W211 280CDI ohjelmoinnin hinta

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

W211 280CDI ohjelmoinnin hinta

Viesti Kirjoittaja villeeino »

Pitemmän aikaa on ollut suunnitteilla ohjelmoida mersuun vähän hepoja sekä vääntöä lisää. Kyselin tarjousta motorbitiltä, ohjelmoinnin lisäksi tarkoituksena poistaa EGR kierrätys ja tyhjätä DPF. Tarjouksen saatuani vähän ohjelmointihalut karisi. EGR kierrätyksen ja DPF toimintojen poisto sekä tehonlisäys 640€ ja DPF suodattimen tyhjennys 280€. Eli yhteensä mitättömät 920€...Minun mielestä aika kohtuuton hinta :shock: Mitä mieltä muut?
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 280CDI ohjelmoinnin hinta

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Eipä noita kunnon ohjelmia oikeen alle 500e saa. :eh: edellämainittuihin kun lisää vielä paremman välijäähdyttimen että lisääntyneitä tehoja voi käyttää myös kesäkuumalla niin tuleehan tuosta laskua jos jossain teettää työt. toki ohjelmoinnissa yleensä muut kuin järki syyt ensimmäisenä mielessä :D
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2772
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W211 280CDI ohjelmoinnin hinta

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei minusta kohtuuton koska tuossa on paljon muuta kuin bittien vääntelyä. Asiallinen hinta.
W213 220d +W242 electric drive
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 280CDI ohjelmoinnin hinta

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Takavetoinen 280CDI ei mene kaapelilla kuten vastaavat 320CDI:t. Vaatii siis joko ecun avaamisen, tai ecun kanteen reiän jyrsinnän, ohjelmointi menee BDM:llä suoraan ecun ohjelmointinastoihin. Teetättää siis vähän enemmän työtä kuin kaapelihommat.

Jos yhtään pysyy työkalut kädessä niin DPF:n tyhjentää helposti itsekin. Putki alas ja rälläkällä luukku pöntön päälle, sisukset pois ja hitsaus takaisin kasaan.

Kannattaa kysyä foorumilla vaikuttavilta softamiehiltäkin. Voipi saada edullisemmankin tarjouksen.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W211 280CDI ohjelmoinnin hinta

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Minkä takia DPF pitää poistaa jos pönttö on ehjä?

Tuikun ohjelmaa sisään ja antaa se hiukkasloukun olla siellä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: W211 280CDI ohjelmoinnin hinta

Viesti Kirjoittaja villeeino »

Ok. Tuo olikin uutta että ei mene pelkästään tietokoneella vaan joutuu ecua availee yms. Tuon dpf poiston ajattelin kun olen lukenut että jos se tukkeutuu niin aiheuttaa ongelmia mm.pakosarjoille. no kaipa sen ehtii suolistaa siinä vaiheessa jos/kun menee tukkoon?!toistaiseksi toiminut kuitenkin...
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Vastaa Viestiin