Mersua ostamassa..
Mersua ostamassa..
Olen siirtymässä riisisäkistä Mersuun, kaipaisin hieman tietoa. Hakusessa 80-90 alun edullisia 250 d tai 230 bensa. 300 sarjakin käy. Kuinka paljon bensakoneella ajelee, mikäli huollot ym tehty ajallaan.. noin suurinpiirtein? 250 lienee ja 300 sarjalla mennään aikamoisia määriä mitä seurannut täällä ja kysellyt tilaisuuden tullen.
Mitä olisi hyvä huomioida näissä vemhkeissä, kun testiajoa ja katsomassa käy.
Kysyn siksi kun kokemusta ei näistä ole.. muuten kyllä autoja myynyt ja ostanut eli perus asiat hanskassa.
Kiitos etukäteen.
Mitä olisi hyvä huomioida näissä vemhkeissä, kun testiajoa ja katsomassa käy.
Kysyn siksi kun kokemusta ei näistä ole.. muuten kyllä autoja myynyt ja ostanut eli perus asiat hanskassa.
Kiitos etukäteen.
Re: Mersua ostamassa..
Tuo tarina menee mielestäni osto-oppaasta: http://mese.fi/index.php?menu=2&artikkeli=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Pätee siis korimalliin W124, valmistettu 85-96. Dieseleillä tosiaan mennään isoja kilometrejä, bensoista ei ole kokemusta.
Pätee siis korimalliin W124, valmistettu 85-96. Dieseleillä tosiaan mennään isoja kilometrejä, bensoista ei ole kokemusta.
Re: Mersua ostamassa..
Kannattaa muistaa, että 200d on varmasti se lujin mylly jolla mennään hirvittäviä metrejä. Kaikki remontit ovat helpompia ja halvempia kun pyttyjä on vain 4. Ei ne 2,5 ja 3,0 ole sen kummempia raketteja kuin 200d. Lisäksi 85-89 mallit ennen muovihelmoja ei sisällä mitään ylläreitä mätäkohtien suhteen jos vain viitsii kyykkiä ja ryömiä...muovihelmojen alla yleensä täysin mätiä, jos ei joskus uusittu.
Re: Mersua ostamassa..
Kiitos JanneW124 foorumivinkistä, sieltähän löytyi kattavasti ja hyvin jaoteltuna vastauksia munkin kysymyksiin ilman tyhmiä kysymyksiä foorumilla...
Ilari74, mulla on nyt W124-korinen -87 mersu bensakoneella (4D sedan 230E). Tuotu Saksasta aikoinaan jossa varmaan mittari nollattu. Eli todellisuudessa tolla on ajeltu varmaan yli miljoona kilometriä. Mittari pysähtyi alle 300 km kohille mut on sen verran hinnakkaampi työ ettei oo sitä lähetty korjauttaan. Olen kyl säännöllisesti huollattanut ja vaihdellut öljyjä ym. Isompia remontteja on toki matkan varrella ollut mutta en ole kuin kerran tolla jäänyt tien päälle Katsastuksesta meni kerralla läpi, viim. huollossa täytyi kyl vaihtaa pakoputki lähes kokonaan. Suotta bensakoneita hyljitään, ainakin tuo uskollinen rouva on kestänyt kohta 30 vuotta ilman isompia murheita.
Ilari74, mulla on nyt W124-korinen -87 mersu bensakoneella (4D sedan 230E). Tuotu Saksasta aikoinaan jossa varmaan mittari nollattu. Eli todellisuudessa tolla on ajeltu varmaan yli miljoona kilometriä. Mittari pysähtyi alle 300 km kohille mut on sen verran hinnakkaampi työ ettei oo sitä lähetty korjauttaan. Olen kyl säännöllisesti huollattanut ja vaihdellut öljyjä ym. Isompia remontteja on toki matkan varrella ollut mutta en ole kuin kerran tolla jäänyt tien päälle Katsastuksesta meni kerralla läpi, viim. huollossa täytyi kyl vaihtaa pakoputki lähes kokonaan. Suotta bensakoneita hyljitään, ainakin tuo uskollinen rouva on kestänyt kohta 30 vuotta ilman isompia murheita.
Re: Mersua ostamassa..
Ja kaksi hyvää syytä omistaa tähtikeulainen, on nämä foorumit. Oli auto sitten bensa tai diesel, ainakaan W124sen osalta ei sellaista nippeliä tai nappelia ole olemassakaan, jota joku ei olisi korjannut. Ja tieto on jaettuna joko täällä tai mesen puolella. Omat remonttini alkavat lähes aina selailemalla foorumeita, joista löytyy hyviä vinkkejä milloin mihinkin ongelmaan. Kuitenkin kun puhutaan 20-30 vuotta vanhoista autoista, korjattavaa löytyy. Suhteellisen helppohuoltoisia nämä onneksi ovat, jos vaan työkalut käsissä pysyy.
Jos vielä esim KL- varaosat tai joku muu Mersun osia myyvä liike sattuu olemaan lähellä olinpaikkaa, ei ainakaan haittaa varaosien hankkimista.
Jos vielä esim KL- varaosat tai joku muu Mersun osia myyvä liike sattuu olemaan lähellä olinpaikkaa, ei ainakaan haittaa varaosien hankkimista.
Re: Mersua ostamassa..
Totta, oon saanut täältä todella paljon tietoa mahdollisia vikoja kartoittaessa ja kuinka toimia. Tosiaan, ton ikäsissä autoissa murheita on välillä. Todella noviisi olen vielä näissä autohommissa ja varsinkin kun nyt olis suunnitelmissa vaihtaa autoa uudempaan viimein. Siinä on niin paljon seikkoja jotka tulee huomioida.Suostuin jopa harkitsemaan farkkua joka on miehen toiveissa vaikka mieluummin haluaisin sedanin tai coupen.
Luottokorjaamon löytäminenkin on hakusessa Tampereen seudulta. Viime huoltoon en ollut tyytyväinen, juosten kustu. Palloniveliä ei vaihdettu vaikka erikseen pyysin ja niinhän se napsahti sitten pari kk huollosta. Kaikki korjaajat kun ei ees osaa vanhoja autoja fiksailla Sepä onkin murheena että onks 2000-luvun alun meset ihan paskoja, jatkuvasti sähkövikoja ym. joille en osaa itse tehä mitään. Toisaalta täältä ja Meseltä löytyy hyvät neuvot selkokielellä.
Luottokorjaamon löytäminenkin on hakusessa Tampereen seudulta. Viime huoltoon en ollut tyytyväinen, juosten kustu. Palloniveliä ei vaihdettu vaikka erikseen pyysin ja niinhän se napsahti sitten pari kk huollosta. Kaikki korjaajat kun ei ees osaa vanhoja autoja fiksailla Sepä onkin murheena että onks 2000-luvun alun meset ihan paskoja, jatkuvasti sähkövikoja ym. joille en osaa itse tehä mitään. Toisaalta täältä ja Meseltä löytyy hyvät neuvot selkokielellä.
Re: Mersua ostamassa..
[/quote]Sepä onkin murheena että onks 2000-luvun alun meset ihan paskoja, jatkuvasti sähkövikoja ym. joille en osaa itse tehä mitään. Toisaalta täältä ja Meseltä löytyy hyvät neuvot selkokielellä.[/quote]
Mulla oli 2,5v/75tkm W203 200cdi vm. 2003 eikä siinä ainakaan sähkövikoja ollut. Erittäin luotettava auto. Kuluvaa osaa vaihdettiin jonkun verran. Korikin sattui olemaan lähes ruosteeton. Kori näissä taitaa se heikoin lenkki olla ainakin kosmeettisilta osilta. Tekniikka omien kokemusten pohjalta luotettavaa.
Mulla oli 2,5v/75tkm W203 200cdi vm. 2003 eikä siinä ainakaan sähkövikoja ollut. Erittäin luotettava auto. Kuluvaa osaa vaihdettiin jonkun verran. Korikin sattui olemaan lähes ruosteeton. Kori näissä taitaa se heikoin lenkki olla ainakin kosmeettisilta osilta. Tekniikka omien kokemusten pohjalta luotettavaa.
Re: Mersua ostamassa..
Kiitos tiedosta, aikaväliltä 2001-2004 olis hakusessa. Noikin varmaan kestää ajoo paljon vaikka olis jo lähes 300 000 mittarissa? Niissä taitais olla myös isommat rempat tehtynä. Huoltokirjaa täytyy katsella huolella.
Re: Mersua ostamassa..
Bensakoneisista vältä 180 kompressoria m271...konerikon vaara aika todennäköinen...vanhempi parempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersua ostamassa..
W203sella ajelin kilometrit 300 000-375000. Ja myynnissä näyttää olevan paljonkin cdi koneita eri korimalleilla puolen miljoonan molemmin puolin. Ja nehän on mittarilukemia, eli todennäköisesti ainakin sen verran ajettu
Tosta atlaksen mainitsemasta bensakoneesta oon myös kuullu/lukenut negatiivista.
Tosta atlaksen mainitsemasta bensakoneesta oon myös kuullu/lukenut negatiivista.
Re: Mersua ostamassa..
Kiitos vinkeistä. Jep, monesti mittareita on väännelty. Onneks Trafilta saa tarkastettua realistiset kilometrit mitä on ajettu, Suomessa siis. Tuontiautojen todellisia km-määriä voi vain arvailla
Re: Mersua ostamassa..
Miten?tvig kirjoitti:Onneks Trafilta saa tarkastettua realistiset kilometrit mitä on ajettu, Suomessa siis.
Re: Mersua ostamassa..
Maksullisissa tiedoissa (muistaakseni) saa ajoneuvon tiedot ja siellä näkyy myös kaikki katsastukset, ajetut kilometrit ja huomautukset & hylsyt. Kätevä palvelu. Ilmaseks näkee ( kun kirjautuu pankkitunnateilla) käyttöönotto- ja rekisteröinti pvm:t ja teknisiä tietoja autosta. Mm. massa, hiilidioksidipäästöt, vuosi- ja korimallin jne. Lisäksi mahdolliset maksamattomat verot ja ajokielto.
Re: Mersua ostamassa..
Joo, mikään ei tosin estä ruuvaamasta vaikka joka katsastusvälissä vähän kilsoja pois, kunhan ei kaikkia edellisen katsastuksen jälkeen ajettuja ota.tvig kirjoitti:Maksullisissa tiedoissa (muistaakseni) saa ajoneuvon tiedot ja siellä näkyy myös kaikki katsastukset, ajetut kilometrit ja huomautukset & hylsyt.
Re: Mersua ostamassa..
Itellä ollut vähän yli 2 vuotta W124 300E -87 Aut. Ei ole ollut mitään ongelmia auton kanssa ja huoltaminenkin on halpaa, mitä nyt bensaa kuluttaa n. 10-15L meikäläisen ajotyylillä
W124 300 E -87 Aut.
Re: Mersua ostamassa..
Tervepä terve.
Aikani C-sarjaa katteltuani ajattelinpa tekasta tänne tunnuksen ja alkaa kysellä kyseisestä automallista. Vm. 2006-> olen siis katsellut. Ja tätä erityisesti, http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7362028" onclick="window.open(this.href);return false;.
Onko noissa jotain, mitä pitäis erityisesti tarkistaa tai kysyä? Itselle siis eka diesel.
Kiitos!
EDIT: Sen verran, että kannattaa tarjota/kertoa/näyttää muitakin vastaavia linkkejä. Budjetti pyörii noin 11-12te, tosin vaihdossa tyrkytän tota tällä hetkellä löytyää passattia.
Aikani C-sarjaa katteltuani ajattelinpa tekasta tänne tunnuksen ja alkaa kysellä kyseisestä automallista. Vm. 2006-> olen siis katsellut. Ja tätä erityisesti, http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7362028" onclick="window.open(this.href);return false;.
Onko noissa jotain, mitä pitäis erityisesti tarkistaa tai kysyä? Itselle siis eka diesel.
Kiitos!
EDIT: Sen verran, että kannattaa tarjota/kertoa/näyttää muitakin vastaavia linkkejä. Budjetti pyörii noin 11-12te, tosin vaihdossa tyrkytän tota tällä hetkellä löytyää passattia.
MB S212 220CDI -10
Re: Mersua ostamassa..
Itselläni on kaksi tuommoista vm.2004 c-mallia. Toinen ajettu 520tkm ja toinen 275tkm. Vähempi ajettu myynnissä; )
Itse katselisin korin kunnon huolella. Alusta ei saa kolista ollenkaan, varsinkaan edestä. Itse laitoin vähemmän ajettuun keulaan osaa n.450e:llä että kolinat loppuivat. Faceliftissä (n.08/04) eteenpäin ruostesuojausta onneksi parannettu mutta silti voi tulla kukkaa läpi.
Jos olet automaattia ostamassa niin kokeile laatikon toiminta huolella kaikissa ajotilanteissa. Tarkista myös onko laatikkoon vaihdettu öljyt, huolto-ohjelman mukaan vaihto ekan kerran 60tkm kohdalla sen jälkeen ei ikinä. Suositus olisi 60tkm välein.
Itse katselisin korin kunnon huolella. Alusta ei saa kolista ollenkaan, varsinkaan edestä. Itse laitoin vähemmän ajettuun keulaan osaa n.450e:llä että kolinat loppuivat. Faceliftissä (n.08/04) eteenpäin ruostesuojausta onneksi parannettu mutta silti voi tulla kukkaa läpi.
Jos olet automaattia ostamassa niin kokeile laatikon toiminta huolella kaikissa ajotilanteissa. Tarkista myös onko laatikkoon vaihdettu öljyt, huolto-ohjelman mukaan vaihto ekan kerran 60tkm kohdalla sen jälkeen ei ikinä. Suositus olisi 60tkm välein.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Mersua ostamassa..
Kiitos. Manuaalia pyrin ostamaan, en oikeen noista automaateista välitä. Korin sinkityksistä luinkin, jota vissiin ei oo ollenkaan? näissä malleissa tai hyvin vähän, jostain jo aiemmin.multiviri kirjoitti:Itselläni on kaksi tuommoista vm.2004 c-mallia. Toinen ajettu 520tkm ja toinen 275tkm. Vähempi ajettu myynnissä; )
Itse katselisin korin kunnon huolella. Alusta ei saa kolista ollenkaan, varsinkaan edestä. Itse laitoin vähemmän ajettuun keulaan osaa n.450e:llä että kolinat loppuivat. Faceliftissä (n.08/04) eteenpäin ruostesuojausta onneksi parannettu mutta silti voi tulla kukkaa läpi.
Jos olet automaattia ostamassa niin kokeile laatikon toiminta huolella kaikissa ajotilanteissa. Tarkista myös onko laatikkoon vaihdettu öljyt, huolto-ohjelman mukaan vaihto ekan kerran 60tkm kohdalla sen jälkeen ei ikinä. Suositus olisi 60tkm välein.
Onko dieselmoottoreita, joita vältellä? Tai heikkoja kohtia joissain tietyissä?
MB S212 220CDI -10
Re: Mersua ostamassa..
Kaikki dieselmoottorit ovat todella hyviä mitä näihin on saanut. Suorissa koneissa ei mitään tyyppivikoja ellei niihin lasketa suutinpohjien vuotoja. Suuttimia menee silloin tällöin mutta niitäkin saa saksasta kunnostettuja n.150e/kpl. V6 cdi (320cdi):ssä tyyppivikana jakoketjun venyminen ja eräs öljytiiviste v-haaran pohjalla.
Facelift mallit tuntuvat lämpeävän paremmin talvella kuin ennen faceliftiä olevat mallit. Viime talvena pakkasta parhaimmillaan 26 astetta ja sisällä tarkene paitasillaan ilman webastoa.
Hehkuja palaa silloin tällöin molemmista konetyypeistä, itse en ole katkaissut vielä yhtäkään avatessa mutta niinkin voi käydä. Katkennut hehku irtoaa poraamalla, hintaa 50-150€ paikasta riippuen.
Manuaalivaihteisissa yleinen vika että 2.vaihde rusahtaa/takeltelee, voi korjaantua öljynvaihdolla, ovat todella tarkkoja öljymäärästä. Myös 1.vaihde voi olla vaikea saada päälle jos laatikosa on väärät öljyt.
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c/ ... ack=ownAds Siinä oma mersu. Hinta ei ole kiveen kirjoitettu
Facelift mallit tuntuvat lämpeävän paremmin talvella kuin ennen faceliftiä olevat mallit. Viime talvena pakkasta parhaimmillaan 26 astetta ja sisällä tarkene paitasillaan ilman webastoa.
Hehkuja palaa silloin tällöin molemmista konetyypeistä, itse en ole katkaissut vielä yhtäkään avatessa mutta niinkin voi käydä. Katkennut hehku irtoaa poraamalla, hintaa 50-150€ paikasta riippuen.
Manuaalivaihteisissa yleinen vika että 2.vaihde rusahtaa/takeltelee, voi korjaantua öljynvaihdolla, ovat todella tarkkoja öljymäärästä. Myös 1.vaihde voi olla vaikea saada päälle jos laatikosa on väärät öljyt.
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c/ ... ack=ownAds Siinä oma mersu. Hinta ei ole kiveen kirjoitettu
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Mersua ostamassa..
Kiitos taas! Taas fiksumpi kun tietää enemmän. Mersukin on just sellasta mitä kattellut, ehkä jos vuoden-kaks uudempana sais. Tosin mun täytyy samalla hukata tuo mun passatti, ellei joku osta sitä suoralla kaupalla.multiviri kirjoitti:Kaikki dieselmoottorit ovat todella hyviä mitä näihin on saanut. Suorissa koneissa ei mitään tyyppivikoja ellei niihin lasketa suutinpohjien vuotoja. Suuttimia menee silloin tällöin mutta niitäkin saa saksasta kunnostettuja n.150e/kpl. V6 cdi (320cdi):ssä tyyppivikana jakoketjun venyminen ja eräs öljytiiviste v-haaran pohjalla.
Facelift mallit tuntuvat lämpeävän paremmin talvella kuin ennen faceliftiä olevat mallit. Viime talvena pakkasta parhaimmillaan 26 astetta ja sisällä tarkene paitasillaan ilman webastoa.
Hehkuja palaa silloin tällöin molemmista konetyypeistä, itse en ole katkaissut vielä yhtäkään avatessa mutta niinkin voi käydä. Katkennut hehku irtoaa poraamalla, hintaa 50-150€ paikasta riippuen.
Manuaalivaihteisissa yleinen vika että 2.vaihde rusahtaa/takeltelee, voi korjaantua öljynvaihdolla, ovat todella tarkkoja öljymäärästä. Myös 1.vaihde voi olla vaikea saada päälle jos laatikosa on väärät öljyt.
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c/ ... ack=ownAds Siinä oma mersu. Hinta ei ole kiveen kirjoitettu
MB S212 220CDI -10
Re: Mersua ostamassa..
Tuli BMW e32 harraste myytyä pois ja nyt pähkäilen mersun w124 300a CE:tä.
Minkä arvoisena pidätte aikalailla virheetöntä ja ruosteetonta coupea 12-tappisella koneella ja 4 lovisella automaatilla?
Täysin orggis ja värinä valkoinen. Kilsoja reilu 220tkm. Varusteina lähinnä kattoluukku ja ilmastointi. Suomessa ollut 10v mutta ilmeisesti vain yhtenä talvena ulkoillut. Ei kait tuommosen arvo alle 3k€:n laske jos kunnossa pitää...
Minkä arvoisena pidätte aikalailla virheetöntä ja ruosteetonta coupea 12-tappisella koneella ja 4 lovisella automaatilla?
Täysin orggis ja värinä valkoinen. Kilsoja reilu 220tkm. Varusteina lähinnä kattoluukku ja ilmastointi. Suomessa ollut 10v mutta ilmeisesti vain yhtenä talvena ulkoillut. Ei kait tuommosen arvo alle 3k€:n laske jos kunnossa pitää...
MB C 220DAT
bmw 523iA touring
Pajero 2,6bA avo
bmw 523iA touring
Pajero 2,6bA avo
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Mersua ostamassa..
turomu kirjoitti:Tuli BMW e32 harraste myytyä pois ja nyt pähkäilen mersun w124 300a CE:tä.
Minkä arvoisena pidätte aikalailla virheetöntä ja ruosteetonta coupea 12-tappisella koneella ja 4 lovisella automaatilla?
Täysin orggis ja värinä valkoinen. Kilsoja reilu 220tkm. Varusteina lähinnä kattoluukku ja ilmastointi. Suomessa ollut 10v mutta ilmeisesti vain yhtenä talvena ulkoillut. Ei kait tuommosen arvo alle 3k€:n laske jos kunnossa pitää...
Saksassa noita saa 1500€ => olisko siis 3000-4000€ "täysin virheettömästä" noila kilsoilla?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Mersua ostamassa..
Ei voi nostaa kestävyyden osalta 200-250-300 dieseleitä mitään ylemmäs, kaikki on lujia. Remonttien hinnassakaan ei olennaisia eroja. Taloudellisuus ja jonkinlaiset menohalut löytyy sopivasti ruuvatusta 250D:stä.Behemoth kirjoitti:Kannattaa muistaa, että 200d on varmasti se lujin mylly jolla mennään hirvittäviä metrejä. Kaikki remontit ovat helpompia ja halvempia kun pyttyjä on vain 4. Ei ne 2,5 ja 3,0 ole sen kummempia raketteja kuin 200d. Lisäksi 85-89 mallit ennen muovihelmoja ei sisällä mitään ylläreitä mätäkohtien suhteen jos vain viitsii kyykkiä ja ryömiä...muovihelmojen alla yleensä täysin mätiä, jos ei joskus uusittu.
Muovihelmat saattavat tosiaan peittää ruosteet jotka kapealistaisessa näkyvät, itse pitäisin sitä vain hyvänä. Muovihelma sinänsä ei ole mikään lahottaja.
Kaikki on jo niin vanhoja että olennaista on löytää hyvä yksilö, ei niinkään väliä vuosimallilla eikä sillä minkäkokoinen moottori on. No, jos ajaa auto täynnä porukkaa tai vetää kärryä tms. niin en suosittele 200D:tä.
(omassa pihassa 200-250-300D:t ja on muovihelmaa ja kapeaa listaa)
wiimax.fi
Re: Mersua ostamassa..
Kaikki osat on tehty vaihdettaviksi.Osia saa edelleen.Kaverin 08 Kiasta meni tuulilasin pyyhintä pyörittävä ratas.Romikselta voi löytyä.Että silleen...Itse ajan W124D:llä niin kauan kun voin ajaa.