722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Tuli ostettua vaimolle 97 mallinen farkkuväyrynen otsikon mukaisella laatikolla ja reilun viikon käytön jälkeen loota meni vikatilaan. Eli siis laatikko toimii muuten mutta ei suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle. Mitään vikavaloja tms. ei syttynyt ja ennen vikatilaan menoa loota vaihtoi todella hyvin eikä vikatilaan menonkaan jälkeen lootasta kuulu mitään normaalista poikkeavaa ääntä tms. epäilyttävää.
Olen käsittänyt että tuo vikatilaan meno johtuu siitä että laatikko huomaa omassa toimnnassaan jotain normaalista poikkeavaa ja mahdollisten vaurioiden ehkäisemiseksi ei suostu vaihtamaan kakkosta isommalle, ei siis iso vika välttämättä.
Jos vian saa paikallistettua ja korjattua, lähteekö tuo vikatila automaattisesti pois päältä vai pitääkö vikakoodit nollata piuhan päässä?
Millä testerillä saa luettua noita laatikon vikakoodeja, näyttääkö Carsoft laatikon datat?
Tuo Carsoft olisi mahdollista saada käyttöön siksi ko. ohjelman hyödyllisyys kiinnostaa.
Entäs vikatilan nollaus, jos sitä nyt tarvitaan, onnistuuko Carsoftilla vai tarviiko käydä merkkiliikkeellä?
En ole tehnyt autolle vielä mitään mutta ajatuksena olisi tehdä seuraavat;
- Öljytikun hankinta, öljymäärän tarkastus ja laatikon liittimen tarkastus.
Ilmeisesti laatikon liittimessä o-renkaat rupeavat vuotamaan useasti ja jostain luin että tätä kautta öljy voisi nousta piuhoja pitkin jopa MCU:lle saakka, olenko ymmärtänyt oikein? Onko tuo MCU muuten missä kohden tuossa S210 (2.9TD) mersussa?
- Vikakoodien luku ja niiden perusteella sit tarvittavia korjaustoimenpiteitä.
- Ratkesi tuo ongelma vikakoodien luvulla tahi ei, ajattelin kuitenkin vaihtaa laatikkoon öljyt, öljypohjan tiivisteen, öljyn suodattimen, elektroniikkaliittimen ja sähkölevyn, Kent Bergsman ohjeiden mukaisesti;
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5jqo4E[/youtube]
Kannattako tuo sähkölevy vaihtaa ihan oletuksena niin kuin Kent Bergsma suosittelee?
Mitä öljyä tuonne laatikkoon kannattaa laittaa, pitääkö hakea jotain kallista hunajaa marmoritiskiltä vai passaako joku edullisempi liemi?
Tarvitseeko laatikkoa erikseen huuhdella jos öljypohjan ja tuon venttiilikoneiston käyttää irti ja putsaa?
Olen käsittänyt että tuo vikatilaan meno johtuu siitä että laatikko huomaa omassa toimnnassaan jotain normaalista poikkeavaa ja mahdollisten vaurioiden ehkäisemiseksi ei suostu vaihtamaan kakkosta isommalle, ei siis iso vika välttämättä.
Jos vian saa paikallistettua ja korjattua, lähteekö tuo vikatila automaattisesti pois päältä vai pitääkö vikakoodit nollata piuhan päässä?
Millä testerillä saa luettua noita laatikon vikakoodeja, näyttääkö Carsoft laatikon datat?
Tuo Carsoft olisi mahdollista saada käyttöön siksi ko. ohjelman hyödyllisyys kiinnostaa.
Entäs vikatilan nollaus, jos sitä nyt tarvitaan, onnistuuko Carsoftilla vai tarviiko käydä merkkiliikkeellä?
En ole tehnyt autolle vielä mitään mutta ajatuksena olisi tehdä seuraavat;
- Öljytikun hankinta, öljymäärän tarkastus ja laatikon liittimen tarkastus.
Ilmeisesti laatikon liittimessä o-renkaat rupeavat vuotamaan useasti ja jostain luin että tätä kautta öljy voisi nousta piuhoja pitkin jopa MCU:lle saakka, olenko ymmärtänyt oikein? Onko tuo MCU muuten missä kohden tuossa S210 (2.9TD) mersussa?
- Vikakoodien luku ja niiden perusteella sit tarvittavia korjaustoimenpiteitä.
- Ratkesi tuo ongelma vikakoodien luvulla tahi ei, ajattelin kuitenkin vaihtaa laatikkoon öljyt, öljypohjan tiivisteen, öljyn suodattimen, elektroniikkaliittimen ja sähkölevyn, Kent Bergsman ohjeiden mukaisesti;
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5jqo4E[/youtube]
Kannattako tuo sähkölevy vaihtaa ihan oletuksena niin kuin Kent Bergsma suosittelee?
Mitä öljyä tuonne laatikkoon kannattaa laittaa, pitääkö hakea jotain kallista hunajaa marmoritiskiltä vai passaako joku edullisempi liemi?
Tarvitseeko laatikkoa erikseen huuhdella jos öljypohjan ja tuon venttiilikoneiston käyttää irti ja putsaa?
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
vih kirjoitti:Tuli ostettua vaimolle 97 mallinen farkkuväyrynen otsikon mukaisella laatikolla ja reilun viikon käytön jälkeen loota meni vikatilaan. Eli siis laatikko toimii muuten mutta ei suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle. Mitään vikavaloja tms. ei syttynyt ja ennen vikatilaan menoa loota vaihtoi todella hyvin eikä vikatilaan menonkaan jälkeen lootasta kuulu mitään normaalista poikkeavaa ääntä tms. epäilyttävää.
Olen käsittänyt että tuo vikatilaan meno johtuu siitä että laatikko huomaa omassa toimnnassaan jotain normaalista poikkeavaa ja mahdollisten vaurioiden ehkäisemiseksi ei suostu vaihtamaan kakkosta isommalle, ei siis iso vika välttämättä.
Jos vian saa paikallistettua ja korjattua, lähteekö tuo vikatila automaattisesti pois päältä vai pitääkö vikakoodit nollata piuhan päässä?
Millä testerillä saa luettua noita laatikon vikakoodeja, näyttääkö Carsoft laatikon datat?
Tuo Carsoft olisi mahdollista saada käyttöön siksi ko. ohjelman hyödyllisyys kiinnostaa.
Entäs vikatilan nollaus, jos sitä nyt tarvitaan, onnistuuko Carsoftilla vai tarviiko käydä merkkiliikkeellä?
En ole tehnyt autolle vielä mitään mutta ajatuksena olisi tehdä seuraavat;
- Öljytikun hankinta, öljymäärän tarkastus ja laatikon liittimen tarkastus.
Ilmeisesti laatikon liittimessä o-renkaat rupeavat vuotamaan useasti ja jostain luin että tätä kautta öljy voisi nousta piuhoja pitkin jopa MCU:lle saakka, olenko ymmärtänyt oikein? Onko tuo MCU muuten missä kohden tuossa S210 (2.9TD) mersussa?
- Vikakoodien luku ja niiden perusteella sit tarvittavia korjaustoimenpiteitä.
- Ratkesi tuo ongelma vikakoodien luvulla tahi ei, ajattelin kuitenkin vaihtaa laatikkoon öljyt, öljypohjan tiivisteen, öljyn suodattimen, elektroniikkaliittimen ja sähkölevyn, Kent Bergsman ohjeiden mukaisesti;
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5jqo4E[/youtube]
Kannattako tuo sähkölevy vaihtaa ihan oletuksena niin kuin Kent Bergsma suosittelee?
Mitä öljyä tuonne laatikkoon kannattaa laittaa, pitääkö hakea jotain kallista hunajaa marmoritiskiltä vai passaako joku edullisempi liemi?
Tarvitseeko laatikkoa erikseen huuhdella jos öljypohjan ja tuon venttiilikoneiston käyttää irti ja putsaa?
Kysymyksiä paljon, mutta vastataan ensisijasesti neuvot ja toimenpiteet laatikon vikatilan purkamiseksi.
Stari on ainut luotettava laite jolla kannattaa ottaa vedos. Vika voi olla monessakin paikassa. Carsoftilla pystyy lukemaan vikakoodit ja kuittaamaan ne, mutta ei sitten vian selvittämiseksi sitten muuta.
Laatikon vikatila poistuu itsestään kun vika on korjattu mainitussa autossa.
Mitään osia ei kannata vaihtaa ennenkuin viasta on varma tieto. Ei myöskään kannata tehdä mitään ylimääräisiä tarpeettomia huoltotoimenpiteitäkään ennen diagnoosia.
+358 18B8FE99
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Kannattaa vaihtaa öljyt huuhtelemalla. öljyn luokitus on 236.14 tai 236.10. kannattaaa tuo johdinlevy vaihtaa jos haluaa pelata varman päälle, niin vaihtaa samalla kyb-venttiilin. Tcu poxi on apparin puolella kone huoneessa siinä mustassa laatikossa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Samalla kun öljyt vaihtaa niin kannattaa tyhjentää myös turbiini. Tuon ikäisestä vielä löytyy turbiinista tyhjennysroppu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Ei kaikissa -97 ole turbiinin tyhjennys proppua. Muistaakseni loppu vuoden mallissa oli jo jätetty pois.sompio kirjoitti:Samalla kun öljyt vaihtaa niin kannattaa tyhjentää myös turbiini. Tuon ikäisestä vielä löytyy turbiinista tyhjennysroppu.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Useammassa mitä olen tutkinut Carsoftalla ei vikatila ole hävinnyt ilman kuittausta, ja carsofta (toimiva) lukee tuon ikäisestä vikakoodit erinomaisesti sekä kaikki adaptioarvot saa nollailtua täydellisesti.J.Kulmala kirjoitti:vih kirjoitti:Tuli ostettua vaimolle 97 mallinen farkkuväyrynen otsikon mukaisella laatikolla ja reilun viikon käytön jälkeen loota meni vikatilaan. Eli siis laatikko toimii muuten mutta ei suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle. Mitään vikavaloja tms. ei syttynyt ja ennen vikatilaan menoa loota vaihtoi todella hyvin eikä vikatilaan menonkaan jälkeen lootasta kuulu mitään normaalista poikkeavaa ääntä tms. epäilyttävää.
Olen käsittänyt että tuo vikatilaan meno johtuu siitä että laatikko huomaa omassa toimnnassaan jotain normaalista poikkeavaa ja mahdollisten vaurioiden ehkäisemiseksi ei suostu vaihtamaan kakkosta isommalle, ei siis iso vika välttämättä.
Jos vian saa paikallistettua ja korjattua, lähteekö tuo vikatila automaattisesti pois päältä vai pitääkö vikakoodit nollata piuhan päässä?
Millä testerillä saa luettua noita laatikon vikakoodeja, näyttääkö Carsoft laatikon datat?
Tuo Carsoft olisi mahdollista saada käyttöön siksi ko. ohjelman hyödyllisyys kiinnostaa.
Entäs vikatilan nollaus, jos sitä nyt tarvitaan, onnistuuko Carsoftilla vai tarviiko käydä merkkiliikkeellä?
En ole tehnyt autolle vielä mitään mutta ajatuksena olisi tehdä seuraavat;
- Öljytikun hankinta, öljymäärän tarkastus ja laatikon liittimen tarkastus.
Ilmeisesti laatikon liittimessä o-renkaat rupeavat vuotamaan useasti ja jostain luin että tätä kautta öljy voisi nousta piuhoja pitkin jopa MCU:lle saakka, olenko ymmärtänyt oikein? Onko tuo MCU muuten missä kohden tuossa S210 (2.9TD) mersussa?
- Vikakoodien luku ja niiden perusteella sit tarvittavia korjaustoimenpiteitä.
- Ratkesi tuo ongelma vikakoodien luvulla tahi ei, ajattelin kuitenkin vaihtaa laatikkoon öljyt, öljypohjan tiivisteen, öljyn suodattimen, elektroniikkaliittimen ja sähkölevyn, Kent Bergsman ohjeiden mukaisesti;
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5jqo4E[/youtube]
Kannattako tuo sähkölevy vaihtaa ihan oletuksena niin kuin Kent Bergsma suosittelee?
Mitä öljyä tuonne laatikkoon kannattaa laittaa, pitääkö hakea jotain kallista hunajaa marmoritiskiltä vai passaako joku edullisempi liemi?
Tarvitseeko laatikkoa erikseen huuhdella jos öljypohjan ja tuon venttiilikoneiston käyttää irti ja putsaa?
Kysymyksiä paljon, mutta vastataan ensisijasesti neuvot ja toimenpiteet laatikon vikatilan purkamiseksi.
Stari on ainut luotettava laite jolla kannattaa ottaa vedos. Vika voi olla monessakin paikassa. Carsoftilla pystyy lukemaan vikakoodit ja kuittaamaan ne, mutta ei sitten vian selvittämiseksi sitten muuta.
Laatikon vikatila poistuu itsestään kun vika on korjattu mainitussa autossa.
Mitään osia ei kannata vaihtaa ennenkuin viasta on varma tieto. Ei myöskään kannata tehdä mitään ylimääräisiä tarpeettomia huoltotoimenpiteitäkään ennen diagnoosia.
Öljyksi käy motonetin mb öljy eikä yhtään osaa kannata vaihtaa ennen diaknoosia.
Epäilen EGS boxissa olevan öljyä + töpselin vuotavan.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Ainakin tuossa minun -98 loppuvuonna valmistuneessa tuo roppu on.arska10 kirjoitti:Ei kaikissa -97 ole turbiinin tyhjennys proppua. Muistaakseni loppu vuoden mallissa oli jo jätetty pois.sompio kirjoitti:Samalla kun öljyt vaihtaa niin kannattaa tyhjentää myös turbiini. Tuon ikäisestä vielä löytyy turbiinista tyhjennysroppu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Itte joskus vaihtanut öljy sellaiseen jossa ei ole roppua. omanassani on kyllä. Sitten oli yksi -98 jossa ei ollut. Tiedä mistä sitten johtuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
1 aina ei jokut viat vaatii nollauksenvih kirjoitti:Tuli ostettua vaimolle 97 mallinen farkkuväyrynen otsikon mukaisella laatikolla ja reilun viikon käytön jälkeen loota meni vikatilaan. Eli siis laatikko toimii muuten mutta ei suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle. Mitään vikavaloja tms. ei syttynyt ja ennen vikatilaan menoa loota vaihtoi todella hyvin eikä vikatilaan menonkaan jälkeen lootasta kuulu mitään normaalista poikkeavaa ääntä tms. epäilyttävää.
Olen käsittänyt että tuo vikatilaan meno johtuu siitä että laatikko huomaa omassa toimnnassaan jotain normaalista poikkeavaa ja mahdollisten vaurioiden ehkäisemiseksi ei suostu vaihtamaan kakkosta isommalle, ei siis iso vika välttämättä.
1 Jos vian saa paikallistettua ja korjattua, lähteekö tuo vikatila automaattisesti pois päältä vai pitääkö vikakoodit nollata piuhan päässä?
2 Millä testerillä saa luettua noita laatikon vikakoodeja, näyttääkö Carsoft laatikon datat?
Tuo Carsoft olisi mahdollista saada käyttöön siksi ko. ohjelman hyödyllisyys kiinnostaa.
3 Entäs vikatilan nollaus, jos sitä nyt tarvitaan, onnistuuko Carsoftilla vai tarviiko käydä merkkiliikkeellä?
En ole tehnyt autolle vielä mitään mutta ajatuksena olisi tehdä seuraavat;
- Öljytikun hankinta, öljymäärän tarkastus ja laatikon liittimen tarkastus.
4 Ilmeisesti laatikon liittimessä o-renkaat rupeavat vuotamaan useasti ja jostain luin että tätä kautta öljy voisi nousta piuhoja pitkin jopa MCU:lle saakka, olenko ymmärtänyt oikein? Onko tuo MCU muuten missä kohden tuossa S210 (2.9TD) mersussa?
- Vikakoodien luku ja niiden perusteella sit tarvittavia korjaustoimenpiteitä.
- Ratkesi tuo ongelma vikakoodien luvulla tahi ei, ajattelin kuitenkin vaihtaa laatikkoon öljyt, öljypohjan tiivisteen, öljyn suodattimen, elektroniikkaliittimen ja sähkölevyn, Kent Bergsman ohjeiden mukaisesti;
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5jqo4E[/youtube]
5 Kannattako tuo sähkölevy vaihtaa ihan oletuksena niin kuin Kent Bergsma suosittelee?
6 Mitä öljyä tuonne laatikkoon kannattaa laittaa, pitääkö hakea jotain kallista hunajaa marmoritiskiltä vai passaako joku edullisempi liemi?
7 Tarvitseeko laatikkoa erikseen huuhdella jos öljypohjan ja tuon venttiilikoneiston käyttää irti ja putsaa?
2 carsoftista en tiedä mutta inkin *:rila saa
3 vaikka carsoftila ei saisi niin ei tarvitse sitä varten mennä merrki likeesen *:rejahan löytyy vaika mistä kuustenalta, pihoilta, katoksista takakonteista, navetoista, talleista, halleista ym paikoista
4 laatikon töpseli vuotaa monesti ja öljy kulkeutuu TCU:uhun jo pelkästään se että töpseli on öljyä täynnä riittää usein vaivoihin,
(keneteistä en tiedä eikös tämä selviä kun kysyy niiltä )
5 rippuu ihan vika koodista mutta se mitä kanattaa vaihtaa on turbinlukon solenoidi jos ventiili koneiston tipautta alas
6 vaikka motonetistä semoista missä on purkin kyljessä MB236:10 ja vaihtaa huuhtelemalla
ensin öljyä pois sen mitä saa eli pohja pois ja jos Hy irottaa niin antaa valua samoin jos turbinista satuu löytymään roppu
sitten kasusaus uusila osilla ja huhtelu mese fi löytyy juttua ja kuvia
-163
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Se onko roppu vai ei selviää vasta katsomallasompio kirjoitti:Ainakin tuossa minun -98 loppuvuonna valmistuneessa tuo roppu on.arska10 kirjoitti:Ei kaikissa -97 ole turbiinin tyhjennys proppua. Muistaakseni loppu vuoden mallissa oli jo jätetty pois.sompio kirjoitti:Samalla kun öljyt vaihtaa niin kannattaa tyhjentää myös turbiini. Tuon ikäisestä vielä löytyy turbiinista tyhjennysroppu.
turbini on voinnut vaikka vaihtua moneen kertaan auto valmistuksen jälkeen
vielä muutama vuosi sitten vaihtelivat niihin turbineja ja kun ei sitten tullutkaan kuntoon vasta turbinlukon solenodin
nykyisin tekevät yleensä onneksi jo toisin päin
(roppu juttu jatkkuu 7v laatikon kohdalla niisäkään ei tiedä tarkistamatta
onko vai ei tutkailtavana ollut useita alkuperäisellä turbinilla olevia missä sitä ei ole)
-162
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Kiitoksia selventävistä vastauksista! Raportoin kunhan saan vikakoodit luettua ja homma etenee!
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Ok, nyt sain tuon Carsoftin toimimaan joten pääsemme sitten tässäkin topicissa tulkitsemaan vikakoodeja. Hiukan meni askarteluksi, kun tuo hankkimani Carsoft piraatti ei ollut multiplexaavaa mallia joten piti askarrella tuommoinen manuaalien multiplexeri. Luin vikakoodit ja nollasin ne. Pitäisi vielä piruillessaan kokeilla vähän ajella ja katsoa kuinka nopeasti tuo laatikko palaa vikatilaan. Tässä kuvankaappaus siitä mitä carsoft kertoili:
Näyttääkö tuo Carsoft mitenkä nuo vikakoodit, onko uusin ylimpänä? Mikäli uusin on ylimpänä niin tällöin uusin herja olisi RPM sensor n3 defective mikä tarkoittaisi ilmeisesti sitä että conductor boardin vaihto on edessä, eikös tuo RPM sernsor n3 sijaitse ko. boardilla? Tuo Selector level position on semmoinen josta ei ilmeisesti sen kummemmin tarvitse välittää mutta mitenkäs noi kolme alinta koodia, häiriöitä CAN-väyläviestinnässä... voisiko nuo koodit viitata siihen että sähköliittimeen tihuuttaa lootaöljyä?
Näyttääkö tuo Carsoft mitenkä nuo vikakoodit, onko uusin ylimpänä? Mikäli uusin on ylimpänä niin tällöin uusin herja olisi RPM sensor n3 defective mikä tarkoittaisi ilmeisesti sitä että conductor boardin vaihto on edessä, eikös tuo RPM sernsor n3 sijaitse ko. boardilla? Tuo Selector level position on semmoinen josta ei ilmeisesti sen kummemmin tarvitse välittää mutta mitenkäs noi kolme alinta koodia, häiriöitä CAN-väyläviestinnässä... voisiko nuo koodit viitata siihen että sähköliittimeen tihuuttaa lootaöljyä?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Sanoisin että johdinlevy vaihtoon, pyörimisnopeusanturit on kyseisessä levyssä. Vaihteiston venttiilipöydän alla piilossa.
Lisäksi se plugi ja tyhjennä EGS boxi öljystä samalla.
.
Lisäksi se plugi ja tyhjennä EGS boxi öljystä samalla.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Nyt osat on tilattu tuohon johdinlevyn vaihtourakkaan. Paljonko tuohon lootaan muuten suurinpiirtein uppoaa öljyä?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
8-9,5 litraa...mutta kannattaa aloittaa vajaalla väämärällä ja ajella lämpöiseksi, sitten mitata ja lisätä oikeaan mittaan olikohan 64,1mm....
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Mitenkäs tuo öljysuositus, riittääkö http://www.motonet.fi/fi/tuote/590022/A ... n-IIIGH-1l tai http://www.motonet.fi/fi/tuote/590062/A ... xron-VI-1l vai pitääkö olla http://www.motonet.fi/fi/tuote/590042/M ... y-23614-1L.LopenUupunut kirjoitti:8-9,5 litraa...mutta kannattaa aloittaa vajaalla väämärällä ja ajella lämpöiseksi, sitten mitata ja lisätä oikeaan mittaan olikohan 64,1mm....
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Motonettihan sinne kelpaa, samaa öljyä se on kuin vehon mb purkissakin. Katsot vain oikean numeron, en muista varmaan oikein mutta jotain 234.14 tms oli numerointi.
E: tuo 236.14 on oikea.
.
E: tuo 236.14 on oikea.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Motonetin linkejä niin ota sieltä hyllystä purkiivih kirjoitti: Mitenkäs tuo öljysuositus, riittääkö http://www.motonet.fi/fi/tuote/590022/A ... n-IIIGH-1l tai http://www.motonet.fi/fi/tuote/590062/A ... xron-VI-1l vai pitääkö olla http://www.motonet.fi/fi/tuote/590042/M ... y-23614-1L.
sitä missä on merkintä MB236:10 tai sitten tuota MB236:14
Mikä on jokusen euron kaliimpaa
(mistä ei ole ko laatikon kohdalla mitään hyötyä)
E: -78
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Motonet: Febi 236.10 öljy 9,90e/l, (tässä vaan jotenkin hämää toi, että se on DEXRON III öljyä, vaikka luokitus löytyykin.)
Motonet: Febi 236.14 öljy 14,90e/l
AD:sta: Mobil ATF 134 236.14 n.180e / 20l
Saksasta: Fucsh TITAN ATF 4134 236.14, n. 115 - 130e /20l kotiin tuotuna.
Sama Fucsh KL-varaosista 13.10e /l tai 208e /20l (-5-10% + kuljetus.)
Mulla on mennyt n. 9-12l riippuen löytyykö proppua ja kuinka kuraa ne öljyt on. Itsellä kahdessa -99 valmistetussa laatikossa on proppu, uudemmissa ei sitten enää löytynyt.
Mikä tuossa johdinlevyssä muuten yleensä hajoaa, sehän on rakentaaltaan vaan "metallikiskoa", ilman mitään älyä?
Yhteen sen jouduin vaihtamaan, kun oli käännetty pistoke solmuun ja ne johtimet poikki pistokkeen takaa (osa otti myös toisiinsa kiinni), on vaan aika vaikea rakenne yrittää korjata.
vai meneekö siitä ennenmin niitä sensoreita, joita tulee kait pari kpl uuden levyn mukana?
Motonet: Febi 236.14 öljy 14,90e/l
AD:sta: Mobil ATF 134 236.14 n.180e / 20l
Saksasta: Fucsh TITAN ATF 4134 236.14, n. 115 - 130e /20l kotiin tuotuna.
Sama Fucsh KL-varaosista 13.10e /l tai 208e /20l (-5-10% + kuljetus.)
Mulla on mennyt n. 9-12l riippuen löytyykö proppua ja kuinka kuraa ne öljyt on. Itsellä kahdessa -99 valmistetussa laatikossa on proppu, uudemmissa ei sitten enää löytynyt.
Mikä tuossa johdinlevyssä muuten yleensä hajoaa, sehän on rakentaaltaan vaan "metallikiskoa", ilman mitään älyä?
Yhteen sen jouduin vaihtamaan, kun oli käännetty pistoke solmuun ja ne johtimet poikki pistokkeen takaa (osa otti myös toisiinsa kiinni), on vaan aika vaikea rakenne yrittää korjata.
vai meneekö siitä ennenmin niitä sensoreita, joita tulee kait pari kpl uuden levyn mukana?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
noroljan kirjoitti:Motonet: Febi 236.10 öljy 9,90e/l, (tässä vaan jotenkin hämää toi, että se on DEXRON III öljyä, vaikka luokitus löytyykin.)
Motonet: Febi 236.14 öljy 14,90e/l
AD:sta: Mobil ATF 134 236.14 n.180e / 20l
Saksasta: Fucsh TITAN ATF 4134 236.14, n. 115 - 130e /20l kotiin tuotuna.
Sama Fucsh KL-varaosista 13.10e /l tai 208e /20l (-5-10% + kuljetus.)
Mulla on mennyt n. 9-12l riippuen löytyykö proppua ja kuinka kuraa ne öljyt on. Itsellä kahdessa -99 valmistetussa laatikossa on proppu, uudemmissa ei sitten enää löytynyt.
Mikä tuossa johdinlevyssä muuten yleensä hajoaa, sehän on rakentaaltaan vaan "metallikiskoa", ilman mitään älyä?
Yhteen sen jouduin vaihtamaan, kun oli käännetty pistoke solmuun ja ne johtimet poikki pistokkeen takaa (osa otti myös toisiinsa kiinni), on vaan aika vaikea rakenne yrittää korjata.
vai meneekö siitä ennenmin niitä sensoreita, joita tulee kait pari kpl uuden levyn mukana?
Eniten niistä hajoaa niitä
Anureita mitkä on kiinteästi siinä johdinlevysää kiinni
toisiksi eniten töpselin holkin kiinityksiä, sitten erinäinänen määrä asenus mokia
vain muutaman semoisen nähnnyt missä itse johtimissa on ollut vika pinta mihin solenoidin johdtimet ottaa syöpynyt(sulanut) solenoidin oikosulun takia
-77
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Sain tänään edistettyä tätä prosessia. Loppuviikosta sain tarvittavat kamppeet eli johdinlevyn, tiivisteen, liitinrungon ja öljyn mittatikun. Tänään pukitin auton ja poistin pohjamuovit vaihdelaatikon tieltä. Kun irroitin laatikon sähköliittimen niin sähköliittimen sisältä hulahti muutama ruokalusikallinen vaihteistoöljyä. Irroitin myös EGS moduulin ja ko. moduulin toinen liitin oli myös märkä. Tuolla aikaisemmin oli puhetta että öljyä voi olla myös päässyt tuonne moduulin sisälle ja nyt kysyisinkin vinkkiä kuinka tuo moduuli avataan niin että sen saa vielä ehjänä kasattuakin? Mikäli tuolta löytyy öljyä niin ilmeisesti elektroniikkapuhdistussprayllä tuo kannattaa puhdistella kuten nuo liittimetkin? Onko jotain muuta mitä pitäisi tehdä kun tuo öljy on päässyt kiipeilemään tuonne johtosarjaan?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Pistä se EGS purkki ylösalaisin sopivan kulhon "sisälle" niin että se desi öljyä pääsee valumaan kulmasta ulos...ei sille kummempaa välttämättä tarvitse tehdä. Neljälä ruuvimeisselillä laitoja raottamalla sen saa varovasti kammettua auki ja vedettyä piirilevyn ulos päädystä.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Asiasta ja sen vierestä... Aikaisemmin oli puhetta että noille 722.6 laatikoille riittäisi 236.10 mukainen öljy. Tämmöinen dokumentti osui netin syövereissä silmään jossa Mersu siis suosittaa nykyisellään myös 722.6 laatikolle 236.14 mukaista öljyä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Kiitoksia vinkistä, sain boxin kammettua auki ja kyllähän tuolla öljyä oli jonkin verran. Pitää tosiaankin huomenissa puhdistella tuo piirikortti elektroniikkapuhdistusaineella.LopenUupunut kirjoitti:Pistä se EGS purkki ylösalaisin sopivan kulhon "sisälle" niin että se desi öljyä pääsee valumaan kulmasta ulos...ei sille kummempaa välttämättä tarvitse tehdä. Neljälä ruuvimeisselillä laitoja raottamalla sen saa varovasti kammettua auki ja vedettyä piirilevyn ulos päädystä.
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Totanoin, en ole kyllä ihan varma kannattaako siihen ruikkia mitään... .
Mutta jos ruikit niin annappa kuivua joku päivä ihan rauhassa.
.
Mutta jos ruikit niin annappa kuivua joku päivä ihan rauhassa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Yleensä putsanut nuo crc jarrujen puhdistus aineela minkä jälkeen antaa kuivua hyvinvih kirjoitti:Kiitoksia vinkistä, sain boxin kammettua auki ja kyllähän tuolla öljyä oli jonkin verran. Pitää tosiaankin huomenissa puhdistella tuo piirikortti elektroniikkapuhdistusaineella.LopenUupunut kirjoitti:Pistä se EGS purkki ylösalaisin sopivan kulhon "sisälle" niin että se desi öljyä pääsee valumaan kulmasta ulos...ei sille kummempaa välttämättä tarvitse tehdä. Neljälä ruuvimeisselillä laitoja raottamalla sen saa varovasti kammettua auki ja vedettyä piirilevyn ulos päädystä.
.
-41
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Jarrucleaneri tai yhtä hyvin jäänestoaine jonka voi varovasti sutia ja putsata pois talouspaperilla. Isopropanoli on se puhdistusaine ja helpoiten ja halvimmalla sitä saa jäänestoainepullon muodossa. Ei staattisia sähköpurkauksia. Alle barin paineilmalla voi myös jouduttaa hommaa, tuotakin saa tarvittaessa spraypurkissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Jarrucleaneri on niin nopeaa haihtumaan että ei todellakaan tarvii päiviä saati edes tunteja kuivatella. Hiustenkuivaajalla vaikka vähän töhäyttää ja thats it, sellainen kai luulis jokaisesta taloudesta löytyvän. Elektroniikkaspray taitaa jättää jotain suojaavia aineita pintaan, mistä ei kyllä haittaa pitäisi olla, paineilmalla enimmät pois jos sellaista käsillä.
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Taas homma eteni hieman, sain otettua öljypohjan irti ja yllätyksekseni öljy oli aika siistin näköistä eikä öljypohjassa ollut pahasti sakkaa. Vielä suurempi kummastus oli se että öljynsuodatin oli irtaallaan öljypohjassa. Vaihdoin johdinlevyn ja homma meni ihan ok kunnes oli aika asentaa uusi öljynsuodatin paikalleen. Ongelmana on ettei öljynsuodatin pysy paikallaan vaan putoaa samalla tavalla kuin tuo edellinenkin öljynputsari oli tehnyt. Kun noita videoita katsoo niin niissä se vaan tuupataan paikalleen ja siellähän se pysyy o-renkaansa varassa. Minulla tuo putoaa alas saman tien vaikka laitan sen juuri oikeassa asennossa paikalleen (öljynsuodattimessa on semmoinen muovi nyky mikä menee valve bodyssä olevaan koloon). Onko kellään sattunut mitään vastaavaa?
Re: 722.6 kysymyksiä... ja toivottavasti vastauksia
Tuossa työkaveri sanoi että tuo öljypohja pitäisi suodattimen paikallaan, voisiko joku kuitata pitääkö tämä paikkansa? =)