Keisarin uudet kuteet...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Keisarin uudet kuteet...

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Kävin juuri ohjelmoimassa tuon C200CDI:n kun alkoi riittää jatkuva kepinhämmennys ja voimanpuute vastamäessä 6.vaihteella. Vaimon auto ja kokee aamulla yllätyksen, tai sitten ei huomaa mitään, kun töihin menee.
En jaksanut lähteä meren taa kalaan vaan kuulopuheella vein Joutsenon Dieselasennukseen. Homma kävi hetkessä ja maksoi 590e. Rakettia en lähtenyt hakemaankaan vaan sopivaa tehonlisäystä/vääntöä arkiajoon,
Hämmästyin kuinka paljon ominaisuudet muuttuivat, aivan eri auto eikä tarvii vastamäessä enää luovuttaa vaan nousee kevyesti kuutosella ja vieläpä kiihtyykin sillä.
Tehot ja väännöt nyt 163hv/360Nm. Niin piristyi kuin olisi tuikannut vanhaa konia hemopiikillä, löytyipä veronpalautukselle osoite sittenkin!

Kysymys vain niille joilla kokemusta venäjändieselistä korkeapainemoottorissa. Kaveri sanoi, että ollut paljon ruiskuremppoja ko.polttoaineen takia muttei kaikissa. Suositteli välillä ajamaan kotimaan aineilla, ongelmat alkaa lisääntyneellä savuutuksella. Kertokaa rohkeasti kokemuksista, etenkin jos systeemi on poikinut. Meillä ei ongelmia 2,5v:n aikana ja 40000km ajettu venäjändieselillä.
Yhtään en ole kiinnostunut ns.moraaliviesteistä eli miten pitäisi elää ja tankata Suomessa.
Nimimerkillä: Tukka pystyssä joulua kohti!
Avatar
E-sarja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Keisarin uudet kuteet...

Viesti Kirjoittaja E-sarja »

Kyllä se ns. lastu ihmeitä saa aikaan. Otin sen aikoinaan s203 220Cdi koneelle ni tuli 190hv/about 400nm vääntöä, en ihan tarkaan muista. Viime keväänä otin 270Cdi koneelle ML:ään niin nyt on 210hv/550nm. 25tkm ajoin 220Cdi:llä Venäjän dieselillä ja nyt ML:llällä on ajettu 30tkm samalla tavaralla eikä vielä ole siitä mitään oireita tullut. Hiukkassuodatin kettuili tuossa C-sarjalaisessa, mutta tuskin johtuu polttoaineesta. ML:llä pölläyttää jonkummoiset käryt kun kylmänä käynnistää varsinkin talvella, tuskin polttoaineen vika, muistaakseni tehnyt sen aina (siis viimeiset 1,5 vuotta) ei muuten savuta pahemmin.

Pitääkin lähteä tästä tankkaamaan tuo w124 200D - kurssi näkyy olevan 68, taitaapi olla alle 50 snt litra, jos eivät oo vielä kerenny nostamaan polttoaineen hintaa perässä :D
KuvaKuvaKuvaKuva

Best or nothing!
-------------------------
S204 180 kompressor -08
W163 270CDI -02
W140 S320 -95
W123 200D -91
W124 200E -89
W124 200D -81
Vastaa Viestiin