W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Kun hiljentää esim risteykseen tai joku nysvää edessä siten että kierrokset putoo 1500 hujakoille (automaatti kyseessä) toviksi niin sen jälkeen kiihdyttessä pamauttaa pakoputkessa? Jos pysähtyy kokonaan vaikka liikennevaloihin niin ei ongelmaa.
Pamauttelua esiintynyt toisinaan jo vuosia mutta viime aikoina vika pahentunut, nyt pössäyttelee päivittäin.
Aikaisemmin ei löytynyt mitään vikakoodia, nyt en ole vielä lukenut.

Missä vika ? MAF? Kaasuläppäkotelo?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tulppa rikki, puola rikki tai suutin jää vuotamaan ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moottori jarrutuksessa yleensä bensan syöttö katkeaa...nyt ei...toisaalta normi testeri ei kyllä näytä tollasta vaan pitää olla mersun star.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Mistä tulee ECUlle tieto moottorijarrutuksesta että tietää katkaista bensansyötön? On mulla star käytössä, pitäisikö siis sillä nuuskia ajon aikan että toimiiko katkaisu?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se ainakin vanhemmissa älyää kaasuvivusto katkaisimesta ja kierros nopeudesta...varmaan samanlainen kaava uudemmissakin.
Mietin vaan että voiko katketa kipinäkin samalla mutta eihän siinä ole järkeä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Tuossa M111 mallissa on kyllä puolia mennyt, mutta yleensä kyllä oireilee nopeassa kiihdytyksessä muutenkin, ei vain hidastuessa risteykseen ja sitten vauhtiin. Harvemmin ne tutit on hajalla jotka tulee tulppaan kiinni.
Ehkäpä aloittaisin tutkimalla tulppia, onko lasitus rikki ( viiruja) kynnellä koitat. Jos on niin uusi tulppa ja sen tulpan syötön puola ( 1 puola hoitaa 2 tulppaa). Puola voi toimia yhdelle tulpakle mutta sen toisen osalta on hajalla. Jos vaihdat niin vain laatu ( mitä se nykyään enää onkaan) puolat : Bosch/ Beru.
Tuo on nyt ainakin halpa keino aloittaa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Vika paheni senverran että heitti vikatilaa päälle (alkoi käymään kahdella pytyllä), kun sammutti moottorin jä käynnisti uudestaan niin taas kävi OK.
Nyt on vaihdettu uudet puolat (Bosch) ja tulpat (yksikärkiset Bosch F8DC4). Seuraamme tilannetta.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Yli 2 viikkoa ajettu eikä enää minkäänlaista käyntiongelmaa, myös pienet nykimiset mihin oli jo tottunut on poissa :)
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
Veketsiki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 21.01.2016 18:18

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja Veketsiki »

illinois kirjoitti:Jos vaihdat niin vain laatu ( mitä se nykyään enää onkaan) puolat : Bosch/ Beru.
Tuo on nyt ainakin halpa keino aloittaa.
tuossa kun nuista puolista puhuit, niin aattelin sit kysästä tässä ketjussa suoraan, kun omassa mersussa vikaa ja haluan poissulkea puola-/johdot-/tulppaviat vaihtamalla ne uusiin ja varaosaliikkeestä saatavilla olevat puolamerkit Beru, Facet ja Hitachi, mikä paras vaihtoehto näistä ? :) bosch oli tarkoitus mutta ei tältä perältä saa muualta kuin marmorilta :D
S202 C200Kompressor
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Boschin puolissakin luki "Made in Vietnam", silti ottaisin yo. vaihtoehdoista Berun
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja karra »

Oliko tuo vikatila sellainen että sammui jos ei painanut kaasua? Mistä ostit puolat ja paljonko kustansi?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Ei sammunut mutta jäi käymään kahdella. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kävi taas kaikilla.
KL-varaosista ostin puolat jotain 80€/kpl
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja karra »

Joo oma tekee nykyään sitä että kun pitää kiihdyttää rajusti menee vikatila päälle. Ja ei aina edes jaksa käydä ellei paina kaasua.

Kannattais varmaan kokeilla käytetyillä puolilla ensin... jäikö sinulle ehjää puolaa ja onkohan ne samat tässä 1,8 litraisessa?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

On mulla ne vanhat puolat mutta toinen niistä on ainakin huono, muttei tiedä kumpi.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja karra »

esukki kirjoitti:On mulla ne vanhat puolat mutta toinen niistä on ainakin huono, muttei tiedä kumpi.
Näyttäs olevan samanlaiset. Noilla vois kokeilla. Laitahan vaikka yyveellä mitä pyydät niistä. Se toki on että jos toinen vaan on ehjä, ja jos vaikka omatkin on rikki molemmat.

Täältä saa 54 eurolla per kappale, rahti kympin päälle: http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1147811" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja karra »

Vaihdoin puolat käytettyihin (pitäs olla toimivia) mutta ei auttanut. Kylmänä pelas hyvin mutta lämmettyään alkoi taas paukkumaan ja jos vaan painoi kaasua reilusti niin meni vikatilaan.

Voiko viallinen tulppa aiheuttaa tuollaisen vikatilan? Luulis että toimii tai sit ei? Kannattaa varmaan vaihtaa tulpat sitten seuraavaksi, niiden iästä ei ole aavistustakaan.

Muita ideoita?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Samalla kun vaihdoin puolat vaihdoin tulpat 3-kärkisistä Bosch FR8KTC vanhanaikaisiin 1-kärkisiin vastuksettomiin F8DC4, joku vihjaisi että sillä voisi olla vaikutusta?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja karra »

Vaihoin tulpat Motonetista ostettuihin Boschin kolmikärkisiin. Vanhoissa MB logollisisssa boschin yksikärkisissä oli kärkiväli noin 3 mm. Tais olla siinä vika, nyt vaikuttaa toimivan...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Muistaakseni kukaan ei täällä suosittele noihin moniventtiilikoneisiin monikärkisiä...onko sitten vastus suurempi joka rasittaa yksikköä...jos ero vain siinä että kipinä pääsee hyppäämään useampaan kohteeseen yhden sijaan niin luulisi että se ei vastustaisi enempää mutta jos vastus tulpassa suurempi niin tällöin yksikkö vaarassa...muutenkin noi herkkiä tapauksia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 E230 pössäyttelee pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja karra »

atlas kirjoitti:Muistaakseni kukaan ei täällä suosittele noihin moniventtiilikoneisiin monikärkisiä...onko sitten vastus suurempi joka rasittaa yksikköä...jos ero vain siinä että kipinä pääsee hyppäämään useampaan kohteeseen yhden sijaan niin luulisi että se ei vastustaisi enempää mutta jos vastus tulpassa suurempi niin tällöin yksikkö vaarassa...muutenkin noi herkkiä tapauksia.
Tän luin tästäkin topikista muistaakseni, mutta ostin Motonetista ne tulpat mitä heidän ohjelma suositteli. En tsekannut edes ohjekirjasta mitä siellä sanottiin. Ja huomasin vasta kotona kun piti repäistä se pakkaus auki että monikärkiset on.

Olen elänyt tällaisella elämänohjeella että mersuissa vanhat isot tulpat pitää olla NGK ja uudet pienemmät taasen Bosch. Toistaiseksi toiminut :D
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin