SAA POISTAA!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MiikaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 06.01.2005 00:02
Paikkakunta: Kokkola

SAA POISTAA!!!

Viesti Kirjoittaja MiikaR »

Missäköhän on vika kun autoni ( MB 250D W124 -86) nykii kiihdytyksessä 2-3 vaihteen ja 3-4 vaihteen välillä? :?
Viimeksi muokannut MiikaR, Su 10.07.2005 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Hakua kehiin;hakusanoiksi "nytkytys,nykiminen,hytkytys....." :shock:
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kannattaa tarkistaa kaasuvivuston nivelet. ja liukuvat säätötangot. Noita on siellä melkoinen määrä.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Kaasuvivuston "kaasujousi" Siis semmoinen iskari siellä on mennyt rikki!
Uusia saa kl-varaosista.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
vilippus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 17.11.2003 22:42

Viesti Kirjoittaja vilippus »

Kimmo L kirjoitti:Kaasuvivuston "kaasujousi" Siis semmoinen iskari siellä on mennyt rikki!
Uusia saa kl-varaosista.
Missä tämmöinen kaasujousi pitäisi sijaita?
Minulla oli -90 w124 vivustot juuri irrallaan enkä muista semmoista.
Pumpun ja moottorin välissä olevassa vivussa oli kyllä tyhjä "pallonivelen" nuppi johon ei tullut mitään.
Kuuluisiko se siihen?
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

vilippus kirjoitti:
Kimmo L kirjoitti:Kaasuvivuston "kaasujousi" Siis semmoinen iskari siellä on mennyt rikki!
Uusia saa kl-varaosista.
Missä tämmöinen kaasujousi pitäisi sijaita?
Minulla oli -90 w124 vivustot juuri irrallaan enkä muista semmoista.
Pumpun ja moottorin välissä olevassa vivussa oli kyllä tyhjä "pallonivelen" nuppi johon ei tullut mitään.
Kuuluisiko se siihen?
Sinneppä hyvinkin, toinen pää on pumpulla, kaasuvivussa ja toinen pää on kiinni imusarjassa olevassa mollukassa
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W124 asiantuntijat, tarvitsen neuvojanne!!!!

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

MiikaR kirjoitti:Missäköhän on vika kun autoni ( MB 250D W124 -86) nykii kiihdytyksessä 2-3 vaihteen ja 3-4 vaihteen välillä? :?
Kannattaa todellakin käyttää tuota hakua, asiasta löytyy paljon tietoa. Mainittakoon sen verta, että pahimman nykimisen minulla aikoinaan aiheutti takakelkan etummaisten kumien loppuminen.
vilippus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 17.11.2003 22:42

Viesti Kirjoittaja vilippus »

No se kyllä sitten puuttuu minulta kokonaan.
Mikä merkitys sillä "iskarilla" on ja mitä haittaa sen puuttumisesta voisi olla?
Itse en osaa epäillä mitään kun auto on ollut aika vähän aikaa minulla ja kaasujousi on puuttunut koko ajan.
Moottorina OM603 ja automaatti loota.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Iteltäni otin kans kaasujousen pois kun alkoi temppuilemaan,uusikin piti laittaa mutta on sitten jäänyt...Ei sillä suurta merkitystä ole,kierrokset vaan tuntuu laskevan nopeammin.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

[quote="vilippus"]No se kyllä sitten puuttuu minulta kokonaan.
Mikä merkitys sillä "iskarilla" on ja mitä haittaa sen puuttumisesta voisi olla?
[quote]

Hidastaa kaasun palautumista, oiskohan tarkoitus estää kovin rajua moottorijarrutuksia ettei liukkalla lähde perä alta.
Avatar
Dieselmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 07.08.2004 19:38

Kaasujousi

Viesti Kirjoittaja Dieselmies »

Joo ei vaikuta mitään nykimiseen kaasujousi, omastani otin pois kun ei kaasu enää palauttanut enkä ole uutta tilalle laittanut, kaasupoljinta on vain vähän kevyempi käyttää, ei ainakaan talvella vaikuta liian nopeaan kierrosten laskemiseen , jos pelkää että moottori alkaa jarruttaa liian nopeasti liukkailla keleillä.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tyhjänpäivänen kapistus koko kaasujousi :D
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Tomaattilootallisessa ei kuulu olla kaasuiskaria.
Näin se vaan on...
MB W201 2.5 TURBO
Vastaa Viestiin