Tasonsäätö murheita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
W210Farkku300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tasonsäätö murheita

Viesti Kirjoittaja W210Farkku300tdt »

Tervehdys veljet ja siskot! :) Ja kiitoksia jäsenhakemuksen hyväksynnästä. :)
Oon tässä käynyt keskusteluja läpi ja todennut että ammattitaitoa tuntuu tällä palstalla olevan. En kuitenkaan helpolla löytänyt just oman ongelmani ratkaisevaa tietoa...
Voisiko joku guru ottaa kantaa..? Mulla on nyt w210 farkun tasonsäätöä tai sen putkia korjattu pariinkin kertaan.. Nyt lopputilanne on se että öljyt pysyy taas sisällä, mutta taso säätyy niin että toinen puoli on melki 5 senttiä korkeammalla? Ilmattu sitä on takana olevasta venttiilistä putkien vaihdon jälkeen. Pitääköhän sitä nyt ilmata jostain muualtakin vai voiko toimintaan liittyä jotain muutakin mitä mie en entisten lisäksi ymmärrä? Ennen ensimmäistä putkivuotoa tasonsäätö siis toimi ja nyt remontin yhteydessä tuli tämä oire... :?:
sompio
Mersumies
Mersumies

Re: Tasonsäätö murheita

Viesti Kirjoittaja sompio »

Onnistuisiko niin, että peräkonttiin riittävästi painoa ja sitten joko montulle tai siltanosturille jossa pääsee irroittamaan sen tasonsäätöventtiiliä käyttävän vivun. Muuttori reilulle tyhjäkäynnille ja siitä vivusta liikuttamalla käyttelee perää ylhäällä ja alhaalla muutaman kerran niin tasoittuisikohan tuo tuolla tempulla.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
W210Farkku300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Okei, kiitos! :) Täytyypä kokeilla kunhan saan tuolta tallista tuon volvomoottorin touhuttua kyytiin, sen määränpäässä saattais olla sauma käydä itekin montun päällä. :)
W210Farkku300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Case is closed. :) Jokin korkeampi voima, pidempi ajomatka, tai isompi kuorma taisi oikaista kenottavan takamuksen omine aikoineen.. Koska se toimii, en korjaa... :)
vk-60
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja vk-60 »

terve. itellä kans ois ongelma ton tasonsäädön kanssa luulisin.. auto on w210 300 td farkku. eli auto on kuin pomppulinna konsanaan.. samanlainen kuin traktorilla ajelisi. perä jää pomppimaan töyssyn jälkeen ja on todella epämukava ajella. olen säätänyt sitä tankoa mikä on perän päällä ja korkeus autossa muuttu mutta ns. pomppiminen ei lopu.. mikähän mahtaisi olla vikana??
W210Farkku300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Täällä ois varmaan miljoona kertaa minua viisaampiakin tietäjiä.. Mut oma villiveikkaus joka perustuu pelkästään kuulopuheisiin, on ne paineakut jotka on molemmille takaiskareille omat puolellaan. Ne vissiin vois ainakin karkeasti tutkia onko vika niissä ihan ruuvimeisselillä ja rullamitalla. Muistaakseni joku oli jossain keskustelussa kertonu ihan tarkat ohjeet aiheeseen..
AriK123
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Näissä ja vanhemmissa malleissakin juurikin ne paineakut / painekammiot / kaasupallot hoitavat iskunvaimennuksen.
Katso esim. täältä.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Vastaa Viestiin