W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
Moro kaikille!! Olen omistanut otsikon mukaisen auton kolmisen vuotta ja ajattelin listata kaikki viat ko. ajanjaksolta (ei huoltoja) Auto vm.2008 ja ajettu 258tkm.
Juuri kun ostin auton niin siihen oli jouduttu vaihtamaan polttoaineen lämpötila-anturi ja startti.
Minun aikana havaitut viat:
-Törmäysanturi etu vasen (sytytti airbagin varoitusvalon)
-Suuttimia 3kpl (1kpl takuuseen, kun ei kestänyt alkuperäinen vuottakaan)
-DPF:n paine-eroanturi (herjasi currently unavail.)
-Lämmityslaitteen moottori (vanha alkoi "rapisemaan" eikä hiilien vaihto ja rasvaus kauan auttanut)
-Sähköinen ohjauslukko
-kuskin penkin nahka haljennut (avantgarde), korjautettu autoverhoilijalla
-Kyb-venttiili automaattiin ja öljynvaihto suodattimineen (tyhjäkäynti heijasi)
Kulutusosia huoltojen lisäksi ko. ajanjaksolle:
-Etupyörien laakerit
-Jarrulevyt ja palat joka nurkkaan
-Kallistuksenvakaajan niveltangot molemmille puolille
-Moniurahihna
-termostaatti
Juuri kun ostin auton niin siihen oli jouduttu vaihtamaan polttoaineen lämpötila-anturi ja startti.
Minun aikana havaitut viat:
-Törmäysanturi etu vasen (sytytti airbagin varoitusvalon)
-Suuttimia 3kpl (1kpl takuuseen, kun ei kestänyt alkuperäinen vuottakaan)
-DPF:n paine-eroanturi (herjasi currently unavail.)
-Lämmityslaitteen moottori (vanha alkoi "rapisemaan" eikä hiilien vaihto ja rasvaus kauan auttanut)
-Sähköinen ohjauslukko
-kuskin penkin nahka haljennut (avantgarde), korjautettu autoverhoilijalla
-Kyb-venttiili automaattiin ja öljynvaihto suodattimineen (tyhjäkäynti heijasi)
Kulutusosia huoltojen lisäksi ko. ajanjaksolle:
-Etupyörien laakerit
-Jarrulevyt ja palat joka nurkkaan
-Kallistuksenvakaajan niveltangot molemmille puolille
-Moniurahihna
-termostaatti
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
[quote="savatdee"]Moro kaikille!! Olen omistanut otsikon mukaisen auton kolmisen vuotta ja ajattelin listata kaikki viat ko. ajanjaksolta (ei huoltoja) Auto vm.2008 ja ajettu 258tkm.
Juuri kun ostin auton niin siihen oli jouduttu vaihtamaan polttoaineen lämpötila-anturi ja startti.
Minun aikana havaitut viat:
-Törmäysanturi etu vasen (sytytti airbagin varoitusvalon)
-Suuttimia 3kpl (1kpl takuuseen, kun ei kestänyt alkuperäinen vuottakaan)
-DPF:n paine-eroanturi (herjasi currently unavail.)
-Lämmityslaitteen moottori (vanha alkoi "rapisemaan" eikä hiilien vaihto ja rasvaus kauan auttanut)
-Sähköinen ohjauslukko
-kuskin penkin nahka haljennut (avantgarde), korjautettu autoverhoilijalla
-Kyb-venttiili automaattiin ja öljynvaihto suodattimineen (tyhjäkäynti heijasi)
Kiitos, että kerroit. Meitä tietämättömiä löytyy myös.
Juuri kun ostin auton niin siihen oli jouduttu vaihtamaan polttoaineen lämpötila-anturi ja startti.
Minun aikana havaitut viat:
-Törmäysanturi etu vasen (sytytti airbagin varoitusvalon)
-Suuttimia 3kpl (1kpl takuuseen, kun ei kestänyt alkuperäinen vuottakaan)
-DPF:n paine-eroanturi (herjasi currently unavail.)
-Lämmityslaitteen moottori (vanha alkoi "rapisemaan" eikä hiilien vaihto ja rasvaus kauan auttanut)
-Sähköinen ohjauslukko
-kuskin penkin nahka haljennut (avantgarde), korjautettu autoverhoilijalla
-Kyb-venttiili automaattiin ja öljynvaihto suodattimineen (tyhjäkäynti heijasi)
Kiitos, että kerroit. Meitä tietämättömiä löytyy myös.
C200CDi 2008 W204.207 Avantgarde Business AMG lastutettu
(C220CDi 2007 W203 Classic)
(C220CDi 2007 W203 Classic)
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
Sawatdii khap!savatdee kirjoitti: -Kyb-venttiili automaattiin ja öljynvaihto suodattimineen (tyhjäkäynti heijasi)
Tuntuu, että mitä erikoisempia vikoja liittyy vaihdelaatikkoon ja korjaantuu juuri tällä "kyb-venttiilin" ja/tai öljyn vaihdolla.
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
W211 facelifti vaihteisto nypyytti kylmänä jonku 100 tkm. Jossain vaiheessa lakkasi vaihtamassa isommalle ja hetken päästä tästä laatikko meni totaalitilttiin, eikä vaihtanut enää mitään vaihteita.egyptian kirjoitti:Sawatdii khap!savatdee kirjoitti: -Kyb-venttiili automaattiin ja öljynvaihto suodattimineen (tyhjäkäynti heijasi)
Tuntuu, että mitä erikoisempia vikoja liittyy vaihdelaatikkoon ja korjaantuu juuri tällä "kyb-venttiilin" ja/tai öljyn vaihdolla.
Netistä lueskelin juurikin kylistä ja johdinlevystä. Lisäksi vaihteiston sähköpistoke ilmeisen usein vuotaa.
Huollossa huomasi, että öljyä oli päässyt pistokkeen liittimeen, mistä tuo totaalitilttaaminen varmasti johtui.
Vaihdatin kaikki ko osat, koska ei ne kovin kalliita ollut ja mekaanikolla oli tunnin homma.
Ajoin autolla vielä 30tkm, vaihtoon mennessä siinä oli 330 tkm, eikä vaihteistossa ollut mitään ongelmaa nykimisen yms kanssa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2351
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
savatdee kirjoitti:Moro kaikille!! Olen omistanut otsikon mukaisen auton kolmisen vuotta ja ajattelin listata kaikki viat ko. ajanjaksolta (ei huoltoja) Auto vm.2008 ja ajettu 258tkm.
Juuri kun ostin auton niin siihen oli jouduttu vaihtamaan polttoaineen lämpötila-anturi ja startti.
Minun aikana havaitut viat:
-Törmäysanturi etu vasen (sytytti airbagin varoitusvalon)
-Suuttimia 3kpl (1kpl takuuseen, kun ei kestänyt alkuperäinen vuottakaan)
-DPF:n paine-eroanturi (herjasi currently unavail.)
-Lämmityslaitteen moottori (vanha alkoi "rapisemaan" eikä hiilien vaihto ja rasvaus kauan auttanut)
-Sähköinen ohjauslukko
-kuskin penkin nahka haljennut (avantgarde), korjautettu autoverhoilijalla
-Kyb-venttiili automaattiin ja öljynvaihto suodattimineen (tyhjäkäynti heijasi)
Kulutusosia huoltojen lisäksi ko. ajanjaksolle:
-Etupyörien laakerit
-Jarrulevyt ja palat joka nurkkaan
-Kallistuksenvakaajan niveltangot molemmille puolille
-Moniurahihna
-termostaatti
Aika paljon on hajonnut kalliita osia, samat kokemukset Mercedes-Benz:stä.
Laitan tähän samaan listan vioista siitä autosta jolla Mercedes-Benz:iin on osia haettu.
Toyota Corolla kaikki viat kymmenessä vuodessa:
-Eteen kallistuksenvakaajan yhdystanko (12€)
-Taakse iskunvaimentimen suojakumi (8€).
Huollon yhteydessä vaihdoin lisäksi jakopään hihnan (26€).
Toivottavasti Toyota kestää edelleen hyvin koska muuten ei voi Mercedeksen liikennöintiä jatkaa osien puutteen vuoksi.
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
Mercedes Benz, perseelleen lens. Täällä myös toivotaan Toitsukalle pitkää ikää!
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
Aika paljon on hajonnut kalliita osia, samat kokemukset Mercedes-Benz:stä.
Laitan tähän samaan listan vioista siitä autosta jolla Mercedes-Benz:iin on osia haettu.
Toyota Corolla kaikki viat kymmenessä vuodessa:
-Eteen kallistuksenvakaajan yhdystanko (12€)
-Taakse iskunvaimentimen suojakumi (8€).
Huollon yhteydessä vaihdoin lisäksi jakopään hihnan (26€).
Toivottavasti Toyota kestää edelleen hyvin koska muuten ei voi Mercedeksen liikennöintiä jatkaa osien puutteen vuoksi.[/quote]
Ihan pakko kysyä minkä ikänen corolla? Täälä on ollu -01 pentsiini korolla ja -00 pensa avensis,ehkä huonoimmat autot mitä on ikinä ollu,corollaan moottoriremontti 200tkm kohilla kun kaikki litkut tuli savuna pakoputksesta vaikka taitaa kaikki nämä vvti koneet olla ihan yhtä "hyviä" D4D moottorin kans,avensiksesa ei muutenvaan pelannu mikään. Täysiä paskoja molemmat. Siinä tuli samalla kertaa ensimmäinen-ja viimenen tojota.
Laitan tähän samaan listan vioista siitä autosta jolla Mercedes-Benz:iin on osia haettu.
Toyota Corolla kaikki viat kymmenessä vuodessa:
-Eteen kallistuksenvakaajan yhdystanko (12€)
-Taakse iskunvaimentimen suojakumi (8€).
Huollon yhteydessä vaihdoin lisäksi jakopään hihnan (26€).
Toivottavasti Toyota kestää edelleen hyvin koska muuten ei voi Mercedeksen liikennöintiä jatkaa osien puutteen vuoksi.[/quote]
Ihan pakko kysyä minkä ikänen corolla? Täälä on ollu -01 pentsiini korolla ja -00 pensa avensis,ehkä huonoimmat autot mitä on ikinä ollu,corollaan moottoriremontti 200tkm kohilla kun kaikki litkut tuli savuna pakoputksesta vaikka taitaa kaikki nämä vvti koneet olla ihan yhtä "hyviä" D4D moottorin kans,avensiksesa ei muutenvaan pelannu mikään. Täysiä paskoja molemmat. Siinä tuli samalla kertaa ensimmäinen-ja viimenen tojota.
Star
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
Kaikki viat yhdeksässä vuodessa ja 210tkm:
-nokka-akselin asentotunnistin n. 50€
-polttoaineen lämpötila-anturi n. 50€
-ohjauslukon moottori itse korjattuna/ vaihdettuna 40€ http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=174325" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuskin penkin nahka halki siitä peruspaikasta
kuluvia osia vaihdettu:
-etujarrulevyt + palat
-tukivarret edestä (alemmat/ taemmat)
-koko kierto iskareita kun takaa oli toinen korkannut 170tkm kohdalla
-moottorin ja vaihteiston tukikumit
-moniurahihna
-termostaatti
-hehkut 100tkm välein
-puhaltimen moottori on vaihtokunnossa lähivuosina. Sekin elvytetty aiemmin http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=175906" onclick="window.open(this.href);return false;
Öljyt vaihtanu koneeseen 12500 km välein eli tuplakierrolla normaaliin huolto-ohjelmaan nähden ja perä+vaihteistoöljyt 50000 välein.
646-koneella, 200cdi, manuaalivaihteistolla ,jossa kyllä vähän ärsyttää ajoittain ilmenevä lievä värinä liikkeellelähtiessä. Varmaan kytkimenjouset väsyny.
Minusta ollut erinomainen auto vähillä vioilla.
-nokka-akselin asentotunnistin n. 50€
-polttoaineen lämpötila-anturi n. 50€
-ohjauslukon moottori itse korjattuna/ vaihdettuna 40€ http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=174325" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuskin penkin nahka halki siitä peruspaikasta
kuluvia osia vaihdettu:
-etujarrulevyt + palat
-tukivarret edestä (alemmat/ taemmat)
-koko kierto iskareita kun takaa oli toinen korkannut 170tkm kohdalla
-moottorin ja vaihteiston tukikumit
-moniurahihna
-termostaatti
-hehkut 100tkm välein
-puhaltimen moottori on vaihtokunnossa lähivuosina. Sekin elvytetty aiemmin http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=175906" onclick="window.open(this.href);return false;
Öljyt vaihtanu koneeseen 12500 km välein eli tuplakierrolla normaaliin huolto-ohjelmaan nähden ja perä+vaihteistoöljyt 50000 välein.
646-koneella, 200cdi, manuaalivaihteistolla ,jossa kyllä vähän ärsyttää ajoittain ilmenevä lievä värinä liikkeellelähtiessä. Varmaan kytkimenjouset väsyny.
Minusta ollut erinomainen auto vähillä vioilla.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
-
- Mersumies
- Viestit: 2351
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W204 220cdi kaikki viat kolmessa vuodessa
Ihan pakko kysyä minkä ikänen corolla? Täälä on ollu -01 pentsiini korolla ja -00 pensa avensis,ehkä huonoimmat autot mitä on ikinä ollu,corollaan moottoriremontti 200tkm kohilla kun kaikki litkut tuli savuna pakoputksesta vaikka taitaa kaikki nämä vvti koneet olla ihan yhtä "hyviä" D4D moottorin kans,avensiksesa ei muutenvaan pelannu mikään. Täysiä paskoja molemmat. Siinä tuli samalla kertaa ensimmäinen-ja viimenen tojota.[/quote]jonttu_ kirjoitti:Aika paljon on hajonnut kalliita osia, samat kokemukset Mercedes-Benz:stä.
Laitan tähän samaan listan vioista siitä autosta jolla Mercedes-Benz:iin on osia haettu.
Toyota Corolla kaikki viat kymmenessä vuodessa:
-Eteen kallistuksenvakaajan yhdystanko (12€)
-Taakse iskunvaimentimen suojakumi (8€).
Huollon yhteydessä vaihdoin lisäksi jakopään hihnan (26€).
Toivottavasti Toyota kestää edelleen hyvin koska muuten ei voi Mercedeksen liikennöintiä jatkaa osien puutteen vuoksi.
Corolla on mallia E-100 eli v.1993 ja oli jo 14 vuotta vanha meille tullessaan. Tuo oli järjestyksessä kolmas Toyota meillä. Tuon jälkeen on tullut vielä kaksi ja tällä hetkellä saldona kolme Toyotaa lähipiirissä.
Noista viidestä Toyotasta neljä on ollut ja on edelleen niin eleettömän luotettavia ettei koko autoilu edes tule mieleen kuin öljynvaihdon ja renkaidenvaihdon yhteydessä.
Se viides on 2000-luvun lopun D4D-moottorilla varustettu Toyota ja se odottaa uutta moottoria tai jotakin koska hajosi km-lukemassa 200 000.
Mercedes-Benz on meillä puolestaan ensimmäinen sekä myös viimeinen halveksittavan heikon laadun ja kestävyyden vuoksi. Myisin pois mutta kun se paskakasa ei pysy ehjänä edes sen vertaa että saisi myytyä.
Esimerkiksi takaikkunan hisseistä on menossa jo kolmas kappale vaikka ajettuja kilometrejä koko autolla 150ttkm ja meilläkin vasta 40tkm.