W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Kun hiljentää esim risteykseen tai joku nysvää edessä siten että kierrokset putoo 1500 hujakoille (automaatti kyseessä) toviksi niin sen jälkeen kiihdyttessä pamauttaa pakoputkessa? Jos pysähtyy kokonaan vaikka liikennevaloihin niin ei ongelmaa.
Pamauttelua esiintynyt toisinaan jo vuosia mutta viime aikoina vika pahentunut, nyt pössäyttelee päivittäin.
Aikaisemmin ei löytynyt mitään vikakoodia, nyt en ole vielä lukenut.
Missä vika ? MAF? Kaasuläppäkotelo?
Pamauttelua esiintynyt toisinaan jo vuosia mutta viime aikoina vika pahentunut, nyt pössäyttelee päivittäin.
Aikaisemmin ei löytynyt mitään vikakoodia, nyt en ole vielä lukenut.
Missä vika ? MAF? Kaasuläppäkotelo?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Tulppa rikki, puola rikki tai suutin jää vuotamaan ?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Moottori jarrutuksessa yleensä bensan syöttö katkeaa...nyt ei...toisaalta normi testeri ei kyllä näytä tollasta vaan pitää olla mersun star.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Mistä tulee ECUlle tieto moottorijarrutuksesta että tietää katkaista bensansyötön? On mulla star käytössä, pitäisikö siis sillä nuuskia ajon aikan että toimiiko katkaisu?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Se ainakin vanhemmissa älyää kaasuvivusto katkaisimesta ja kierros nopeudesta...varmaan samanlainen kaava uudemmissakin.
Mietin vaan että voiko katketa kipinäkin samalla mutta eihän siinä ole järkeä.
Mietin vaan että voiko katketa kipinäkin samalla mutta eihän siinä ole järkeä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Tuossa M111 mallissa on kyllä puolia mennyt, mutta yleensä kyllä oireilee nopeassa kiihdytyksessä muutenkin, ei vain hidastuessa risteykseen ja sitten vauhtiin. Harvemmin ne tutit on hajalla jotka tulee tulppaan kiinni.
Ehkäpä aloittaisin tutkimalla tulppia, onko lasitus rikki ( viiruja) kynnellä koitat. Jos on niin uusi tulppa ja sen tulpan syötön puola ( 1 puola hoitaa 2 tulppaa). Puola voi toimia yhdelle tulpakle mutta sen toisen osalta on hajalla. Jos vaihdat niin vain laatu ( mitä se nykyään enää onkaan) puolat : Bosch/ Beru.
Tuo on nyt ainakin halpa keino aloittaa.
Ehkäpä aloittaisin tutkimalla tulppia, onko lasitus rikki ( viiruja) kynnellä koitat. Jos on niin uusi tulppa ja sen tulpan syötön puola ( 1 puola hoitaa 2 tulppaa). Puola voi toimia yhdelle tulpakle mutta sen toisen osalta on hajalla. Jos vaihdat niin vain laatu ( mitä se nykyään enää onkaan) puolat : Bosch/ Beru.
Tuo on nyt ainakin halpa keino aloittaa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Vika paheni senverran että heitti vikatilaa päälle (alkoi käymään kahdella pytyllä), kun sammutti moottorin jä käynnisti uudestaan niin taas kävi OK.
Nyt on vaihdettu uudet puolat (Bosch) ja tulpat (yksikärkiset Bosch F8DC4). Seuraamme tilannetta.
Nyt on vaihdettu uudet puolat (Bosch) ja tulpat (yksikärkiset Bosch F8DC4). Seuraamme tilannetta.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Yli 2 viikkoa ajettu eikä enää minkäänlaista käyntiongelmaa, myös pienet nykimiset mihin oli jo tottunut on poissa 

-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
tuossa kun nuista puolista puhuit, niin aattelin sit kysästä tässä ketjussa suoraan, kun omassa mersussa vikaa ja haluan poissulkea puola-/johdot-/tulppaviat vaihtamalla ne uusiin ja varaosaliikkeestä saatavilla olevat puolamerkit Beru, Facet ja Hitachi, mikä paras vaihtoehto näistä ?illinois kirjoitti:Jos vaihdat niin vain laatu ( mitä se nykyään enää onkaan) puolat : Bosch/ Beru.
Tuo on nyt ainakin halpa keino aloittaa.


S202 C200Kompressor
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Boschin puolissakin luki "Made in Vietnam", silti ottaisin yo. vaihtoehdoista Berun
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Oliko tuo vikatila sellainen että sammui jos ei painanut kaasua? Mistä ostit puolat ja paljonko kustansi?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Ei sammunut mutta jäi käymään kahdella. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kävi taas kaikilla.
KL-varaosista ostin puolat jotain 80€/kpl
KL-varaosista ostin puolat jotain 80€/kpl
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Joo oma tekee nykyään sitä että kun pitää kiihdyttää rajusti menee vikatila päälle. Ja ei aina edes jaksa käydä ellei paina kaasua.
Kannattais varmaan kokeilla käytetyillä puolilla ensin... jäikö sinulle ehjää puolaa ja onkohan ne samat tässä 1,8 litraisessa?
Kannattais varmaan kokeilla käytetyillä puolilla ensin... jäikö sinulle ehjää puolaa ja onkohan ne samat tässä 1,8 litraisessa?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
On mulla ne vanhat puolat mutta toinen niistä on ainakin huono, muttei tiedä kumpi.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Näyttäs olevan samanlaiset. Noilla vois kokeilla. Laitahan vaikka yyveellä mitä pyydät niistä. Se toki on että jos toinen vaan on ehjä, ja jos vaikka omatkin on rikki molemmat.esukki kirjoitti:On mulla ne vanhat puolat mutta toinen niistä on ainakin huono, muttei tiedä kumpi.
Täältä saa 54 eurolla per kappale, rahti kympin päälle: http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1147811" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Vaihdoin puolat käytettyihin (pitäs olla toimivia) mutta ei auttanut. Kylmänä pelas hyvin mutta lämmettyään alkoi taas paukkumaan ja jos vaan painoi kaasua reilusti niin meni vikatilaan.
Voiko viallinen tulppa aiheuttaa tuollaisen vikatilan? Luulis että toimii tai sit ei? Kannattaa varmaan vaihtaa tulpat sitten seuraavaksi, niiden iästä ei ole aavistustakaan.
Muita ideoita?
Voiko viallinen tulppa aiheuttaa tuollaisen vikatilan? Luulis että toimii tai sit ei? Kannattaa varmaan vaihtaa tulpat sitten seuraavaksi, niiden iästä ei ole aavistustakaan.
Muita ideoita?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Samalla kun vaihdoin puolat vaihdoin tulpat 3-kärkisistä Bosch FR8KTC vanhanaikaisiin 1-kärkisiin vastuksettomiin F8DC4, joku vihjaisi että sillä voisi olla vaikutusta?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Vaihoin tulpat Motonetista ostettuihin Boschin kolmikärkisiin. Vanhoissa MB logollisisssa boschin yksikärkisissä oli kärkiväli noin 3 mm. Tais olla siinä vika, nyt vaikuttaa toimivan...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Muistaakseni kukaan ei täällä suosittele noihin moniventtiilikoneisiin monikärkisiä...onko sitten vastus suurempi joka rasittaa yksikköä...jos ero vain siinä että kipinä pääsee hyppäämään useampaan kohteeseen yhden sijaan niin luulisi että se ei vastustaisi enempää mutta jos vastus tulpassa suurempi niin tällöin yksikkö vaarassa...muutenkin noi herkkiä tapauksia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa
Tän luin tästäkin topikista muistaakseni, mutta ostin Motonetista ne tulpat mitä heidän ohjelma suositteli. En tsekannut edes ohjekirjasta mitä siellä sanottiin. Ja huomasin vasta kotona kun piti repäistä se pakkaus auki että monikärkiset on.atlas kirjoitti:Muistaakseni kukaan ei täällä suosittele noihin moniventtiilikoneisiin monikärkisiä...onko sitten vastus suurempi joka rasittaa yksikköä...jos ero vain siinä että kipinä pääsee hyppäämään useampaan kohteeseen yhden sijaan niin luulisi että se ei vastustaisi enempää mutta jos vastus tulpassa suurempi niin tällöin yksikkö vaarassa...muutenkin noi herkkiä tapauksia.
Olen elänyt tällaisella elämänohjeella että mersuissa vanhat isot tulpat pitää olla NGK ja uudet pienemmät taasen Bosch. Toistaiseksi toiminut

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224