Teen peltihommia ja korjailen tällä hetkellä yhden firman Sprintereitä. Pirun ekomaalit kun eivät kestä kahta vuotta ruostumatta, tämä yksilö on -08 alle 300tkm ajettu, paikkamaalailtu kylkilistojen alta, helmoista, hitsattu takaovet ja sivuovi jne. Otin takaovien alta kynnysmuovin pois, ja melkoinen yllätys. Melkein läpiruostunut puhki, mutta hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen sai kuitenkin laitetua. Sprintereiden omistajille tiedoksi että kannattaa ottaa se kynnysmuovi pois kun vielä peltiä löytyy alta...
Pintamaalin päälle Finikorin kotelosuoja nr:1 ja päälle kovamassa nr:3. Listan yläpuolelle reunoihin kiveniskusuoja.
Viimeksi muokannut jupasierra, Pe 06.03.2015 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se on ollu ennenkin ja kaikissa pakuissa, parin vuoden välein saa laittaa uutta maalia,jos meinaa pitää pidempään
ja kotelo suojaa oviin ja koteloihin.
Pohjaa ja pyöräkoteloita en ole joutunut korjailemaan, mutta helmat kannattaa käydä tarkkaan läpi. Tehtaalla laitettu massa irtoaa levyinä ja ruostetta on alla. Pohjustus ruosteenestomaalilla ja kiveniskumassa päälle.
Mika.T kirjoitti:Ja perään perusteellinen kotelosuojaus helmakoteloiden ja palkkien sisälle.
Muuten se on kohta sisältäpäin ruostunut läpi.
Se kuuluu tottakai asiaan, en täällä viitsi eritellä kaikkia. Kupeista kun irrottaa kaikki muovit, kannattaa hakea veholta 30kpl uusia kiinnikkeitä. Muovien alla on 100% varmuudella ruostetta, pahin paikka typerä poikittais-sauma jonka päälle vesi jää seisomaan. Ovien reunassa sisäpuolella kitti ja vaikka näyttää kuinka siistiltä niin kitin alla ruostetta. Maahantuojalla lämpöeristetyt autot kannattaa ottaa panelit irti takaovista ja poistaa ovien alakoteloista villa joka on varmasti vettynyt ja aiheuttaa ruostetta. Villa estää tuulettumisen ja ruostuttaa. Säännöllinen pesu ja kerran kuukaudessa vahaus niin säilyy pidempään, ensimmäisen kukan ilmestyttyä heti hommiin. Seuraavaksi puhutaan laatikkovioista, kansivioista, turbovioista jne. Polttimoita vaihdellaan joka viikko
Listojen alle kiveniskuteippi silleen, että tulee muutaman millin listojen ulkopuolelle. Ei pääse hieromaan, vaikka kerääntyy kuraa listojen alle..
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Teipit on laitettu alunperin kaikkiin mitä olen laittanut, ja teippien alla ruostetta kun on päässyt vesi väliin. Kunnon maali ja kiveniskumassa on paras mitä olen kokeillut. Listojen alle on hyvä vetää lakka päälle niin kestää paremmin. Kerran vuodessa ne pitää laittaa, niin se vaan menee.