Elikkäs autossa on lastu mutta toiminu ongelmitta monta vuotta ennen kuin ongelma ilmeni.
Ongelmana on, että turbo ahtaa jonkun aikaa täysin normaalisti kunnes turbo tippuu pelistä pois totaalisesti eikä ahda baarin baaria. Käynnistämällä auton uudelleen ja vika poistuu kunnes taas ilmenee uusiksi. Ja sitä ilmenee ihan joka kerta kun autolla ajaa. Ongelmaa ilmenee vähemmän ajaessa taajama aluetta jolloin ollaan useimmin ahtoalueella. Yleensä ajamalla tasakaasulla ilman ahtoja turbo vain vihkaa jossain vaiheessa tippuu pois pelistä ja sen tietty huomaa antamalla seuraavankerran autolle monoa ja auto ei sitte menekkään enään mihkää.
Testerin päähän meen huomenna ku kerkiän katsotaan mitä löytyy.
Muutama muu samantyyppine topicki löyty mutta vian ratkaisusta ei ollut tietoakaan. Eli tähän topikkiin laitan kaiken tiedon jahka ongelma ratkeaa niin ei kenenkää muun tarvii turhaa raapia päätään liikaa.
w210 300 td turbo ahtaa ja välillä ei!?
Re: w210 300 td turbo ahtaa ja välillä ei!?
Omassa oli sama vika, eikä antanu mitään järkevää vikakoodia.
Ilmamassamittarin vaihdolla vika korjaantui.
Ilmamassamittarin vaihdolla vika korjaantui.
W210 320 CDI -99
Re: w210 300 td turbo ahtaa ja välillä ei!?
Mikälaisella testerillä vikakoodit luettiin ?latvis124 kirjoitti:Omassa oli sama vika, eikä antanu mitään järkevää vikakoodia.
Ilmamassamittarin vaihdolla vika korjaantui.
+358 18B8FE99
Re: w210 300 td turbo ahtaa ja välillä ei!?
Mersun omalla testerillä näytti et ku egr on poistettu niin sitä herjas mutta ei mitään muuta. Hogasin kylläkin että imulämpöanturi näytti sisätiloissa jotai 10 astetta et voi olla että pakkasella näyttää ulkona jotain miinus 100 celsiusta. Pitää se vaihtaa ja kokeilla jos ois siitä kiinni. En oikein muuta keksi miksi keleistä johtuen vikailmenee..
Re: w210 300 td turbo ahtaa ja välillä ei!?
Niin ja tosiaan vikaa ei ilmene lämpöisillä keleillä, ainoastaan kun moottori on kylmä ja tai kun on kylmempää esim nolla kelillä alkaa jo temppuilemaan. Hukkaportin solenoidin piuhat on aika karussa kunnossa joutunee ne vaihtaa samaan syssyyn..
Re: w210 300 td turbo ahtaa ja välillä ei!?
Nonii nyt on sitte vika löydetty, eli vian tarjosi tälläkertaa viallinen MAF eli ilmamassamittari. Ohitin nyt väliaikaisesti vastuksella mittarin eli tällä kuulusalla "evry modilla" mikä tosin ei ole hyvä vaihtoehto pidemmänpäälle. Vastus lähettää tietyn volttimäärän ohjainlaitteelle jolloin ohjainlaite luulee että mottooriin menee koko ajan tietty määrä ilmaa jolloin se toimii suht normaalisti. ahtaa alhaalta ylösasti, mutta kulutuksen nousua voi olla ja tällästa pientä. Mutta tosiaan jos muilla on tämän moinen ongelma niin tässä nyt ainakin yhden lainen vastaus ja väliaikais ratkaisukin ettei tarvii ihan mopolla ajella
Ja ahtaa takuuvarmasti koko ajan..

Re: w210 300 td turbo ahtaa ja välillä ei!?
Jaa vielä sen verta että vika ei suinkaan korjaantunutkaan maffin vaiholla vaan myös egr piti deaktivoida, eli toisin sanoen egr oli luultavimminkin syy tähä mystiseen vikatilaan... Ja deaktivointi tapahtui diodivastus viritelmällä nyt ainakin aluksi ja löytyy netistä muunmuassa mihin väliin rosvoilla sen pitää laittaa kun hakee googlesta egr deaktivointi. Sielä joku fiksu ulkomaanmies oli laittanut yksinkertasen sähkökaavionkin ja oli suht helppo tehdä... Hirvittäähän se aina rosmota moottoriohjainlaitteen piuhoista mutta hyvin toimaa. Sittenku turbovaihdettu ja pumpun elementit niin sitten vasta ohjelmoimalla poistatan egr:n kokonaan.. Maksaa meinaan pelkkä egr poisto 500 eli sen koko moottorin ohjelmoinnin verran
Siihe rahaa vois jopa saada ne kartatki autoon..
