Ongelmaksi muodostui budjetti joka on tiukka 22 tuhatta euroa. Kyseinen kappale maksoi yli 35 tuhatta joten luonnollisesti se jäi liikkeeseen. Kädet syyhyten tsekkasin Nettiauton ja tällä rahalla saan n. 300-350tkm ajettuja yksilöitä. Ilmeisesti vanhoja takseja. Masentaahan tuo.. Olen löytänyt täydellisen auton mutta pelimerkit loppuu kesken. Siitä huolimatta haluan kysyä teiltä kokeneilta Mersukuskeilta;
1) miten suhtaudutte vanhoihin takseihin? Kokemuksia? Plus miinus
2) mikäli päädyn ostamaan 300tkm Mersun, jolla ajan n. 3 vuotta. Kilometrejä tulisi n. 80tkm. Onko siis lähes mahdoton saada enää noin paljon ajettua autoa myydyksi? Ymmärränn kyllä että arvo tulee putoamaan useamman tonnin, mutta onko minun todella ajettava tuolla sitten paaliin asti?
3) vähän viitaten edelliseen; w212 elinkaari. Kuinka paljon on näillä 200cdi moottoreilla rullattun ennenkuin sipannut täydellisesti? Onko mitään järkeä ostaa jo elinkaaren päässä oleva auto ja vieläpä lähes uuden auton hinnalla?
4)käyttökulut; myyjä minua vähän valisti että vaikka hintana olisi tuo 22t euroa, on auto maksanut yli 60t euroa ja käyttökustannukset ovat sen mukaiset. Onko kellään mitään konkreettista laskelmaa että kuinka paljon tämän auton pito tulisi maksamaan huolloiltaan? Touhutonni on ollut itsellä autossa kuin autossa aina tilillä
Kerrottakoon vielä että olen yksityisyrittäjä. Teen 6 päivää viikossa n. 12-14h päiviä. Haluaisin edes kerran viikossa tuntea hieman ylellisyyden tunnetta, jota tuo kyseinen Mersu tuo. Hrr kun tulee kylmiä väreitä jo pelkästä ajatuksesta että omistaisin kyseisen auton. Mitä luulette, pitäisikö minun jättää näillä mersuilla ajo teille akateemisille päättäjille ja jatkaa rasvanäppinä vanhemmilla volkkareilla vai antaa vain mennä?
Neuvoja kiitos