W211 320 Kysymyksiä!
W211 320 Kysymyksiä!
Terveppä terve! Olisi perheelle auton vaihto edessä, ja kiikarissa on ollut w211 korinen mersu. Bensakoneella pitäisi olla ja automaatti, aluksi tuli katseltua noita pienempiä malleja eli 1,8 ja 2,0 kompressoreja, mutta kauhutarinoita hajoilevista jakopäistä luettuani kannattaa ilmeisesti nuo mallit kiertää kaukaa? Jäljelle jäivät siis vain nämä v6 mallit joista nyt pari kysymystä olisikin.
240, tehottomampi kuin 320, mutta netistä luetun mukaan kuluttaa kuitenkin samanverran tai jopa enemmän kuin 320, pitääkö paikkansa?
Automaattilaatikko, onko näissä V6 bensakoneissa myöskin tuota ongelmaa, että sekoittuu glykolit öljyjen sekaan?
Auto on vm: 2004 jos se nyt mitään merkkaa.
Sähköjarrut, hajoilevatko oikeasti yhtä paljon mitä täällä manataan, ja paljonko kustantaa korjaus?
Mitä kannattaa koeajolla tarkistaa ja mitkä ovat tyypilliset ruostepaikat?
Ylipäätänsä minkälainen auto tuollainen 3,2 litrainen v6 mersu on? Toimiiko luotettavana ympärivuotisena käyttiksenä? Auto on 190tkm ajettu suomiauto täydellä huoltokirjalla.Dieseli ei tule kysymykseen, koska ajoa tulee todella vähän, samasta syystä kulutuksellakaan ei ole juuri väliä.
Kiitoksia jo etukäteen, googlella koitin etsiä tietoa, mutta sieltä tuntuu löytyvän tietoja vain diesel malleista, harvassa tuntuu nämä bensavehkeet olevan.
240, tehottomampi kuin 320, mutta netistä luetun mukaan kuluttaa kuitenkin samanverran tai jopa enemmän kuin 320, pitääkö paikkansa?
Automaattilaatikko, onko näissä V6 bensakoneissa myöskin tuota ongelmaa, että sekoittuu glykolit öljyjen sekaan?
Auto on vm: 2004 jos se nyt mitään merkkaa.
Sähköjarrut, hajoilevatko oikeasti yhtä paljon mitä täällä manataan, ja paljonko kustantaa korjaus?
Mitä kannattaa koeajolla tarkistaa ja mitkä ovat tyypilliset ruostepaikat?
Ylipäätänsä minkälainen auto tuollainen 3,2 litrainen v6 mersu on? Toimiiko luotettavana ympärivuotisena käyttiksenä? Auto on 190tkm ajettu suomiauto täydellä huoltokirjalla.Dieseli ei tule kysymykseen, koska ajoa tulee todella vähän, samasta syystä kulutuksellakaan ei ole juuri väliä.
Kiitoksia jo etukäteen, googlella koitin etsiä tietoa, mutta sieltä tuntuu löytyvän tietoja vain diesel malleista, harvassa tuntuu nämä bensavehkeet olevan.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Vaikka olisi mistä mallista kyse niin aina täältä löytyy kauhutarinoita joka lähtöön. Niitä löytyy jokaiselta merkiltä merkkifoorumeilta. Tuntuu ettei esim. mersuissa muuta olekkaan kuin vikoja koska niitä juuri täällä kysellään ja käsitellään eri malleista. Varmasti on hyvä valinta oli se kumpi tahansa 240 tai 320 kun ei aina halvinta vaihtoehtoa osta, niissä yleensä on enempi murheita ja korjattavaa. Itse valitsisin ehdottomasti 320 koska ei sitä voimaa ole koskaan liikaa ja kulutus tosiaan voi olla hiukan pienempi riippuen ajotavasta. Ruosteita ei näissä 211 malleissa ole kuin murto-osa edelliseen malliin 210 verrattuna riippuen toki kuinka pidetty ja hoidettu. Itse hommasin juuri w211 kuukausi sitten ja ollut kyllä tosi tyytyväinen, classic malli jossa vähempi varusteita esim.ilmajousia ym. Toki on diesel 270 mutta ainakin vielä pelannut moitteetta ja hyvältä tuntuu.
Bensakoneen omistajat voi antaa parempaa infoa kysymyksiisi. Toivotan onnea hyvän yksilön etsintään
Bensakoneen omistajat voi antaa parempaa infoa kysymyksiisi. Toivotan onnea hyvän yksilön etsintään
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Tuo bensakone on yleisesti ottaen vahva, luotettava ja sivistynyt. Otapa tarkasteluun myös E500 tarjonta. Voimaa ei ole koskaan liikaa ja tuokin kuluttaa suurin piirtein saman kuin nuo veekuutoset.
SBC- jarrut laskee jarrun painamista, mutta ymmärrykseni mukaan sen lisäksi olisi ensiarvoisen tärkeää, että jarrunesteet on lisäksi vaihdettu ja vaihdetaan säännöllisesti. Muutoin tuo laitos mennnee uusiksi käyttökokemuksista lukemani perusteella keskimäärin kerran tai ei ollenkaan auton elinkaaren aikana. ja onhan noita näppärimmät ja osaavimmat korjailleet, ohjelmoineet uusiksi tms.
Syyläriongelma on niin vanhaa perua, että luulisi asian olevan jo hoidettu, jos on ollut hajotakseen , tiedä häntä. Erillisen lauhduttimen voi aina tietty asentaa. Nim. dealer osaa ainakin varmaan opastaa tarvittaessa.
ja sitten näissä on niitä ilmajousia... Omassakin joka nurkassa eli airmatic... Onhan siinä 211 monta asiaa, joihin täytyy osata jo suhtautua harrastuksenomaisesti. Mutta pahuksen hienoa kyytiä antaa jo ikääntyväksi ja käytetyksi autoksi. Vielä kun olisi rengasääniltään vanhan W126 tasoa, niin
E: Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin jonkin vuosimallin 350-malleissa (vai kaikissa??) on ollut kallis jakopääongelma. Asiaan kannattaa perehtyä, jos sellainen sattuu kiikariin. Muutama nätti, jopa hyvin vähän ajettukin näytti nytkin keikkuvan nettiautossa.
SBC- jarrut laskee jarrun painamista, mutta ymmärrykseni mukaan sen lisäksi olisi ensiarvoisen tärkeää, että jarrunesteet on lisäksi vaihdettu ja vaihdetaan säännöllisesti. Muutoin tuo laitos mennnee uusiksi käyttökokemuksista lukemani perusteella keskimäärin kerran tai ei ollenkaan auton elinkaaren aikana. ja onhan noita näppärimmät ja osaavimmat korjailleet, ohjelmoineet uusiksi tms.
Syyläriongelma on niin vanhaa perua, että luulisi asian olevan jo hoidettu, jos on ollut hajotakseen , tiedä häntä. Erillisen lauhduttimen voi aina tietty asentaa. Nim. dealer osaa ainakin varmaan opastaa tarvittaessa.
ja sitten näissä on niitä ilmajousia... Omassakin joka nurkassa eli airmatic... Onhan siinä 211 monta asiaa, joihin täytyy osata jo suhtautua harrastuksenomaisesti. Mutta pahuksen hienoa kyytiä antaa jo ikääntyväksi ja käytetyksi autoksi. Vielä kun olisi rengasääniltään vanhan W126 tasoa, niin
E: Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin jonkin vuosimallin 350-malleissa (vai kaikissa??) on ollut kallis jakopääongelma. Asiaan kannattaa perehtyä, jos sellainen sattuu kiikariin. Muutama nätti, jopa hyvin vähän ajettukin näytti nytkin keikkuvan nettiautossa.
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Kiitos kaikille vastauksista! Juurikin tuo jakopääjuttu itseäni tuossa mietitytti. Otinpa yhteyttä tuttuun kaveriin veholta joka tarkasti auton huoltohistorian ja mitä kuulin oli mielestäni erittäin positiivista!
- Autolla ollut vain 1 iäkkäämpi omistaja
- Aina huollettu Veholla
- Kaikki tyyppiviat korjattu
- Jakopää huollettu!!
- SBC jarrujen tyyppiviat korjattu!
- Vaihteistoöljyt vaihdettu jokatoisessa huollossa!
- Kaikki huollot tehty ohjelman mukaan
- Sedan, joten ei ongelmia ilmajousista
- Huoltoihin palanut rahaa yli 25,000 e
Nyt on auto alustavasti varattu ja tänään olen sitä menossa katsomaan, kannattaisiko teidän mielestä tällainen yksilö hankkia?
- Autolla ollut vain 1 iäkkäämpi omistaja
- Aina huollettu Veholla
- Kaikki tyyppiviat korjattu
- Jakopää huollettu!!
- SBC jarrujen tyyppiviat korjattu!
- Vaihteistoöljyt vaihdettu jokatoisessa huollossa!
- Kaikki huollot tehty ohjelman mukaan
- Sedan, joten ei ongelmia ilmajousista
- Huoltoihin palanut rahaa yli 25,000 e
Nyt on auto alustavasti varattu ja tänään olen sitä menossa katsomaan, kannattaisiko teidän mielestä tällainen yksilö hankkia?
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Jos tuo SBC 'tyyppivikakorjaus' on vain laskurin kynnyslukeman kasvatus tai laskurin nollaus, ei se yksikköä vielä uudeksi tee, mutta kuten edellä ei se kovin yleinen vaiva ole. Ja uuden homman taitaa nykyisin saada jos n. 1500 eurooppalaisella oravannnahalla teetettyä... Vaihteistoöljyjen vaihto on hyvä juttu. Voi sedanissakin olla ilmapussit, ne on joka kulmassa jos ruksitettu ostettaessa
Niistä ruostepaikoista; Kynnyskotelon takaoven alakulma, kumitiivisteen alta/reunasta. Ovi auki niin näkyy. Sitten tais joillain olla rekisterikilven valon/listan alta lähtenyt.
Autohan on yli 10 vuotta vanha, että kyllä sieltä jotain varmasti tulevina vuosina ilmenee, niinkuin ihan kaikissa 'vanhoissa' autoissa. Kulutusosaa kuten niveliä noihin ainakin menee tasaisen epätasaisesti.
Niistä ruostepaikoista; Kynnyskotelon takaoven alakulma, kumitiivisteen alta/reunasta. Ovi auki niin näkyy. Sitten tais joillain olla rekisterikilven valon/listan alta lähtenyt.
Autohan on yli 10 vuotta vanha, että kyllä sieltä jotain varmasti tulevina vuosina ilmenee, niinkuin ihan kaikissa 'vanhoissa' autoissa. Kulutusosaa kuten niveliä noihin ainakin menee tasaisen epätasaisesti.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 320 Kysymyksiä!
No ei kun renkaita potkimaan4llu- kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista! Juurikin tuo jakopääjuttu itseäni tuossa mietitytti. Otinpa yhteyttä tuttuun kaveriin veholta joka tarkasti auton huoltohistorian ja mitä kuulin oli mielestäni erittäin positiivista!
- Autolla ollut vain 1 iäkkäämpi omistaja
- Aina huollettu Veholla
- Kaikki tyyppiviat korjattu
- Jakopää huollettu!!
- SBC jarrujen tyyppiviat korjattu!
- Vaihteistoöljyt vaihdettu jokatoisessa huollossa!
- Kaikki huollot tehty ohjelman mukaan
- Sedan, joten ei ongelmia ilmajousista
- Huoltoihin palanut rahaa yli 25,000 e
Nyt on auto alustavasti varattu ja tänään olen sitä menossa katsomaan, kannattaisiko teidän mielestä tällainen yksilö hankkia?
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Tossa taitaa olla vielä M112 moottori, joten ei siinä mitään jakopääongelmia olekkaan. (Eikös 320 ole M112 ja 350 M272 mosalla?) Muuten vähän huvittava lista, jakopää huollettu? Eli vaihdettu nokkaketju vai miten sitä "huolletaan" (Ellei kyse ole tuosta M272-moottorista.)4llu- kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista! Juurikin tuo jakopääjuttu itseäni tuossa mietitytti. Otinpa yhteyttä tuttuun kaveriin veholta joka tarkasti auton huoltohistorian ja mitä kuulin oli mielestäni erittäin positiivista!
- Autolla ollut vain 1 iäkkäämpi omistaja
- Aina huollettu Veholla
- Kaikki tyyppiviat korjattu
- Jakopää huollettu!!
- SBC jarrujen tyyppiviat korjattu!
- Vaihteistoöljyt vaihdettu jokatoisessa huollossa!
- Kaikki huollot tehty ohjelman mukaan
- Sedan, joten ei ongelmia ilmajousista
- Huoltoihin palanut rahaa yli 25,000 e
Nyt on auto alustavasti varattu ja tänään olen sitä menossa katsomaan, kannattaisiko teidän mielestä tällainen yksilö hankkia?
- "Kaikki tyyppiviat korjattu", eli mitä? Ne mitkä tehdas on myöntänyt (eli ei vissiin juuri mitään). Eihän ne kait ole tuota M272 jakopääongelmaakaan myöntänyt
SBC:stä tuossa jo tulikin tietoa, paremmin asiasta tietävältä.
No muutenhan tuo vaikuttaa ihan autolta, joskin suomiauto, niin ruostetta siellä varmasti on jemmassa jossain, ikävä kyllä.
Tuo M272:sen jakopää ongelma on jonkuntiedon mukaan moottoreissa:
M272 engines that were sold between 2004 and 2008 with engine serial numbers below 2729..30 468993
E: Hyvin on toiminut talviautossa 320 (M112)-moottori, joten siitä ei ainakaan jää kiinni.
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Miksi bensa?
EDIT: Kannattaisi lukea tarkemmin, siellähän se lukee
EDIT: Kannattaisi lukea tarkemmin, siellähän se lukee
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Konepelti, takaluukku ja etulokasuojat alumiinia eli eivät ruostu, olisivat tehneet heti takalokasuojat ja kynnyksetkin alumiinista niin avot. 211 kunnossa ollessaan on mielestäni vakaampi ja miellyttävämpi auto ajella kuin oli edellinen w220 koppa joka haistoi esim. kaikki vesilätäköt ja heilutti autoa sinne tänne ja kiihtyvyyskin ja vääntö lähes samaa luokkaa kuin edellinen 320 bensa. Kulutus silti ihan eri lukemilla ja ruosteesta ei tietoakaan. Toki täytyy myöntää että ed. ässäni oli jo parhaat päivänsä nähnyt Suomen suolavellissä kun oli juurikin se Suomi auto. Ei muutakuin kättelemään siitä kunnon 211 niin jää aikaa muuhunkin kuin "harrastamaan" koska eihän mersuja korjata niitä vaan huolletaan
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Kiitos vastauksista. Autosta tuli kaupat taputeltua. Mitään sanomista en löytänyt oikeastaan mistään, ei ruostetta, siisti sisältä ja kaikki toimi kuten pitikin, ainoa mikä pomppasi silmään oli että yksi parkkitutkan anturi on vaihdettu ja on väriltään musta kun taas muut on hopeita, pystyykö tuota itse maalaamaan hopeaksi ja toimiiko vielä sen jälkeen?
Joku isompi huolto on ilmeisesti tulossa seuraavaksi jossa pitää vaihtaa kaikki suodattimet ja öljyt moottoriin ja vaihdelaatikkoon, mitä tuollainen huolto merkkiliikkeessä kustantaa? tähän asti kaikki huollot tehty veholla, joten haluaisimme sen sellaisena myös säilyttää, mutta jos hinnat ovat monta sataa euroa jotain pienempää liikettä kalliimmat niin en tiedä kannattaako.. Mutta kaikenkaikkiaan olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon! Voimaa on juuri sopivasti ja kyyti on mersumaisen mukavaa
Joku isompi huolto on ilmeisesti tulossa seuraavaksi jossa pitää vaihtaa kaikki suodattimet ja öljyt moottoriin ja vaihdelaatikkoon, mitä tuollainen huolto merkkiliikkeessä kustantaa? tähän asti kaikki huollot tehty veholla, joten haluaisimme sen sellaisena myös säilyttää, mutta jos hinnat ovat monta sataa euroa jotain pienempää liikettä kalliimmat niin en tiedä kannattaako.. Mutta kaikenkaikkiaan olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon! Voimaa on juuri sopivasti ja kyyti on mersumaisen mukavaa
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W211 320 Kysymyksiä!
Onneksi olkoon hyvästä valinnasta, laitahan kuvia eetteriin pällisteltäviksi. Huollot kannattaa suorittaa ajallaan ja asian tuntevassa paikassa, oli se sitten veho tai joku muu joka osaa asiansa ja tekee hommat niinkuin kuuluu ja laittaa pamauttaa leiman kirjaan. Jälleenmyyntiarvo säilyy ja auto pysyy parhaassa mahdollisessa kunnossa. Kannattaa ainakin kysyä marmoritiskin huoltohintoja, eikö niilläkin tapaa olla kaikenlaisia kampanjoita ja tarjouksia merkkiensä huolloista että asiakkaat kävis siellä teettämässä.
Mielestäni sen anturin voi maalata auton sävyllä, ei pitäis vaikuttaa mitenkään, eikö ne muutkin ole maalattuja, olen ainakin meidän c-mersussa itse korjaillut anturien maalia kun olivat lähteneet osittain pois eikä ole mihkään vaikuttanut. Jos hyvän meinaa niin kannattaa painaa se kokonaan ulos ja maalata erikseen kunnolla.
Jaa mainitsit auton olevan hopea, niin on minunkin, ilmeisesti värinumero 744. Hyvä väri, ainakin itse olen tykännyt kun ei tiedä oikein koska se on likainen
Mielestäni sen anturin voi maalata auton sävyllä, ei pitäis vaikuttaa mitenkään, eikö ne muutkin ole maalattuja, olen ainakin meidän c-mersussa itse korjaillut anturien maalia kun olivat lähteneet osittain pois eikä ole mihkään vaikuttanut. Jos hyvän meinaa niin kannattaa painaa se kokonaan ulos ja maalata erikseen kunnolla.
Jaa mainitsit auton olevan hopea, niin on minunkin, ilmeisesti värinumero 744. Hyvä väri, ainakin itse olen tykännyt kun ei tiedä oikein koska se on likainen
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: W211 320 Kysymyksiä!
http://www.veho.fi/huolto/merkkihuolto/ ... 9/?id=3178" onclick="window.open(this.href);return false;4llu- kirjoitti: Joku isompi huolto on ilmeisesti tulossa seuraavaksi jossa pitää vaihtaa kaikki suodattimet ja öljyt moottoriin ja vaihdelaatikkoon, mitä tuollainen huolto merkkiliikkeessä kustantaa? tähän asti kaikki huollot tehty veholla, joten haluaisimme sen sellaisena myös säilyttää, mutta jos hinnat ovat monta sataa euroa jotain pienempää liikettä kalliimmat niin en tiedä kannattaako.. Mutta kaikenkaikkiaan olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon! Voimaa on juuri sopivasti ja kyyti on mersumaisen mukavaa
Jos Vehon hinnat mietityttää.