w201 camber

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

w201 camber

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Tenavassa on silminnähden eroa takarenkaiden camber kulmissa, eli kuskin puolen rengas on selvästi enemmän vinksallaan kuin vänkärin. Peltivanteilla eroa ei huomaa, mutta 9" leveillä vanteilla näkyy.
Madallusta on n. 50/50mm.
Voiko tuota mitenkään itse säätää ja mistä se johtuu että eri kulmissa?
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w201 camber

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Bomberi kirjoitti:Tenavassa on silminnähden eroa takarenkaiden camber kulmissa, eli kuskin puolen rengas on selvästi enemmän vinksallaan kuin vänkärin. Peltivanteilla eroa ei huomaa, mutta 9" leveillä vanteilla näkyy.
Madallusta on n. 50/50mm.
Voiko tuota mitenkään itse säätää ja mistä se johtuu että eri kulmissa?
Ei pysty säätää takapään camberia ellei sinne ole laitettu "säädettäviä cambertankoja".
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: w201 camber

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

tai epäkeskopultteja
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 camber

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Oisko narinanivel väljä siltä puolelta jossa enemmän camberia.
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: w201 camber

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Kävin just tilaamassa epäkeskopultit KLästä. Olikohan niinkin kalliitt kuin about 3-4 eskoa/pultti.

Tulee kuulema alatukivarsien sisäpäihin, ja reaktiotangon sisäpäähän. Yht 3 pulttia/ puoli. Säätövaroista ei mitään hajua, mutta tohon rahaan, taidampa vaihtaa, siinä samalla kun vie suuntaukseen. Mulla hantin puoli syöpyy hieman sisäreunasta. Epäilen kylläkin että siinä on lähinnä liikaa toe outtia elikkä harittaa.

Toisella puolella kans selvästi camberia mutta vanha silee rengas oli kulunu tasasesti.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: w201 camber

Viesti Kirjoittaja jarssep »

PicsArt_1434119588431.jpg
PicsArt_1434119663885.jpg
PicsArt_1434119730923.jpg
Noniin. Tais tulla puhuttua paskaa. Pieni tulkintavirhe taisi sattua kaupassa. Siellä on yksi säätöpultti sisäpäässä. Elää ja oppii...

Tai hitostako noita tietää, onko joku kehittäny jonkun patentin, mut ei löytyne kaupasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: w201 camber

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

" onclick="window.open(this.href);return false;


tos o yks hyvä vinkki
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: w201 camber

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

niijjoo. etu alatukivarren pultti on hyvä aihio tehrä. jenkaa pitää vääntää pitemmälle ja uraa samate
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Vastaa Viestiin