w210 320 cdi turboko rikki?
w210 320 cdi turboko rikki?
Potilas w210 320cdi. Auto ollu laiska. Ohjelma toi paljon hyvää. Kun tiet suli niin tehoa vähän. Jonka jälkee imuilman läpät jumittaa, oli pääsy heiluu. Tämän jälkeen auto meni vika tilaan eli ei kiertänyt kuin 3000. Läpät uudestaan paremmin jumiin kiihtyvyys 13.88s 0-100. Eilen imusarjan avaus ja likaa oli paljon ja huomasin et läpät oli jumitettu vahingossa kiinni asentoon ( hyvä minä ) . Nyt imusarjan on puhdas ja jäähdytin poistettu. Mutta tehoa tuli vain vähän. Obd kertoi syyn aidot max 0.6 ja vaikea saada nousemaan. Turbo vislaa , putket paisuu isoilla kieronsilla ei näkyvää vuotoa . Eli voiko Ahto paeta jotenkin hukkaporttiin. . Auton tyhjäkäynnillä ahdott miinus 0.1.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Lisäys. Autolla ajettu paljon matkaa vikatilan aikana.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Jäähdytin poistettuYOUgo kirjoitti:Potilas w210 320cdi. Auto ollu laiska. Ohjelma toi paljon hyvää. Kun tiet suli niin tehoa vähän. Jonka jälkee imuilman läpät jumittaa, oli pääsy heiluu. Tämän jälkeen auto meni vika tilaan eli ei kiertänyt kuin 3000. Läpät uudestaan paremmin jumiin kiihtyvyys 13.88s 0-100. Eilen imusarjan avaus ja likaa oli paljon ja huomasin et läpät oli jumitettu vahingossa kiinni asentoon ( hyvä minä ) . Nyt imusarjan on puhdas ja jäähdytin poistettu. Mutta tehoa tuli vain vähän. Obd kertoi syyn aidot max 0.6 ja vaikea saada nousemaan. Turbo vislaa , putket paisuu isoilla kieronsilla ei näkyvää vuotoa . Eli voiko Ahto paeta jotenkin hukkaporttiin. . Auton tyhjäkäynnillä ahdott miinus 0.1.
(minkä, ilman, moottorin jäähdytys nesteen, polttoaineen...)
Siis vikatilasaa ahtaa 0.6 vai juuri enne vikatilaa
(jos vika tilassa niin oudon kuuloista
Ehkäpä pakopaine valskaa EGR:än kautta ja näkyy ahtopaineena)
Hukka portii ei voi paineta hävitää,
Kannatta tarkistella kat ja pakoputki, ahtovuodot
-79
,
E:jos on pitkään sauhutellut vika tilassa niin nokea
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 320 cdi turboko rikki?
mun autossa on imusarjan läppä poikki, ja se on lähes pysyvästi auki, mutta toisinaan poikittain. Toisinaan puutuu ja menee vikatilaan ja sillo tietää että se on taas ns. vääräs asennossa 
ku jaksas aukasta sen ja ottaa ne läpät pois kokonaan

ku jaksas aukasta sen ja ottaa ne läpät pois kokonaan

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
cdi koneen turbo on vnt, eli muuttuvageometrinen, ilman hukkaporttia. Vnt systeemi voi juuttua, eli liikkuuko turbon säätötanko? Pitäs olla vielä täs mallis painekello ohjattu eikä sähköinen säädin.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
CDI203 kirjoitti:Jäähdytin poistettuYOUgo kirjoitti:Potilas w210 320cdi. Auto ollu laiska. Ohjelma toi paljon hyvää. Kun tiet suli niin tehoa vähän. Jonka jälkee imuilman läpät jumittaa, oli pääsy heiluu. Tämän jälkeen auto meni vika tilaan eli ei kiertänyt kuin 3000. Läpät uudestaan paremmin jumiin kiihtyvyys 13.88s 0-100. Eilen imusarjan avaus ja likaa oli paljon ja huomasin et läpät oli jumitettu vahingossa kiinni asentoon ( hyvä minä ) . Nyt imusarjan on puhdas ja jäähdytin poistettu. Mutta tehoa tuli vain vähän. Obd kertoi syyn aidot max 0.6 ja vaikea saada nousemaan. Turbo vislaa , putket paisuu isoilla kieronsilla ei näkyvää vuotoa . Eli voiko Ahto paeta jotenkin hukkaporttiin. . Auton tyhjäkäynnillä ahdott miinus 0.1.
(minkä, ilman, moottorin jäähdytys nesteen, polttoaineen...)
Siis vikatilasaa ahtaa 0.6 vai juuri enne vikatilaa
(jos vika tilassa niin oudon kuuloista
Ehkäpä pakopaine valskaa EGR:än kautta ja näkyy ahtopaineena)
Hukka portii ei voi paineta hävitää,
Kannatta tarkistella kat ja pakoputki, ahtovuodot
-79
E:jos on pitkään sauhutellut vika tilassa niin nokea
anteeksi sekavuutta.
Pakokaasujen ja jäädytysnesteen systeemi poistettu. Moottorilla tuleva pakokaasujen reikä tulpattu. . Sain nyt vasta obd toimimaan nykyisessä kunnossa ahtaa 0.6. Läpät ym poistettu. Myös tulpattu ne tankojen reiät.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Jatketaan auto ei ole nyt vika tilassa. Mutta ajoin viime viikolla
muutama sata km niin ettei kiertänyt yli 3000 olisko se voinut käydä turbon päälle? Booas juuri ennen 3000 keikkaa oletan sen silloin olevan vika tilassa...
muutama sata km niin ettei kiertänyt yli 3000 olisko se voinut käydä turbon päälle? Booas juuri ennen 3000 keikkaa oletan sen silloin olevan vika tilassa...
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Nico202 kirjoitti:cdi koneen turbo on vnt, eli muuttuvageometrinen, ilman hukkaporttia. Vnt systeemi voi juuttua, eli liikkuuko turbon säätötanko? Pitäs olla vielä täs mallis painekello ohjattu eikä sähköinen säädin.
Joo kello liikkuu ihan ok. Voisko rikkinäinen läppienmoottori sekoittaa koko auton. Map ja ilmamassamittari on tuoreita.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Ahtopainevuoto kuitenkin jos viheltää? jos ei sitte katit tukossa.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Tuossahan se vika todennäköisesti on jos EGR:ää ei ole poistettu myös ohjelmasta?YOUgo kirjoitti: Moottorilla tuleva pakokaasujen reikä tulpattu.
Tai sitten onko imusarjan läppämoottori ehjä?
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Mika.T kirjoitti:Tuossahan se vika todennäköisesti on jos EGR:ää ei ole poistettu myös ohjelmasta?YOUgo kirjoitti: Moottorilla tuleva pakokaasujen reikä tulpattu.
Tai sitten onko imusarjan läppämoottori ehjä?
auton putki on perkattu. . Joku tuota kysyi...
EGR on poistettu.
tänään meni vika tilaan ja poistu vikatila samuttamuttamisella. Mm. Yritän tänään käyttää strilla. ..
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Nyt pääsin starin päähän. Vikaa löyty: : imusarjan läppämoottori herjasi kokoajan.
Toinen vähän vakavempi oli 6 pytyssä oli puristus suhde heikkko.
1: 258
2: 256
3:257
4:257
5:258
6:215
.
Kuutos pytyssä oli toinen ongelma eli suuttimen korjausarvo
1: -0.1mm
5: 1.5mm
3: 0.9mm
6: 4.1mm
2: 0.5mm
4: -2,2mm
Toinen vähän vakavempi oli 6 pytyssä oli puristus suhde heikkko.
1: 258
2: 256
3:257
4:257
5:258
6:215
.
Kuutos pytyssä oli toinen ongelma eli suuttimen korjausarvo
1: -0.1mm
5: 1.5mm
3: 0.9mm
6: 4.1mm
2: 0.5mm
4: -2,2mm
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Se vajaan sylinterin antama lukema pitäisi mitata mittarein kun onko toi suuttimessa oleva mittaus sydeemi sitten miten tarkka?..siellä kai se on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Suutin rikki, pohja tiiviste vuotaa, puristus karkaa"mäntähalki" ventiili vuotaa, kulunut sylinteriYOUgo kirjoitti:Nyt pääsin starin päähän. Vikaa löyty: : imusarjan läppämoottori herjasi kokoajan.
Toinen vähän vakavempi oli 6 pytyssä oli puristus suhde heikkko.
1: 258
2: 256
3:257
4:257
5:258
6:215
.
Kuutos pytyssä oli toinen ongelma eli suuttimen korjausarvo
1: -0.1mm
5: 1.5mm
3: 0.9mm
6: 4.1mm
2: 0.5mm
4: -2,2mm
-62
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Kaverilla olisi tuossa lähellä lumenpeitossa 270cdi w210. Eli käykö siitä läppämoottori? entäs suutin?
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Vastaus:läppämoottori on eri numerolla, mutta jos liittimet passaa niin kai tuota tohtis koittaa ??? Ilmaahan se vain pääsee huitelemaan.YOUgo kirjoitti:Kaverilla olisi tuossa lähellä lumenpeitossa 270cdi w210. Eli käykö siitä läppämoottori? entäs suutin?
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Noniin! testit jatkuuu! Tuo 270cdi läppämoottori tuntuis pelaavan, alku ainakin tuntui lupaavalta... MUTTA sekin menee vikatilaan, jos ottaa johdon pois niin silloinkin menee vikatilaan.
Erikoista on se että auto menee ylämäessä vikatilaan mistä tämä voisi kertoa? johto rikki? Miten se tutkitaan? Kuorimalla päälysteet vai miten?
Epäilimme kun stari ilmoitti vikatilan sattuessa, että jännite heikko 9,8 eli voiko johto olla rikki? johtoa liikuttamalla ei ainakaan löytynyt vikaa.
Erikoista on se että auto menee ylämäessä vikatilaan mistä tämä voisi kertoa? johto rikki? Miten se tutkitaan? Kuorimalla päälysteet vai miten?
Epäilimme kun stari ilmoitti vikatilan sattuessa, että jännite heikko 9,8 eli voiko johto olla rikki? johtoa liikuttamalla ei ainakaan löytynyt vikaa.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
.
Voisko olla maadoituksessa häikkää, kun jännite ei riitä, tai akkukaapelissa jotain.
Sähkömiesten luulisi tietävän.
Voisko olla maadoituksessa häikkää, kun jännite ei riitä, tai akkukaapelissa jotain.
Sähkömiesten luulisi tietävän.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
tuikku kirjoitti:.
Voisko olla maadoituksessa häikkää, kun jännite ei riitä, tai akkukaapelissa jotain.
Sähkömiesten luulisi tietävän.
Saattaa tässä olla perää, sillä madotukseen on juuri koskettu, koska peräkontiin on laitettu humppavehkeet.
Tuikku osaa varmaankin sanoa onko kaikki tehot käytössä jos on imusarjanläppämoottorin johto irti?
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
.
Pitäis olla
Mulla oli molemmissa paawoissa se johto vaan irti liittimestä.
Pitäis olla
Mulla oli molemmissa paawoissa se johto vaan irti liittimestä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Homma etenee!
Vaihdoin: alipaine syteemit keskenään, akunkengät kireämmälle ja humppavehkeet pois.
Läppämoottorin (320 oman) avasin ja voitelin ja herkistelin sitä, isoimpaan rattaaseen laitoin stevan ettei se pääse nousemaan (luulisin että siinä pitäis olla prikka).
Testilenkki ja auto ahto jo 1.4 ja vaikutti todella hyvältä tosin enemmänkin olisi voinut tulla jos pitoa olisi löytynyt (täs kai nyt 1.7 max ahdot)...
Tämän jälkeen koitin 270cdi läppämoottoria ja se piti pientä ääntä ja otin johdon pois. Auto tämän jälkeen vikatilassa.... Eli luulen että 270 läppämoottori on rikki tai ei sovi 320:seen.
Vaihdoin: alipaine syteemit keskenään, akunkengät kireämmälle ja humppavehkeet pois.
Läppämoottorin (320 oman) avasin ja voitelin ja herkistelin sitä, isoimpaan rattaaseen laitoin stevan ettei se pääse nousemaan (luulisin että siinä pitäis olla prikka).
Testilenkki ja auto ahto jo 1.4 ja vaikutti todella hyvältä tosin enemmänkin olisi voinut tulla jos pitoa olisi löytynyt (täs kai nyt 1.7 max ahdot)...
Tämän jälkeen koitin 270cdi läppämoottoria ja se piti pientä ääntä ja otin johdon pois. Auto tämän jälkeen vikatilassa.... Eli luulen että 270 läppämoottori on rikki tai ei sovi 320:seen.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Tuossa on kuva avatusta läppämoottorista!
Pari kysymystä. onko kansi aina kiinni liimattu niin kuin tässä? kansi ei lähtenyt kuin palasina irti...
Moottori aiheutti vikatilan, kun liikkuvuus takerteli.. Pieni viksailu ja alkoi toimimaan!!!
Noihin ei varmaankaa saa uusia kansia?
Suosittelen kaikille lämpimästi koittamaan tuota pientä huoltoa jos tämä moottori m55 aiheutta vikatiloja...
Nyt vielä olisi tarkoitus kehittää joku erikoisuus tuohon kanneksi ja testata kauanko tämä homma toimii.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
YOUgo kirjoitti:[ https://lh5.googleusercontent.com/-j5KLes4vf0s/VK7SGtScW9I/AAAAAAAAAdI/6SKYEwTVgsM/w426-h757/8.1.2015%2B-%2B1 ]
Tuossa on kuva avatusta läppämoottorista!
Pari kysymystä. onko kansi aina kiinni liimattu niin kuin tässä? kansi ei lähtenyt kuin palasina irti...
Moottori aiheutti vikatilan, kun liikkuvuus takerteli.. Pieni viksailu ja alkoi toimimaan!!!
Noihin ei varmaankaa saa uusia kansia?
Suosittelen kaikille lämpimästi koittamaan tuota pientä huoltoa jos tämä moottori m55 aiheutta vikatiloja...
Nyt vielä olisi tarkoitus kehittää joku erikoisuus tuohon kanneksi ja testata kauanko tämä homma toimii.
Kansi on liimatu, uusi kansi tulee moottorin mukana
-38
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Noniin tuo läppämoottori tuntuis toimivan, ainakaan vikatiloja eutossa ei ole enään ollut... Liimasin siihen kanneksi dvd:levyn kannesta palasen näin lyhkäsesti sanottuna...
Haasteena on nyt kun pitoa saa ettei auton ahdot kerry sittenkään kuin n.1.3 (ohjelmalla rajoitettu1,7bar).. Tuolla arkikäytössä ihan ok ja lumella pystyy hiukan luisuttelee:)
Haasteena on nyt kun pitoa saa ettei auton ahdot kerry sittenkään kuin n.1.3 (ohjelmalla rajoitettu1,7bar).. Tuolla arkikäytössä ihan ok ja lumella pystyy hiukan luisuttelee:)
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Noniin. nyt meni vikatilaan.. Hinasin ylämäkeen autoa jossa oli vaihdepäällä,, Vedätti hyvin ja vikatilaan jossainvaiheessa meni... Noh Johto pois sieltä m55 moottorilta ja taas mennään... Mikä jännää niin tuo auton vikatilat tuntuu tulevan aina ylämäessä, pitää nyt ajella ylämäkee kun moottorin johto on irti... Jos vikoja tulee niin johdot pitää kai käydä kunnolla läpi... mm.
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Tulipa tuossa taas motivoitua ja etittyä puuttuvia ahtopaineita.. uutta ahtopainesäädintä koitin ja tulos oli uudella n.1.3. Omilla sain n.1.3 ja 0,9.... LAitoin turbolle tuon "ehjän" ja tuolle egrälle rikkinäisen (onko tästä haittaa?))....
Sitten tuli hommattua klemmareita ja uutta putkea ehjän oloisiin putkiin. ja sillä auto piristy. Harmi kun sulaa ei löytynyt mut perstuntumalla auto toimi huomattavasti paremmin ja 1,4 ehkä 1,5 kin keräsi ahtoja.. eli eli nuo putket siis pitää olla oikeasti aika tiiviit eikä pelkästään paikoillaan
... En pystynyt tarkastamaan onko turbolle menevässä putkessa klemmari mut jos ei ole niin sinnekkin sellanen... mm...
Sitten tuli hommattua klemmareita ja uutta putkea ehjän oloisiin putkiin. ja sillä auto piristy. Harmi kun sulaa ei löytynyt mut perstuntumalla auto toimi huomattavasti paremmin ja 1,4 ehkä 1,5 kin keräsi ahtoja.. eli eli nuo putket siis pitää olla oikeasti aika tiiviit eikä pelkästään paikoillaan

Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Tarkista egr-venttiili, sieltäkin voi kadota ahtoja.
Eipä noita enään paljoa puutu, loput voi tullakkin jo kun on pitoja.
Luiston esto leikkaa tehoja jo ennen kuin valo vilkkuu, vilkkuminen alkaa kun aletaan jarruttamaan.
Kun syöttöjä jää puuttumaan, jää ahtopainekkin yleensä alemmas, pyyntö on pienempi.
Eipä noita enään paljoa puutu, loput voi tullakkin jo kun on pitoja.
Luiston esto leikkaa tehoja jo ennen kuin valo vilkkuu, vilkkuminen alkaa kun aletaan jarruttamaan.
Kun syöttöjä jää puuttumaan, jää ahtopainekkin yleensä alemmas, pyyntö on pienempi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Tais syöttöjä tulla lisää, kun kerran ahtojakin tuli:) Seuraus oli, että alko pumppu vuotamaan.. Noh huomenna uudet tiivisteet ja kun aikaa on niin ihmettelemään mikä tiiviste tälläkertaa petti...... Saakohan tuolta kl-varaosista uusia ruuveja tuohon pumpun kanteen=?....
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Paa sinne sähköpostia ja kysy noita ruuveja. Kyllä niillä varmaan löytyyYOUgo kirjoitti:Tais syöttöjä tulla lisää, kun kerran ahtojakin tuli:) Seuraus oli, että alko pumppu vuotamaan.. Noh huomenna uudet tiivisteet ja kun aikaa on niin ihmettelemään mikä tiiviste tälläkertaa petti...... Saakohan tuolta kl-varaosista uusia ruuveja tuohon pumpun kanteen=?....
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 320 cdi turboko rikki?
Kävin siellä, mutta unohdin kysyä ja ostaa.. Noh vika löyty. olin laittanut tuntemattomasta syystä kaksi metalitiivistettä päälekkäin viimekerralla.. Nyt kannessa on olematon painauma josta dieselia tulee paljon
Eli mistähän sais rikkinäisen pumpun josta sais kannen.. ps onko tietoa onko esm 270 tai 200 sama kansi?
