Terve! Elikkäs olis tällaista kysyttävää, kun omistan otsikon mukaisen auton, ja siihen ilmaantui aika ikävä vika eli siis täyskaasulla kiihdyttäessä alkaa moottori ikäänkuin "pätkiä" eikä ota kierroksia, vaan turisee tosi oudosti ja nykii. Muuten normaali ajossa ei mitään huomaa, ja tuo siis kun painaa kaasun pohjaan.
Kaverilla kasikoneisessa bemarissa oli joskus samankaltainen ongelma ja siinä oli ainakin kampiakselin asentotunnistin vialla.
Foorumilla varmaan muillakin ko. autoja ja mahdollisesti tietoa asiasta, joten olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi auttaa.
Auto on vuosimallia 2002 ja ajettu 200000km.
E55 AMG W211 ongelmaa..
Re: E55 AMG W211 ongelmaa..
Ei muuta kuin jossain starin päähän auto kiinni ja vika selviää. Ei kannata lähtee arvuuttelee, kun tietokoneet on olemassa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: E55 AMG W211 ongelmaa..
Jees, kai se niin pitää tehdä.. Lueskelin jenkkiläisiltä sivuilta ja pääsin semmoseen käsitykseen, että vois olla se ic:n pumppu, tai joku imuilmaan liittyvä? Oliskos suositella P-Pohjanmaalla jotain paikkaa jossa ois asiantuntevaa vikakoodin lukua näihin pirsseihin?
Re: E55 AMG W211 ongelmaa..
Ylivieskassa nyt ainakin olisi MB gurut: Huoltokeskus Lintonen ja sitten Ouluntien varrella Autopalvelu Parkkila.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: E55 AMG W211 ongelmaa..
Katoppas tästä linkistä, löytyykö ketään foorumilaista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %C3%B6ytyy" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai sitten viet ihan merkkikorjaamolle, ei se vikakoodien luku pitäis kovin kallista olla, veholla oli joskus 50€.
Vesipumppu se tuskin on, koska tällöin auto menee vikatilaan imulämpöjen kohotessa ja tehot häviää hetkellisesti ilman pätkimisiä. Mutta se pumpun kunto kannattaa tarkistaa jokatapauksessa, varsinkin jos on alkuperäinen. Ne kun tuppaa hajoamaan lähes poikkeuksetta jossain elämänvaiheessa ja tästä ei tule mitää vikailmoitusta edes starilla.
Mulla on kahdesta autosta hajonnu kampiakselinasentoanturi. Toinen sammui kesken ajon ja toinen ei lähteny lämpösenä käyntiin ilman nykimisiä.
Rikkoontunu ilmamassamittari aiheutti mulla nykimistä konetta kuormittaessa edellisessä kasimersussa, tasakaasulla toimi ok. Eli jos veikata pitäisi, niin antaisin ääneni sille.
Tai sitten viet ihan merkkikorjaamolle, ei se vikakoodien luku pitäis kovin kallista olla, veholla oli joskus 50€.
Vesipumppu se tuskin on, koska tällöin auto menee vikatilaan imulämpöjen kohotessa ja tehot häviää hetkellisesti ilman pätkimisiä. Mutta se pumpun kunto kannattaa tarkistaa jokatapauksessa, varsinkin jos on alkuperäinen. Ne kun tuppaa hajoamaan lähes poikkeuksetta jossain elämänvaiheessa ja tästä ei tule mitää vikailmoitusta edes starilla.
Mulla on kahdesta autosta hajonnu kampiakselinasentoanturi. Toinen sammui kesken ajon ja toinen ei lähteny lämpösenä käyntiin ilman nykimisiä.
Rikkoontunu ilmamassamittari aiheutti mulla nykimistä konetta kuormittaessa edellisessä kasimersussa, tasakaasulla toimi ok. Eli jos veikata pitäisi, niin antaisin ääneni sille.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: E55 AMG W211 ongelmaa..
Kiitoksia vastauksista! Ei kuulosta pahalta tuo vehonkaan hinta, jos se tuon on. Aina vain siinä pelossa ollut, että siellä tahtoo kaikenmaailman valohoidot kerätä sitä hintaa. Pitänee käyttää siellä tai Lintosella.
Nimenomaan tuossa vedätyksessä se vika näkyy ja semmosena aika rajuna nykimisenä/pätkimisenä tai miten sen nyt parhaiten ilmaisee. Tasakaasulla ja muuten kun normaalisti ajelee nii ei kyllä huomaa ollenkaan.
Nimenomaan tuossa vedätyksessä se vika näkyy ja semmosena aika rajuna nykimisenä/pätkimisenä tai miten sen nyt parhaiten ilmaisee. Tasakaasulla ja muuten kun normaalisti ajelee nii ei kyllä huomaa ollenkaan.
Re: E55 AMG W211 ongelmaa..
Löytyikö syyllinen? Olen huomaavinani CLS55:ssamyös jotain nykimistä silloin tällöin harvakseltaan.
Re: E55 AMG W211 ongelmaa..
Tulpat vaihdettu? Puolat kunnossa?