Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Mietin vaan että onko mahdollista välttää esikammiodieselmoottorissa isompitappisen syöttöpumpun hankkiminen vakiopumpulla ja imusarjaan löpöä syöttävällä lisäsuuttimella? Lisäsuutin voidaan kytkeä esim. Jarruvalokytkimellä kaasupolkimeen asentoon. Paine lisäsuuttimelle erilliseltä pumpulta.
Ajatuksena on että ilman mukana tulee polttoainetta joka ei syty ennenkuin varsinainen ruiskutus esikammioon tapahtuu. Vai syttyykö ennen aikojaan?
Ajatuksena on että ilman mukana tulee polttoainetta joka ei syty ennenkuin varsinainen ruiskutus esikammioon tapahtuu. Vai syttyykö ennen aikojaan?
Viimeksi muokannut Sharedoc, La 04.04.2015 08:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel lisäsyöttö imusarjaan?
Diiseli on puristusytytteinen.
eli imusarjan kautta syötetty polttoaine syttyy hallitsemattomasti ihan väärään aikaan. Ei toimi.
eli imusarjan kautta syötetty polttoaine syttyy hallitsemattomasti ihan väärään aikaan. Ei toimi.
Re: Diesel lisäsyöttö imusarjaan?
Ilman mukana tullut polttoaine alkaa siis palaa liian aikaisin ennen männän saapumista yläkuolokohtaan -> nakutusta.
Liäksi polttoaine ei ole kaasuuntunut vaan pisaroina kun ruiskutuspaine on pieni -> savutusta.
Liäksi polttoaine ei ole kaasuuntunut vaan pisaroina kun ruiskutuspaine on pieni -> savutusta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel lisäsyöttö imusarjaan?
Entä jos ruiskuttaisi bensaa lisäsuuttimella? Se ei syttyisi ennenaikojaan? Itse asiassa RE85 voisi olla vielä parempaa?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel lisäsyöttö imusarjaan?
http://www.researchgate.net/publication ... uty_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Etanolilla näyttäisi olevan mahdollista... Täytyy lukea tarkemmin.
Etanolilla näyttäisi olevan mahdollista... Täytyy lukea tarkemmin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Artikkelin mukaan näyttäisi olevan mahdollista syöttää etanolia jopa 50% asti kokonaisenergiatuotosta ilman dieseljärjestelmän muutoksia. Eli voisi tuplata tehot?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Ei se ihan noin mene että teho tuplaantuisi syöttämällä etanolia 50 %. Kyseisillä tekniikoilla pyritään saasteettomampaan palamiseen dieselmoottorissa. Vaihtoehtoja on useita syöttää palamisilmaan kaasuja/nesteitä, joilla mainitunlainen vaikutus päästöihin.Sharedoc kirjoitti:Artikkelin mukaan näyttäisi olevan mahdollista syöttää etanolia jopa 50% asti kokonaisenergiatuotosta ilman dieseljärjestelmän muutoksia. Eli voisi tuplata tehot?
+358 18B8FE99
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Määrät ovat olleet pieniä lähinnä nakutuksen esto (otto) taii saasteiden vähentäminen (diesel). Mutta lisätehon saantiin onko kokeiltu? Äkkiä ajatellen koneeseen ahtopainetta lisää ja bensakoneen imusarja ja pieni lisätankki, josta bilteman viribensapumppu releen kautta kaasupolkimeen jarruvalokytkimellä. Lisäksi piiriin tarvii öljynpaineanturin katsomaan että imusarjassa on ahtopainetta. Jokohan näillä eväillä pääsisi kokeilemaan?
Missähän dieseleissä olisi sama imusarjan pulttijako diesel/bensa? Olisiko om603 ja M103 koneissa? Itsellä on vain OM617-diisseli vaparina nyt käytössä, siihen ei saa port-injection tyyppistä systeemiä, vaan täytyisi viritellä yksipisteruiskua. Hmm, toimisikohan tuo vaparissakin? Voisipa toimia koska etanolissa on happea itsessään.
Missähän dieseleissä olisi sama imusarjan pulttijako diesel/bensa? Olisiko om603 ja M103 koneissa? Itsellä on vain OM617-diisseli vaparina nyt käytössä, siihen ei saa port-injection tyyppistä systeemiä, vaan täytyisi viritellä yksipisteruiskua. Hmm, toimisikohan tuo vaparissakin? Voisipa toimia koska etanolissa on happea itsessään.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
aikamoiset suunnitelmat. mutta kokeile ihmeessä, täältä ainakin löytyy mielenkiintoa seurata rojektia.
en tiedä kuinka se etanoli siellä palaa sitten, kun se syttyy, enkä tiedä edes sitä kuinka paljon sitä voidaan sinne syöttää. jos määrä on kuitenkin jotain 50% luokkaa maksimissaan, niin tehossa se ei ole puolia, vaan jonkun verran vähemmän. dieselin energiasisältö on 10 kWh/litra ja etanolin on 7,44 kWh/litra, jos osaasin oikein laskea.
öljynpaineanturia en ehkä laittaisi imusarjaan, koska ei siellä ole öljynpainettakaan. joku ilmanpaineanturi mielummin.
en tiedä kuinka sherdocillaa on matikka, tai moottorinohjausjutut hanskassa. itte kun en niistä juuri sen enempää ymmärrä, kun mitä tehtaalta tullessaan eculle on määrätty, niin osaa sen enempää ottaa kantaa. mutta
jotta tuon saa toimimaan jotenkin järkevästi, niin tarvis mun käsityksen mukaan perehtyä matikkaan jonkun verran. mm suuttimen/suuttimien kokoon, ruiskutuspaineeseen, imusarjan paineeseen jne. kaikki vaikuttaa kaikkeen ja itteltäni ainakin loppuu osaaminen kesken. toisaalta, jos tuon syystä tai toisesta saa meneen "laihalle", niin eihän se vaikuta kun tehoihin, ettei se nyt sinänsä ole niin merkityksellistä, vaikkei systeemi toimisikaan ihan optimaalisesti diiselissä.
diiselikone kyllä polttaa aika tehokkaasti moniakin polttoaineita. esim. joskus voitelin yhden mopoauton konepellin lukon salpaa. moottori käydessä ruiskautin jotain voiteluainetta lukkoon, niin koneen ilmanotto olikin ihan vieressä. imas kaasut/höyryt/sumut koneeseen ja ihmettelin, että kuka kaasuttelee.. sitten kun suhautin lisää voiteluainetta, niin tajusin asiayhteyden.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
en tiedä kuinka se etanoli siellä palaa sitten, kun se syttyy, enkä tiedä edes sitä kuinka paljon sitä voidaan sinne syöttää. jos määrä on kuitenkin jotain 50% luokkaa maksimissaan, niin tehossa se ei ole puolia, vaan jonkun verran vähemmän. dieselin energiasisältö on 10 kWh/litra ja etanolin on 7,44 kWh/litra, jos osaasin oikein laskea.
öljynpaineanturia en ehkä laittaisi imusarjaan, koska ei siellä ole öljynpainettakaan. joku ilmanpaineanturi mielummin.
en tiedä kuinka sherdocillaa on matikka, tai moottorinohjausjutut hanskassa. itte kun en niistä juuri sen enempää ymmärrä, kun mitä tehtaalta tullessaan eculle on määrätty, niin osaa sen enempää ottaa kantaa. mutta
jotta tuon saa toimimaan jotenkin järkevästi, niin tarvis mun käsityksen mukaan perehtyä matikkaan jonkun verran. mm suuttimen/suuttimien kokoon, ruiskutuspaineeseen, imusarjan paineeseen jne. kaikki vaikuttaa kaikkeen ja itteltäni ainakin loppuu osaaminen kesken. toisaalta, jos tuon syystä tai toisesta saa meneen "laihalle", niin eihän se vaikuta kun tehoihin, ettei se nyt sinänsä ole niin merkityksellistä, vaikkei systeemi toimisikaan ihan optimaalisesti diiselissä.
diiselikone kyllä polttaa aika tehokkaasti moniakin polttoaineita. esim. joskus voitelin yhden mopoauton konepellin lukon salpaa. moottori käydessä ruiskautin jotain voiteluainetta lukkoon, niin koneen ilmanotto olikin ihan vieressä. imas kaasut/höyryt/sumut koneeseen ja ihmettelin, että kuka kaasuttelee.. sitten kun suhautin lisää voiteluainetta, niin tajusin asiayhteyden.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Ei kun tekemään ![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Vaparikoneessa kokeilun voisi tehdä vesiruiskutussarjalla. Itsellä kun ei sellaista ole niin vastaavan voisi ehkä viritellä siten että laittaa 100% Sinolia ( vai Lasolia?) tuulilasinpesijän säiliöön ja tehokkaan ajovalonpesijän painepumpun avulla ruiskuttaa imusarjaan etanolia. Suuttimen mitoitusta, paikkaa ja kiinnitystä täytyy miettiä. Täytyisi saada etanoli sumuksi ja leviämään kaikkiin sylintereihin mahdollisimman tasaisesti, mutta samalla suutin mahdollisimman lähelle sylinterinkantta ettei pääsisi seos vaan räjähtämään muoviosissa imuputkistossa. Painepumppua voisi ohjata kokeilussa ihan painonapilla. Sähköinen ohjaus ja letkut täytyisi olla luotettavia ettei polta koko pirssiä. Onhan tuossa haasteita, täytyy miettiä vielä.
Viimeksi muokannut Sharedoc, La 04.04.2015 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Etanolisuuttimen paikkaa on tutkittu alla olevassa lähteessä. Vieläpä vaparikoneessa. Suuttimesta imuventtiileille päin pitäisi olla kuumat seinämät että etanoli höyrystyisi. Nämä kaverit oli saaneet parhaat tulokset kun etanolin osuus energiatuotosta oli 30% haminoilla.
http://www.researchgate.net/publication ... sel_Engine" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.researchgate.net/publication ... sel_Engine" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Alla olevassa lähteessä (sama Aallon porukka kuin 1 viite) mukaan savutus vähenee kun etanolin osuus kasvaa. Nämäkin puhuu 30% etanoliosuus toimii eri kuormitusolosuhteissa mikäli oikein ymmärsin. Täytys hommata täysi artikkeli mutta maksullinen.
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... via%3Dihub" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... via%3Dihub" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Mihinhän tähän poraisi reiän suuttimelle että etanolisumu jakautuu tasaisesti?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
ei sinolia kannata sinne tuhlata. se on turhan kallista, kun RE85 maksaa vaan 1/5 sinolin hinnasta. jos re85:sen eetterit ja muut häirittee, niin sitä voi koittaa "tuulettaa", tai lämmittää pikkasen, niin ainakin herkimmät aineet häviävät.
mää poraisin sen reijän suuttimelle jo ennen imusarjaa, jos yhdellä suuttimella aiotaan pelata. mutta jos monta suutinta, niin sitten imusarjaan samalla tavalla, kun pensakoneissa.
toimiskohan tossa hommassa joku kaasu? nestekaasu ainakin olis helposti hallittavissa ja varastoitavissa, eikä maksa edes miljoonia. tietääkö joku, onko nestekaasu, tai muut kaasut kovin herkästi puristuksessa syttyviä? pensakone ainakin taitaa toimia melkein tuosta vaan nestekaasulla. mutta mites diiselin kanssa?
mää poraisin sen reijän suuttimelle jo ennen imusarjaa, jos yhdellä suuttimella aiotaan pelata. mutta jos monta suutinta, niin sitten imusarjaan samalla tavalla, kun pensakoneissa.
toimiskohan tossa hommassa joku kaasu? nestekaasu ainakin olis helposti hallittavissa ja varastoitavissa, eikä maksa edes miljoonia. tietääkö joku, onko nestekaasu, tai muut kaasut kovin herkästi puristuksessa syttyviä? pensakone ainakin taitaa toimia melkein tuosta vaan nestekaasulla. mutta mites diiselin kanssa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Sinolia ajattelin vain ensimmäisiin kokeiluihin niin voisi käyttää lasinpyyhkijän säiliötä. Jos Sinolilla toimii niin sitten voisi siirtyä jatkamaan kokeita Re85:lla. Tällöin täytyy vetää putki takakonttiin ja varapyörän sisäkoloon vaikka venemoottorin pensasäiliö.
Pikkusen arveluttaa tuoda suutinta kovin ylös ilmansuodattimeen jos suutin jostain syystä vuotaa imusarjaan ja kaasuuntunut seos räjähtää jo imusarjassa. Tosin W123 imusarja on peltiä ettei se nyt ihan helposta leviä. Toisessa viitteessä olivat kokeilleet suutinta jopa 30 cm päässä imuventtiilistä eli melko kaukana.
Suutin täytyisi olla sähköisesti avautuva jotta tahatonta vuotoa imusarjaan ei pääsisi tapahtumaan. Itsellä on hyllyssä Volvon B200F-koneen EV6-tyyppisiä vakiosuuttimia, joka on muistaakseni luokkaa 215 cc. Nämähän asennetaan tukkiin suoraan ja klipsillä kiinni. Löytyyköhän näihin suuttimiin mitään varmasti luotettavaa letkukiinnitystä? Pikkusen arveluttaa vetää letkua suoraan suuttimen päähän lemmarilla kiinni.
Pikkusen arveluttaa tuoda suutinta kovin ylös ilmansuodattimeen jos suutin jostain syystä vuotaa imusarjaan ja kaasuuntunut seos räjähtää jo imusarjassa. Tosin W123 imusarja on peltiä ettei se nyt ihan helposta leviä. Toisessa viitteessä olivat kokeilleet suutinta jopa 30 cm päässä imuventtiilistä eli melko kaukana.
Suutin täytyisi olla sähköisesti avautuva jotta tahatonta vuotoa imusarjaan ei pääsisi tapahtumaan. Itsellä on hyllyssä Volvon B200F-koneen EV6-tyyppisiä vakiosuuttimia, joka on muistaakseni luokkaa 215 cc. Nämähän asennetaan tukkiin suoraan ja klipsillä kiinni. Löytyyköhän näihin suuttimiin mitään varmasti luotettavaa letkukiinnitystä? Pikkusen arveluttaa vetää letkua suoraan suuttimen päähän lemmarilla kiinni.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
ei kai se niin vaarallista ole, jos se joskus pääsee yskäseen imusarjaan? kaasaripeleissähän tuota tapahtuu välillä. pahimmissa tapauksissa lentää ilmansuodatin.
toki, jos suutin jotenkin vikaantuu ja ruiskuttaa hulluuteen saakka polttoainetta ja koneet sammuu, niin tulipalon vaarahan siitä seuraa. mutta tollanen pieni satunnainen yskäsyhän nyt ei niin kovin vaarallista ole.
toki, jos suutin jotenkin vikaantuu ja ruiskuttaa hulluuteen saakka polttoainetta ja koneet sammuu, niin tulipalon vaarahan siitä seuraa. mutta tollanen pieni satunnainen yskäsyhän nyt ei niin kovin vaarallista ole.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Suuttimen kiinnitys polttoaineletkuun ratkeaa sorvaamalla suuttimen muovirunkoa jolloin natsa pitenee.
http://.mrinjectorblog.com/blog/fuel-injector-hose-feed-conversions" onclick="window.open(this.href);return false;
http://.mrinjectorblog.com/blog/fuel-injector-hose-feed-conversions" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Suuttimen kiinnitys W123 ilmanpuhdistinen kotelon pohjalle vinosti jotta mahtuu suodattimen sisäpuolelle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Megalla voi ihan simppeli boxilla tehdä lisä syttö systeemin suuttimille kartoilla.. serkku teki tupla turbo caprissa k-jetronikin rinnalle yläkierroksilla kahdella lisä suuttimella lisää kakkua ahtopaineen noustessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Etanolipumpuksi tilasin Aliexpressin kautta kinuskipumpun
Walbro GSS342 OEM replacement high performance fuel pump 255 Lph With kit
Price: US $28.49 / piece
http://www.aliexpress.com/item/Walbro-G ... 57382.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Walbro GSS342 OEM replacement high performance fuel pump 255 Lph With kit
Price: US $28.49 / piece
http://www.aliexpress.com/item/Walbro-G ... 57382.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Löytyi yksi puolalaisten paperi jossa myös mielenkiintoinen tulos: etanoli vähentää oleellisesti savutusta jo 10% energiatuotto osuudella. Tämä siis mahdollistaisi vaparikoneissa ruuvata diesel pumppua isommalle koska savutus vähenee.
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/1-2/16.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/1-2/16.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Polttoainevero estää Sinolin käytön 2. polttoaineena. Täytyy käyttää veroa sisältävää polttoainetta eli RE85 käynee. Täytyy vielä lukea noita säädöksiä.
Testejä varten ajattelin laittaa W123 tuulilasinpyyhkijän säiliön sisään toisen säiliön joka kestää RE85-polttoainetta. Sen sisään sitten tuon Walbro-kloonipumpun upotettuna. Täytyy vaan miettiä miten säiliöt saa sisekkäin ja tuuletuksen järjestettyä. Turbo-940-volvoissa ainakin on aktiivihiilipönttö konehuoneessa polttoainehöyryjen sitomiseen.
Testejä varten ajattelin laittaa W123 tuulilasinpyyhkijän säiliön sisään toisen säiliön joka kestää RE85-polttoainetta. Sen sisään sitten tuon Walbro-kloonipumpun upotettuna. Täytyy vaan miettiä miten säiliöt saa sisekkäin ja tuuletuksen järjestettyä. Turbo-940-volvoissa ainakin on aktiivihiilipönttö konehuoneessa polttoainehöyryjen sitomiseen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
eikös sinolia juurikin käytetä jäänestoaineena ja loroteta suoraan tankkiin tuota ainetta? pitäiskö tuostakin maksaa jotain lisäveroa.. vai onko se jo huomioitu siinä hinnassa. aika arvokasta etanolia se joka tapauksessa on.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Saatan olla kyllä väärässäkin tuossa veroasiassa mutten halua ottaa riskiä että tulee veroseuraamuksia.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Testiautoksi tulee ahdettu S123 300TDT -83 alkuperäisellä OM617A-koneella, auton saan vasta Vapun jälkeen. Walbro-klooni-bensapumppu tuli kiinasta. Suutinta en ole saanut sorvautettua vielä. Täytyy tutkia tuon ahdetun 617A-koneen imusarja miten siihen saa suuttimen kiinnitettyä. Paras paikka ilmeisesti turbon jälkeen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 17:15
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Jokos vappu meni ![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
amerikkalaiset virittää joskus diesel pickuppeja siten, että lisää LPG suuttimen imusarjaan. sillä sai kai joku 100hp isoon dieseliin lisää. kaasu ei syty puristaessa vielä vaan vasta kun diesel ruiskutus alkaa.
W212 E350cdi
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
Ei ole vielä Vappu.
Tutkiskelin aikani tätä alkoholiruiskutusta teoriajulkaisuista. Ongelmana on nakutus joka voi hajoittaa koneen, joten luovuin kokeista.
Tutkiskelin aikani tätä alkoholiruiskutusta teoriajulkaisuista. Ongelmana on nakutus joka voi hajoittaa koneen, joten luovuin kokeista.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Diesel/RE85 lisäsyöttö imusarjaan?
No ei se riko, mä olen ruiskuttanut suoraruikkariin vettä ja metanoolia, sitten pelkkää metanolia, ja lopulta metanolia ja nitrometaania. Alkoi muuten liikkua viimeksi mainitulla sotkulla. Sitten opin että voi sitä ohjelmoimallakin rikkoa koneen ettei tarvitse nitroa siihen. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)