Jolle kirjoitti:[quote="Tuon mallin webaston palopesä kestää uskomattoman pitkään, toki loppuu nekin joskus 400tkm kilomerin jälkeen pikkuhiljaa.
Thermotoppi C:n poltin osassa tosiaan tulee itse poltin ja hehkutulppa mukana, hehkutulppa noissa on keraaminen eli käytännössä ikuinen. Eberiin tosiaan saa hehkutulpan, liekkivahdin ja polttimen erikseen mikä on hyvä asia koska hehkutulppa on tavallinen (kuluva osa) kuten 90 luvun webastoissa...
Itse en ole ymmärtänyt että mitä hyötyä on että saa kaikki osat erikseen jos niitä tarvitsee koko ajan vaihtaa.
Jos se webasto kerran toimii mutta savuttaa niin ota se auki ja katso mikä vika siellä on.
juu.En ole lisäkäyttöisien polttoainelämmittimien asiantuntija sanan varsinaisessa merkityksessä.kyl tietoni on toisen käden tietoa,eli vain sitä mitä huolto/myyntiliike sanoo ja omista kokemuksista em laitteiden kanssa..
palopesän/muunkin höskän elin ikää ei voi mitenkään mitata kilometreissä,vaan käyttötunneissa,sen tiedän ilman muuta.ehkä ajatusvirhe sinulta.Mistä sä muuten löysit tuon mallin merkinnät,ku en itse niitä viestistä löytäny?
meillä on pääosin työkoneissa(179kpl)kuorma autoissa(19klp)paketti autot(50kpl)sit viel tiehöylää ponssea(2kpl)jotain muutaPaljolti enempi Webastoa,mut eberiäkin löytyy.mielestäni eberin laitteita tarvii huoltaa harvoin Webastoon nähden ja silloinkin jokin pieni osa on kärähtäny jonka voi ostaa erikseen.Yhdestäkään eberistä ei ole viel, mun seitten vuotisen historiani aikana tässä firmassa, menny palopesää tahi muuta isompaa/kalliimpaa osakokonaisuutta,sen sijaan Webastoista on.Tarvii ny kuiten huomaa et meil on valta osa Webastoja..
siinä eberin hyöty tulee kun jotain pientä on rikkoontunu,ostetaan se pieni,eikä puolta lämmitintä joka maksaa ostettaessa parisataa vähemmän ku uusi koko laite.kone kavalgadi minkä ilmoitin on päivitetyltä konekortilta n.5.5 min. sitten tarkistettu.tosin päivitys on hitusen kuitenkin viel jäljessä todellisesta,eli puuttuu muutama ajoneuvo..
edittii sen verran et löytyy 1kpl norjan mallin bandwagn telamaasto ajokkikin,takavaunu muutettu lavamalliseksi nosturilla varustettu..en muuten oliis sitä tähän editoinu mut vermees on 617A mallin moottori;))muutoin on vain 14kpl mersuja,mut suuntaus on paranemaan päin,kun tulin aikoinaan firmaan oli siel 0kpl mercedeksiä..