CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm. Kyseessä Vito 112 cdi.
Mikähän mättää?
Mikähän mättää?
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Tosiaan kannatta lukea vikakoodit starilla, mutta ilmeisesti laatikko vikatilassa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Juu, kävi koodit mielessä. Palaillaan, kun koodailtu...
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
No niin, korityöt valmistumassa ja aika taas pohtia vikatilaa.
Missähän päin pistoke mahtaa olla? On siis 112 cdi vm. 2000.
Missähän päin pistoke mahtaa olla? On siis 112 cdi vm. 2000.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Kuskin penkin jalan etureunassa lattian rajassa(suojan takan)Karossi kirjoitti:No niin, korityöt valmistumassa ja aika taas pohtia vikatilaa.
Missähän päin pistoke mahtaa olla? On siis 112 cdi vm. 2000.
Mökkillä
'
'
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Pistoke siis löytynyt ja kuulemma vanhemman mallinen, eli pyöreä 38-napainen. Lähimmällä korjaamolla ei ko. pistoketta ole, on vaan uudempi 16-napainen. Seuraavaan kioskiin matkaa 35 km. Uskaltaako tolla ajaa ylipäänsä, vai onko luvassa katastrofi.
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
No sen takia limp mode on keksitty että se säästelis viallista konetta/laatikkoo... eihän siitä tiedä mikä siellä on meneillään (varsinkaan kun ei nyt tiedetä mitä autolle on tehty, mitä muita oireita on kuin pelkkä kierrosten rajoittuminen jne.) mutta YLEENSÄ kestää ajaa... missä päin suomee olet, jos joku starin omistava foorumilainen olis lähettyvillä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Juu, että ihmettelin samaa, kun olen kuullut, että vikatilassa voi korjaamolle ajella. Ei ne kai uskalla sanoo, ettei joudu vastuuseen, jos jotain levii matkalla.MiHe kirjoitti:No sen takia limp mode on keksitty että se säästelis viallista konetta/laatikkoo... eihän siitä tiedä mikä siellä on meneillään (varsinkaan kun ei nyt tiedetä mitä autolle on tehty, mitä muita oireita on kuin pelkkä kierrosten rajoittuminen jne.) mutta YLEENSÄ kestää ajaa... missä päin suomee olet, jos joku starin omistava foorumilainen olis lähettyvillä?
Muista oireista en tiedä, koska en ole maantiellä sillä ajellu.
Siuntiossa mersu makailee. Toimivana on jäänyt seisomaan, kun edellinen omistaja menetti kortin. On siis seissyt muutaman vuoden, paitsi jotain venetrailereita lykitty pihapiirissä. Akku päässyt tyhjäksi monesti. Vesipumpun vaihdon jälkeen kaveri ihmetteli vedon puutetta, kun kolmisen kilsaa ajeli korjaamolta kotitallille pari vuotta sitten. Monitoimihihna ja - kiristinrulla myös vaihdettu. Korityöt tehty ja maalattu. Lyhdyt ym. ollu irti em. syystä. Osa vielä kytkemättä, eli voiko esim. lampun palaminen vaikuttaa asiaan?
Kiitokset asian pohdiskelusta
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Ei todellakaan, mutta alipaineletku jos on lyhdyn takaa irti niin vikatila.Lyhdyt ym. ollu irti em. syystä. Osa vielä kytkemättä, eli voiko esim. lampun palaminen vaikuttaa asiaan?
Kannattaa valita testaajaksi henkilö joka osaa muutakin kuin lukea vikakoodit, ettei mene sormi suuhun kun testeri näyttää vaikkapa että "1470"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
wiimax.fi
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Oho! Onpa vikatila herkässä. Täytyypä käydä tarkistamassa sekin asia.dealer kirjoitti:Ei todellakaan, mutta alipaineletku jos on lyhdyn takaa irti niin vikatila.Lyhdyt ym. ollu irti em. syystä. Osa vielä kytkemättä, eli voiko esim. lampun palaminen vaikuttaa asiaan?
Kannattaa valita testaajaksi henkilö joka osaa muutakin kuin lukea vikakoodit, ettei mene sormi suuhun kun testeri näyttää vaikkapa että "1470"
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Alipaineet on samassa linjassa ahtimensäätimenKarossi kirjoitti:Oho! Onpa vikatila herkässä. Täytyypä käydä tarkistamassa sekin asia.dealer kirjoitti:Ei todellakaan, mutta alipaineletku jos on lyhdyn takaa irti niin vikatila.Lyhdyt ym. ollu irti em. syystä. Osa vielä kytkemättä, eli voiko esim. lampun palaminen vaikuttaa asiaan?
Kannattaa valita testaajaksi henkilö joka osaa muutakin kuin lukea vikakoodit, ettei mene sormi suuhun kun testeri näyttää vaikkapa että "1470"
(ja egrän alipaine säätimen kanssa kaikissa vitoissa ei tätä ole)
Eiköhän sillä aluella ole ainakin yksi osava testerin käyttäjä
Mökkillä
'
'
Re: CDI kone ei kierrä yli 2000 rpm
Onhan sillä alueella useitakin osaavia testerin käyttäjiä, myös se blondi neitokainen jolta finmercceri on foorumipuheiden mukaan usein apua saanut.
Näissä asioissa vaan useinkaan ei tarvita osaavaa testerin käyttäjää vaan auton toiminnan tuntevaa korjaajaa (ammattilaista, harrastelijaa tai vaan auton omistajaa). Ei toki haittaa jos omaa molemmat piirteet kuten dealer tuossa yllä.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Näissä asioissa vaan useinkaan ei tarvita osaavaa testerin käyttäjää vaan auton toiminnan tuntevaa korjaajaa (ammattilaista, harrastelijaa tai vaan auton omistajaa). Ei toki haittaa jos omaa molemmat piirteet kuten dealer tuossa yllä.