http://www.geocities.com/johan01.geo/MyBenz250t.html
Bongattu tuolta filipinofoorumilta. Klikkaa "modifications" -osasta.
M123 Solex 4A1 korvaaminen Weberillä
M123 Solex 4A1 korvaaminen Weberillä
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Näin juuri, todella hieno muutos. Laitetaan nelikurkkuisen kaasuttimen tilalle tuollainen suppilovahvero. Sitä ennen se oli jo varmasti vaihtanut automaattiryypyn vaijeriversioon, kun ei viitsinyt korjata alkuperäistä - tämähän kikka osataan meillä Suomessakin.
Kas kun ei suoraan vaihtanut Chevroletin pikkulohkoa kun ilmanputsari meni ensimmäistä kertaa tukkoon.
-Daaz
Kas kun ei suoraan vaihtanut Chevroletin pikkulohkoa kun ilmanputsari meni ensimmäistä kertaa tukkoon.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
"Die 4A1 Vergaser wurden seit 05.1972 in der Serie eingebaut und die Ti124 mit den Anzugsmomenten kam 1981 in den Service, zu der Zeit waren bereits die meisten Vergaser schon durch zu starkes anziehen der Befestigungsschrauben verzogen. (Schrott)
Der gute Ruf der Vergaser war dahin, da lohnte nicht einmal mehr die Mühe eine Service-Anweisung für den 4A1 - DB herzustelle, deshalb hat man es auch gleich unterlassen.
Mercedes Benz hat extra für die Vergaser 4A1 Dehnschrauben ab Mitte Mai 1982 ( viel zu spät ) verwendet. Zum nachrüsten empfohlen !!!! 123 990 04 05 = 5Nm Ti149"
Lähde: http://www.ruddies.business.t-online.de/index2.htm
Der gute Ruf der Vergaser war dahin, da lohnte nicht einmal mehr die Mühe eine Service-Anweisung für den 4A1 - DB herzustelle, deshalb hat man es auch gleich unterlassen.
Mercedes Benz hat extra für die Vergaser 4A1 Dehnschrauben ab Mitte Mai 1982 ( viel zu spät ) verwendet. Zum nachrüsten empfohlen !!!! 123 990 04 05 = 5Nm Ti149"
Lähde: http://www.ruddies.business.t-online.de/index2.htm
No totta hitossa luin. Ja onhan omassa autossanikin sama kone ja kaasutin.raul kirjoitti:Olihan tuossa myös paljon asiaa. Ja perusteluita. Mahdoitkohan lukea tarinaa edes läpi?
Kysymys on tietysti siitä mitä haluaa noiden kaasuttimien kanssa. Tuskin koneen teho tai vääntökäyrä paranivat tuon muutoksen myötä - miksi ylipäätään kantaa autossaan kahta ylimääräistä sylinteriä, jos neloskoneen tehotkin riittävät. "Kaasuvaste parani" - no kyllä varmasti, jos se 4A1 oli rikki. Ei tuo korvaus-Weber voi olla autuus, sillä muutenhan se olisi kaikissa autoissa jo tehtaalta lähtiessä.
Kysymys on kuitenkin kaasuttimen eikä rannekellon mekaniikasta. Äijällähän oli alkujaan imuilmavuoto, jonka olisi voinut korjata. Ei olisi varmasti jäänyt taidoista kiinni, jos tuollaisen muutoksen teki. Meilläpäin mopoen kansia laskettiin aikanaan laittamalla hiekkapaperia kiviportaalle ja hankamalla - luulisi paksulla tiivisteellä varustetun kaasuttimen rungon saatavan suoraksi jopa samankaltaisella menettelyllä, jos ei muuta koneistusta ole saatava (ja olihan siellä naapurissa).
Mielestäni ei kaikkea kannata vaihtaa, jos ongelman tuntee ja osaa korjata. Tai jos kannattaa, niin tuossa olisi tallin nurkassa Toyotan 3K-H moottori jos joltakulta hajoaa Mersusta kone. On muuten tosi hyvä ja kestävä moottori tuo 1,2-litrainen työntötanko-3K!

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)