Lasinpyyhkijä
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Lasinpyyhkijä
Noniin nyt sitten virtalukon korjattuani ilmeni tänään uusi huollon aihe 300 D -90, lasinpyyhkijä alkoi liikkua nykien voisko olla että on mennyt moottorin hiilet vai voiko mekanismi muuten alkaa temppuilla, jos jollain on tietoa että ei tarvi turhaan pähkäillä ja voi tilata uusia osia heti jos on tarpeen
Pistetääs nyt kuitenkin vielä tähänkin, itsellä juuri viime viikolla tuli voideltua. Eli siitä pyyhkijänvarren päältä lähtee se noin 2,5cm x 10 cm kokoinen suunnilleen neliskanttinen kansi pois, jolloin paljastuu "pumpun" varsi. Varrelle rasvaa (esim. tuoretta moottoriöljyä) ja edestakaisin kihnutusta hetken aikaa, jolloin öljy painuu tiivisteiden välistä pumpulle.
Muistaakseni Meze1 oli avannut koko moottorin ja ruiskinut sinne rasvaa. Ehkä silloin se mekanismi saa vielä paremman voitelun, mutta tuo varren voitelu pari kertaa vuodessa pitäisi riittää... Astetta kovempi homma lähteä koko moottoria + mekanismia irrottamaan.
Muistaakseni Meze1 oli avannut koko moottorin ja ruiskinut sinne rasvaa. Ehkä silloin se mekanismi saa vielä paremman voitelun, mutta tuo varren voitelu pari kertaa vuodessa pitäisi riittää... Astetta kovempi homma lähteä koko moottoria + mekanismia irrottamaan.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Itse asiassa vaihdoin koko moottorin! (nyt 2x koska tein saman porukoitten mersuun)veppe kirjoitti:Pistetääs nyt kuitenkin vielä tähänkin, itsellä juuri viime viikolla tuli voideltua. Eli siitä pyyhkijänvarren päältä lähtee se noin 2,5cm x 10 cm kokoinen suunnilleen neliskanttinen kansi pois, jolloin paljastuu "pumpun" varsi. Varrelle rasvaa (esim. tuoretta moottoriöljyä) ja edestakaisin kihnutusta hetken aikaa, jolloin öljy painuu tiivisteiden välistä pumpulle.
Muistaakseni Meze1 oli avannut koko moottorin ja ruiskinut sinne rasvaa. Ehkä silloin se mekanismi saa vielä paremman voitelun, mutta tuo varren voitelu pari kertaa vuodessa pitäisi riittää... Astetta kovempi homma lähteä koko moottoria + mekanismia irrottamaan.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
kansi juntturassa
Moi!
Sama vaivaa myös C220CDI:tä... kuinka raakaa voimaa mustan muovikannen avauksessa arvaa käyttää...? Se ei ilmeisesti ole saranoitu, vaan lähtee kokonaan irti paljastaen mekanismin ja pyyhkijän akselin... Täällä on sadekeliä taas ja pyyhkijä kirskuu kuin entisen saluunan ovet
Sama vaivaa myös C220CDI:tä... kuinka raakaa voimaa mustan muovikannen avauksessa arvaa käyttää...? Se ei ilmeisesti ole saranoitu, vaan lähtee kokonaan irti paljastaen mekanismin ja pyyhkijän akselin... Täällä on sadekeliä taas ja pyyhkijä kirskuu kuin entisen saluunan ovet
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
OT:
Täälläkin puhutaan muovisesta kannesta mutta omani tuntuu olevan alumiinia tms enkä ole sitä kehdannut alkaa isommin repimään. Siinä alumiinisysteemissä on kuitenkin 2,5 x 2 cm:n kokoinen muovinen luukku, jonka kautta itse olen voidetta varrelle valutellut. Pitäisikö kuitenkin myös sen alumiinisen suojuksen lähteä irti ihan käsipelillä?
t.
Risto
Täälläkin puhutaan muovisesta kannesta mutta omani tuntuu olevan alumiinia tms enkä ole sitä kehdannut alkaa isommin repimään. Siinä alumiinisysteemissä on kuitenkin 2,5 x 2 cm:n kokoinen muovinen luukku, jonka kautta itse olen voidetta varrelle valutellut. Pitäisikö kuitenkin myös sen alumiinisen suojuksen lähteä irti ihan käsipelillä?
t.
Risto
E500 – 211.070
Taitapi olla kiinni siinä tukevasti, mutta jos purkaa koko "hökötyksen" esiin, ni sithän se on siinä sopivasti käsillä!
Ja aseöljy on parasta! Sen kyl pitäs riittää voitelemaan koneiston, ku avaa sen pikkukannen ja sit sen ison kannen alle sivusta ja altapäin! Jos edelleen "jökitteleepi", ni sit uutta moottoria tilalle!
Ja aseöljy on parasta! Sen kyl pitäs riittää voitelemaan koneiston, ku avaa sen pikkukannen ja sit sen ison kannen alle sivusta ja altapäin! Jos edelleen "jökitteleepi", ni sit uutta moottoria tilalle!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
alumiinikansi
Helpoin tapa voidella alumiinikantisen mekanismi. Poraa pieni reikä mistä voi ruiskuttaa aseöljyä, synteettistä vaseliiniä, tms. spraypurkin pillillä.sitten vain kontaktiliimalla reikä umpeen.
Jos tarkoitetaan sitä "nokkijan" varressa olevaa kotelomaista kappaletta, joka tuossa kuvassa on irrotettuna,
niin se lähtee kun venyttää navan puoleisesta reunasta alareunoja leveämmlle ja nostaa ylös. Sulan puoleisessa reunassa on "koukut", jotka menee varren nivelsaranaan.
Paikoilleen päinvastaisessa järjestyksessä. Ja tuo on tummanharmaa SWF
Se paistinapannua muistuttava alumiininen kotelo navan ympärillä ei aukea ainakaan irrottamatta koko pyyhkijähökötystä.
niin se lähtee kun venyttää navan puoleisesta reunasta alareunoja leveämmlle ja nostaa ylös. Sulan puoleisessa reunassa on "koukut", jotka menee varren nivelsaranaan.
Paikoilleen päinvastaisessa järjestyksessä. Ja tuo on tummanharmaa SWF
Se paistinapannua muistuttava alumiininen kotelo navan ympärillä ei aukea ainakaan irrottamatta koko pyyhkijähökötystä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Lasinpyyhin
Joo saman asian tutkin eilen kuin Jormakin ettei se alumiinikansi lähde irti ennenkuin irrottaa koko lasinpyyhkijä hökötyksen, näyttäisi olevan ruuveilla kiinni alapuolelta vastakappaleessa.
Irroitin samalla lailla tuon muovisen kannen kuin kuvassa ja voitelin pelkästään sen varren synteettisellä vaseliinillä samalla kun pyyhin teki pumppaavaa liikettä ja se jo pelkästään auttoi pyyhkijän nykivään liikkeeseen oli siis rasvan puutetta.Pitää vielä tehdä jonain päivänä siihen perusteelisempi voitelu, esim. porata tosiaankin vaikka 1 ,5 mm reikä alumiinikanteen josta voi voidella koko koneiston, jos en viitsi irroittaa sitten koko moottoria ja katsoa mielenkiinnon vuoksi mitä se on syöynyt, sillä voihan sinne olla kertynyt kaikenlaista kökköä 15 vuoden varrella.
Kiitos vaan foorumilaisille vihjeistä
Irroitin samalla lailla tuon muovisen kannen kuin kuvassa ja voitelin pelkästään sen varren synteettisellä vaseliinillä samalla kun pyyhin teki pumppaavaa liikettä ja se jo pelkästään auttoi pyyhkijän nykivään liikkeeseen oli siis rasvan puutetta.Pitää vielä tehdä jonain päivänä siihen perusteelisempi voitelu, esim. porata tosiaankin vaikka 1 ,5 mm reikä alumiinikanteen josta voi voidella koko koneiston, jos en viitsi irroittaa sitten koko moottoria ja katsoa mielenkiinnon vuoksi mitä se on syöynyt, sillä voihan sinne olla kertynyt kaikenlaista kökköä 15 vuoden varrella.
Kiitos vaan foorumilaisille vihjeistä
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
Mjoo...
Lueskelin threadia ja innoistunpa nyt sitten ajatukseta voidella tuon kohta 15v vanhan pyyhkijänakselia.
Mutta kysynpä nyt vielä mielipidettä:
Aseöljyä, synteettistä vaseliinia vai moottoriöljyä?
Mihinkä tarkalleen ottaen sitä liukastetta kannattaa ruiskia?
-jarno
Lueskelin threadia ja innoistunpa nyt sitten ajatukseta voidella tuon kohta 15v vanhan pyyhkijänakselia.
Mutta kysynpä nyt vielä mielipidettä:
Aseöljyä, synteettistä vaseliinia vai moottoriöljyä?
Mihinkä tarkalleen ottaen sitä liukastetta kannattaa ruiskia?
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Aseöljy lienee paras, moni foorumilainen käyttää sitä. Kestää parhaiten pakkaset sun muut.Jarno M. kirjoitti:Mjoo...
Lueskelin threadia ja innoistunpa nyt sitten ajatukseta voidella tuon kohta 15v vanhan pyyhkijänakselia.
Mutta kysynpä nyt vielä mielipidettä:
Aseöljyä, synteettistä vaseliinia vai moottoriöljyä?
Mihinkä tarkalleen ottaen sitä liukastetta kannattaa ruiskia?
-jarno
Katso jorma-k:n aikaisempaa juttua ja laita öljy kuvassa esiin tulleeseen pyyhkijän varteen siinä asennossa kun pyyhkijä osoittaa lasin kulmaan, eli on uloimpana. Levitä vaikka rätillä, ei tarvitse paljoa, aseöljy nääs notkeana tunkeutuu joka paikkaaan.
Sitten ei muuta kuin hetkisen käytät pyyhkijöitä päällä, että öljy leviää vartta pitkin alas.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Lasinpyyhkijä
Moi.
Ostin tuossa jokin pvä sitten 200e-88 ja heti tuli onkelmia pyyhkimen kanssa..
ekaks se ei suostunu nousee kun n 25cm ja sitten kun kädellä vähän jelppasin niin toimi muuutaman minuutin LOISTAVASTI..kunnes jämähti alas ja ei liiku enää.
Viiksestä kun kääntää niin kuuluu vain jostai pieni naks ääni.
Jelppikäähän et onko kotikonsteja vai vienkö suosiolla huoltomiessedälle,
itse kun en oikein näitten päälle ymmärrä.
Ostin tuossa jokin pvä sitten 200e-88 ja heti tuli onkelmia pyyhkimen kanssa..
ekaks se ei suostunu nousee kun n 25cm ja sitten kun kädellä vähän jelppasin niin toimi muuutaman minuutin LOISTAVASTI..kunnes jämähti alas ja ei liiku enää.
Viiksestä kun kääntää niin kuuluu vain jostai pieni naks ääni.
Jelppikäähän et onko kotikonsteja vai vienkö suosiolla huoltomiessedälle,
itse kun en oikein näitten päälle ymmärrä.
Re: Lasinpyyhkijä
Mulla ihan sama homma. Ensiksi oli alkanu pelkästään takkuamaan kun oli lainassa auto, hyppäsin ite puikkoihin viikon päästä ja kas, pysähty noin puoli väliin. Jätin päälle ja avitin et palais ny etes lähtöpisteeseen. Tallille, mulla on se pikku luukku siinä varressa, auki, pultti auki, sulka pois ja voitelin sitä tappia. Pari kertaa avittamalla meni laidasta laitaan ja sit simahti. Releeltä kuuluu naksuna ku kääntää viiksen ekaan asentoon mutta ei liikahda etes avittamalla enäächeff kirjoitti:Moi.
Ostin tuossa jokin pvä sitten 200e-88 ja heti tuli onkelmia pyyhkimen kanssa..
ekaks se ei suostunu nousee kun n 25cm ja sitten kun kädellä vähän jelppasin niin toimi muuutaman minuutin LOISTAVASTI..kunnes jämähti alas ja ei liiku enää.
Viiksestä kun kääntää niin kuuluu vain jostai pieni naks ääni.
Jelppikäähän et onko kotikonsteja vai vienkö suosiolla huoltomiessedälle,
itse kun en oikein näitten päälle ymmärrä.
Nähtävästi haluaisi uuden moottorin Motonetissa oli hinta n.85e, muita paikkoja mistä moottoreita ja mihin hintaan?
Ja olisikohan jollain esim kuvia tai pientä kertomusta kuinka purkaa moottori ja asentaa uus kun kyllä noi meisselit kädes pysyy.
Edit: Joo, elikkä eilen purkasin vielä illalla sen mekanismin. Ei ollu kyllä minkaanlaista hajua miten sinne pääsee käsiksi mut siitä ku vaan alko purkaa muovia pois konehuoneesta niin sieltähän se tuli ulos.. Moottori toimi mielestäni hyvin, kaikki mahdolliset paikat purettiin ja rasvattiin mutta yksi osa taitaa olla mikä takkuaa. Tanko, toisessa päässä semmonen ristinivelistö ja toisessa päässä pallonivel..
On aika tahmean tuntunen se pallonivel ja meinaa sormin pyöritellessäki tarrata ihan kunnol kii.. Rasvausta yritettiin jos jonkinlaisilla aineilla mutta eipä auta. Pitäiskö metsästää jostain parempi kuntoinen vai saakohan tuota elvytettä vielä jotenki?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93