko; lisälehdet, lisäjouset(kierre), vai ilmajouset. Iskarit laitoin taakse viimekesänä ja valmiithan nuo Bilsteinit jo ovat :) No, kuormaa toki on jja taka-akselin päällä, melkoinen osa sen takapuolellakin.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Sarjat lienee lisänäytöillä olevia?

Kyllähän sitä jatkojalostusta tuntuu olevan, mutta etenkin tässä vanhemmassa perin ihmeellinen "viisaus" suunnittelijoilta on ollut tehdä auto, jossa ei ole mukitelineitä. Kaksi telinettä on hanskalokeron kannessa..

Eikä toisaalta kännykällekään ole mitään luontevaa paikkaa missään. Isot hyllyt sinällään tuossa katossa aurinkolippojen yläpuolella, mutta sille kahvikupille ja kännykälle vähän heikot.

Lienee lisäkuormalle se ilmajousitus oiva vaihtoehto, jos ei aina täydellä kuormalla ajeta?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja Tukala »

pt kirjoitti:Sarjat lienee lisänäytöillä olevia?
Eli, mitä takoitat lisänäytö(i)llä?
Siinä mielessä toki "lisänäytöllisiä", että omastani on jäänyt aikanaan Comandit, sun muut rastimatta :)
Molemmat "täydessä asennusvalmiudessa" odottavat sarjat ovat "kolmikanavaisia".. Vai mites tuon ilmaisis? Sen varsinaisen peruutuskameran lisäksi, näytölle saa kaksi muutakin ( cam1 & 3)
pt kirjoitti:
Eikä toisaalta kännykällekään ole mitään luontevaa paikkaa missään. Isot hyllyt sinällään tuossa katossa aurinkolippojen yläpuolella, mutta sille kahvikupille ja kännykälle vähän heikot.

Lienee lisäkuormalle se ilmajousitus oiva vaihtoehto, jos ei aina täydellä kuormalla ajeta?

Tuo sama vaivasi minuakn 903-korisen kanssa. Ovitaskut ovat hervottomat, eli puhelinta ei sieltä juuri pysty kaivamaan ajaessa (eihän se ole sallittuakan :lol: )

Samoin mukitelineen uupuminen tuskastutti, melko vietävästi. En nyt erityisemmin pidä autoss aterioimisesta, tms., mutta kun tuo nyt on välillä asunto/työmaa/olohuone,keittiö.. ... muutmankin vkon putkeen.
Ja se suuriin TEIK-ö-VEi muki pitää tietenkin aamulla ottaa.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Käsi paketissa, niin voinut nojata auttaviin tahoihin ja käsiin.

Kuva

Parempaa kuvaa tuonnenpana..

Kuva

Akkujakin saapui 276Ah edestä ja eiköhän kestä hieman enemmänkin purkaa. Lataus ajon aikana tulee erillisellä laturilla, ei siis erotus

Tuo aikalailla 55km/h:ssa oleva tärinä ei ota toetakseen. Jarrujen rempalla hieman rauhottui, mutta renkaitten vaihdolla ei ollut vaikutusta.

Tärinä tuntuu ratissa ja on todella selkeä. Toisessa etulaakerissa on aavistus klappia, mutta eivät pidä ääntä tai muuta.

Voiko tuo tärinä nyt tulla mistä? Jos olisi kardaani, niin tuntuisiko enemmän penkin kautta?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Iskareista piti kysymän, kun -konit näyttävät olevan, että mikähän iskari lienee kyseessä?

Oletan Heavy Track, mutta mutta..?? Lisäksi utelen ostopaikkaa, tilattuna "ulkoa", kotomaasta vai miten?
Tuota osien tai paremminkin parannusosien hankintaa tulee tehtyä vähän jtkuvasti, niin ukava olisi tietää "kaikki" mahdolliset putiikit.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Tukala kirjoitti:Iskareista piti kysymän, kun -konit näyttävät olevan, että mikähän iskari lienee kyseessä?

Oletan Heavy Track, mutta mutta..?? Lisäksi utelen ostopaikkaa, tilattuna "ulkoa", kotomaasta vai miten?
Tuota osien tai paremminkin parannusosien hankintaa tulee tehtyä vähän jtkuvasti, niin ukava olisi tietää "kaikki" mahdolliset putiikit.
Konin Heavy Track ja suomesta tulivat paikallisesta tarvikeliikkeestä. eBay hintoihin verrattuna jäivät halvemmiksi.

Uudempi ei käsittääkseni yhtä epäonnistunut ole alustaltaan, joten tuossa ei varmaan iha yhtä dramaattinen ero ole.

Ja uudempaanhan on saatavilla Konin FSD:t.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
JiPe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 21.02.2011 18:34

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja JiPe »

Tukala kirjoitti:
Taakse tulee kuormankantokykyä lisää, tavalla tai toisella.

Mutta, en ole vielä päättänyt ovatko; lisälehdet, lisäjouset(kierre), vai ilmajouset. Iskarit laitoin taakse viimekesänä ja valmiithan nuo Bilsteinit jo ovat :) No, kuormaa toki on jja taka-akselin päällä, melkoinen osa sen takapuolellakin.
Isän W903 tuli puolan pojalta ilmapussit kaikkine asennustarvikkeineen. Hieman alle 500e ebaysta. Pientä rälläköintiä vaativat palkkeihin tulevat asennusraudat, kun lattian "pokkauskolot" eivät sopineet. Lienee "suunniteltu" eri mittaiselle. Kuitenkin todella nopea asenteinen. Ei kyllä kannata harkitakaan mitään muuta vaihtoehtoa kuin noita ilmapusseja. On niillä sen verran kätevä säätää korkeushaluttuun ja riittää kantavuutta.
W124 320ce sportline -93
W204 200cdi -08
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja Tukala »

JiPe kirjoitti:
Tukala kirjoitti:
Taakse tulee kuormankantokykyä lisää, tavalla tai toisella.

Mutta, en ole vielä päättänyt ovatko; lisälehdet, lisäjouset(kierre), vai ilmajouset. Iskarit laitoin taakse viimekesänä ja valmiithan nuo Bilsteinit jo ovat :) No, kuormaa toki on jja taka-akselin päällä, melkoinen osa sen takapuolellakin.
Isän W903 tuli puolan pojalta ilmapussit kaikkine asennustarvikkeineen. Hieman alle 500e ebaysta. Pientä rälläköintiä vaativat palkkeihin tulevat asennusraudat, kun lattian "pokkauskolot" eivät sopineet. Lienee "suunniteltu" eri mittaiselle. Kuitenkin todella nopea asenteinen. Ei kyllä kannata harkitakaan mitään muuta vaihtoehtoa kuin noita ilmapusseja. On niillä sen verran kätevä säätää korkeushaluttuun ja riittää kantavuutta.

Jees, ilmasäkit on tilattuina jo, eli pakettia vartoilen :P

Samoiin Konin Heavy Trackit taakse, eteen ei oikein samaisia tahdo löytyä.(?) Vai surffailenko vain täysin väärillä suunnoilla?

Tuolla aiemmin mainittiin FSD:T, nekin kiinnostaisivat kovasti. Mutta tuntuu pätevän sama kuin etummaisten Heavy Trckien kohdalla, ei löydy TAI TARKEMMIN, minä en löydä :lol:

Ihan kotimaisista varaosaliikkeistä + muutamsta paikallisesta (joissa tulee asioitua 3-5krt/vko) en ole edes muistanut kysellä :?
Aina siellä/niissä poiketessa on jonkinmoinen hoppu tai häsä päällänsä ja jumalaton muistilista..
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Näistä ilmasäkeistähän on juttua toisaalla, että joidenkin peltisuulien palkit ovat pettäneet siitä yläkiinnikkeen kohtaa.

Liekö synä ylikuorma tai hyvin takapainoinen lastaus, sitä en tiedä. Jossain näin kuvan yhden, tuntemattoman valmistajan ilmasetistä ja siinä yläkannakek oli lkyllä todella mitättömän nälköinen. Kiinnityspinta ehkä juuri phjaanlyöntikumiin kokoinen, ei sivuille pokkausta juuri nimeksikään.

Palkin sivuihinhan nuo ylös-alas liikkeen voimat juurikin pitäisi saada "ohjattua".
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
JiPe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 21.02.2011 18:34

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja JiPe »

Tukala kirjoitti:Näistä ilmasäkeistähän on juttua toisaalla, että joidenkin peltisuulien palkit ovat pettäneet siitä yläkiinnikkeen kohtaa.

Liekö synä ylikuorma tai hyvin takapainoinen lastaus, sitä en tiedä. Jossain näin kuvan yhden, tuntemattoman valmistajan ilmasetistä ja siinä yläkannakek oli lkyllä todella mitättömän nälköinen. Kiinnityspinta ehkä juuri phjaanlyöntikumiin kokoinen, ei sivuille pokkausta juuri nimeksikään.

Palkin sivuihinhan nuo ylös-alas liikkeen voimat juurikin pitäisi saada "ohjattua".
Tuossa setissä oli kyllä niin pitkät U-palkit kuin vaan sai paikalleen pujoteltua. Eli jotain 50-60cm. Toki uudemmassa taitaa olla vähän erilainen se rakenne. Ei tulisi mieleenkään laittaa semmoista, että pelkästään pussin kokoinen lättä olisi kiinni palkissa. :shock:
W124 320ce sportline -93
W204 200cdi -08
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Sattuuko olemaan linkkiä kyseiseen (ebay)putiikkiin, josta ilmavieterit tilasitte?

Itse tilasin Englannista ja ~ 320 puntaa(alv.0%) + rahti 20£
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Ilmajousitus on puheissa ollut pienenä "painostuksena" Viton jatkojalostamisessa.. Muutamakin visio sen jatkosta olisi, mutta voisihan sen joku poiskin napata..

Kuva

Kuva

Kuva

Sen verran rankasti uudet renkaat tuli ulos, että kaarilevikkeet meni hankintaan.

Etupäässä nyt paikallaan, takaanta odottaa kuraläppien reikien ympäriltä ruosteiden poistoa, ettei levikkeiden alla pääse pellit häviämään.

Ja jos teippaus pysyy tuossa röpelöisessä muovissa, niin puskurit ja kaaret teipataan yhteneväisiksi. Myös pesu, sekä maalipinnan pinnoitus hoituu samalla kertaa. Vanteisiin tuo keraaminen pinnoitus tulikin jo, seuraillaan sen pysymistä nyt..

Ylihuomenna vaihtuu alapallot (jos tarvetta, niin raidetangon päät myös) ja kulmien säätö.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Mielenkiinnolla seuraillut projektia kun itsekkin tulee noita rakenneltua.

Invertteri vikkiä.....Victron MultiPlus on invertteri jossa myös laturi auton omalle akulle.

http://www.victronenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false; sivuilta löytyy dataa....

Suomen halvin nettikauppa noille http://www.suomenakut.fi" onclick="window.open(this.href);return false; aurinkosähkön altalöytyy Victronikit....1600W invertteri laturi muistaakseen 1308€ ja kun laittaa sähköpostia tai soittaa niin on hyvä palvelu.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

SprinterW903 kirjoitti:Mielenkiinnolla seuraillut projektia kun itsekkin tulee noita rakenneltua.

Invertteri vikkiä.....Victron MultiPlus on invertteri jossa myös laturi auton omalle akulle.

http://www.victronenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false; sivuilta löytyy dataa....

Suomen halvin nettikauppa noille http://www.suomenakut.fi" onclick="window.open(this.href);return false; aurinkosähkön altalöytyy Victronikit....1600W invertteri laturi muistaakseen 1308€ ja kun laittaa sähköpostia tai soittaa niin on hyvä palvelu.
Victron on juurikin tulossa, mutta hieman eri kanavia pitkin. Tosin hinnallisesti ei ihme eroa pääse syntymään, joten katsotaan nyt vielä mistä tuo tulee.

Samalla laitan noille hupiakuille Ctek Dual:n. Tuo Dual ei kuitenkaan ihmeitä maksa tuossa kohtaa. Kuitenkin kun hupiakusto ja starttiakku on eri ikäiset, sekä erilaisilla kuormituksilla, niin helpoin akuston pitkän käyttöiän kannalta on pitää ne erillään. Siis latauksessa, saisihan ne toki erotusreleellä helposti käytön ajaksi erilleen..

Tuo 1600W lienee 1600VA malli, kun heidän sivuilta katselin. Tosin hieman jännästi myös tuolla suomenakuissa 70Ah lataus ilmoitettu.. Kukapa sitä pilkkua :lol:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sprinteriä (W903) ja vähän muita

Viesti Kirjoittaja pt »

Alapallot vaihtui ja kulmat säätyi, sekä laakerit kirrattiin. Kulkee suoraan, ei kolise (kuin enää etuvakaaja) mutta tärisee vieläkin :D

Victron laitettu tilaukseen, tosin kun halvalla sai kapselikeittimen, niin jatkumona joutui sijoittamaan tuohon 2000VA:n malliin..

Kuva

Muut kuvat aiheesta oli huomattavan epäselviä, mutta lisäillään jossain vaiheessa parempia.

Yhdellä pitkällä hihnalla kaikki kiinni, eli tuolla väleissä on veneen pressukoukut (ohmin muotoinen palikka) ja sivuttaissuunnassa puulistat pitämässä akkuja paikallaan. Painoa per akku taitaa olla aikalailla 40kg, joten ihan pienistä eivät liikahtele.

Kuva

Vielä yhtä USB-pistoketta huutaa (2-osaisia, jotta saadaan tableteille se n2A latausvirtaa.) Yksi 12V:n SELV-pistorasia tulee siirrettävälle kylmäkaapille (tupakansytytin malli tuppaa kuumenemaan, kun se liitos on vähän mitä on..), sekä muutama 230V pistorasia.


500E haettu pesuun, vahaukseen ja öljyn vaihtoon. Ohjaustehostin oli talvesta ottanut itseensä, joten otetaan tuo työnalle ennen auton joskus tapahtuvaa käyttöönottoa :D Auto oli kylmässä asfaltin päällä olevassa autotallissa, joten pitäisiköhän tuo sijoittaa kuitenkin talveksi vain lämpöisiin tiloihin. Kunhan syksyllä saadaan tallipaikat arvottua autojen kohdalle, niin katsotaan mikä mihinkin majoittuu..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin