



Nyt ymmärrän, miksi kaikki hehkuttaa, että W124 on niin loistava auto.
Ostin pari päivää sitten kyseisen helmen. Jos otsikossa on jotain mätää auton tyypin mukaan, korjatkaa.
Kyseessä on siis farmari E320 automaatti eli E-malli, ajettu 227 000 km.
Melkein kaikki kuitit ja huollot on tallessa ostohetkestä alkaen.
Auto on käytännössä virheetön sisältä ja päältä ja ruostesuojattu pari vuotta sitten. Maali kuplii kuskin puolen lokarin etupinnasta parin sormenpään kokoiselta alalta. Samoin jälkeenpäin asennetun kattoantennin ympäriltä halkaisijaltaan muutaman sentin alalta, tuossa kaikki! Ruostetta ei näy missään ja maalipinta on lähes virheetön. Nuo täytyy ottaa keväällä kiinni.
Ilmastointi ei toimi, kenno on kuulemma vuotanut. Se täytyy myös laittaa keväällä. Ajovalon pesurit ja pyyhkimet ei toimi. Täytyy tsekata, onko sulake irti.
Automaattilaatikko on 5-lovinen (lisävaruste) ja vahvistettu Siekkisellä, kuitissa lukee 1700 €.
Tämä on 7 hengen auto mustalla nahkasisustalla. Myös takaboksin penkit ovat nahkaa ja ne kääntyvät täysin lattian sisään.
Muita varusteita:
Lohkolämmitin, Sähköpenkit edessä, ulkolämpömittari, etupenkeissä lämmitys, musta nahkasisusta, AMG-nahkaratti, airbag apparin paikalla, säilytyslaatikko keskikyynärnojassa, kattoikuuna sähköllä, 5-vaihteinen automaatti, vakionopeussäädin, ratti säätyy sähköllä syvyyssuunnassa, niskatuet edessä sähköllä säätyvät, radio kasettipesällä ja 10-levyn CD-boksilla, tavaratilan suojapeite ja suojaverkko, meikkipeilit valolla molemmille, keskikyynärnoja edessä, automaatti-ilmastointi, kaikki ikkunat sähköllä, takalasin lämmitys, etuvalot pesureilla, kuljettajan oven exit-valo, air-pollution control? (mikähän tuo on?), 8-reikäiset aluvanteet, wood trim burred walnut root, BLU-RAY soitin (missähän tuo nyt on?), kaiuttimet takana, varkaudenesto, keskuslukot infrapunalla!!
Historia:
Ollut saksassa Bremerhavenissa Hampurin lähellä autoliikkeen edustusautona vuoden. Ajettu tuolla n. 5000 km. Sitten ollut sisäisen poliisin käytössä kevääseen 1999, tällöin ajettuna n. 50 000 km. Sitten ostanut saksalainen lääkäripariskunta, joka ajanut 10 000 - 15 000 km vuodessa. Suomalainen kaveri tuottanut Suomeen 2012, tällöin ajettuna n. 200 000 km. Laittanut sivuvilkut, antennin, Sportline-alustan, vahvistanut laatikon, vaihtanut tuulilasin ja termarin, tulpat, laittanut Lustigilla tummennukset takaosaan ja ajanut muutaman kymppitonnin. Sitten muuttanut korkean mäen päälle ja vaikeuksia ilman ASD-perää. Antanut vaihdossa Mersuliikkeeseen. Sieltä ostanut Mersuharrastaja autokauppias ja pitänyt myyntivarastossa. Sieltä minä tämän sunnuntaina bongasin. Lähdin käymään koeajolla ja tulin auton kanssa pois. Kaikki tapahtui muutamassa tunnissa, niin hyvä tämä auto on!
Myös peräöljyt ja laatikkoöljyt vaihdettu alle 70 000 km välein.
Auto on aivan loistava! Mieluummin ajan tällä kuin uudemmalla. Tämä auto säilytetään katoksessa ja ML saa olla lumisateessa.
Vaikka vuodessa ajosuoritteiden osalta tämä on kakkosautona, niin sydämessä tämä on ykkösauto.
Sanoin muuten vaimolle tänään, että tämän auton ajamiselle tulee sitten säännöt

Tällä ei saa revitellä, kovassa pakkasessa ei käynnistellä, parkkipaikalla ei saa jättää toisten autojen viereen, vaan pitää vähän kävellä, ei saa naarmuttaa, laukkua ei saa laittaa apparin jalkotilaan koska voi vetää naarmut jne. jne.
Keskustelu jäi jostain syystä kesken

Täytyy tarkastaa tuo maalipinnan värikoodi jostain.
Voisko joku auttaa varustelistan kanssa ja laittaa tänne? WDB1240921F326444.