M271 jakoketjun vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mörökölli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 22.03.2007 07:26

M271 jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja Mörökölli »

W211 2004 ajettu talliin talven ajaksi. Kilometrejä mittarissa 103000km. Tarkoitus olisi vaihtaa jakoketju talven aikana. Avasin jo venttiili kopan ja ketju todella tiukassa. Käsin ei tunnu yhtään löysältä. Kun oikein tarkkaan katsoo imusarjan puoleista hammaspyörää niin voi havaita, että hampaan oikeassa reunassa max 0.05 - 0.1mm kulumajälki. Muuten hammaspyörä hyvän näköinen. Ketju on venynyt noin 3 astetta. En tiedä onko tämä paljon tai vähän, mutta aion vaihtaa sen.

Mitä mieltä olette hammaspyörästä?
Löystyykö ketjun kiristin itsestään jos vedän uuden ketjun paikoilleen, vai pitääkö ketjun kiristin irroittaa?

Laitan kuvia kunhan työ edistyy. :D
W204 Farkku C 350 CDI 4matic Automaatti 2011
W204 Farkku C 220 CDI Automaatti 2008
W211 Farkku E 1.8 Kompressori Automaatti 2004
W202 Farkku 200 Automaatti 2000
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M271 jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Patruuna mallinen kiristäjä kaiketi on eli otat sen ensin pois sitten ketju löystyy.
Rattaita saat varmaan vaihtaa kaikki ja ehkä kampuraltakin mutta tällöin jakopää auki.
Jokuhan oli täällä virossa järki hintaan teetättänyt tän rempan rattaineen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: M271 jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mörökölli kirjoitti:W211 2004 ajettu talliin talven ajaksi. Kilometrejä mittarissa 103000km. Tarkoitus olisi vaihtaa jakoketju talven aikana. Avasin jo venttiili kopan ja ketju todella tiukassa. Käsin ei tunnu yhtään löysältä. Kun oikein tarkkaan katsoo imusarjan puoleista hammaspyörää niin voi havaita, että hampaan oikeassa reunassa max 0.05 - 0.1mm kulumajälki. Muuten hammaspyörä hyvän näköinen. Ketju on venynyt noin 3 astetta. En tiedä onko tämä paljon tai vähän, mutta aion vaihtaa sen.

Mitä mieltä olette hammaspyörästä?
Löystyykö ketjun kiristin itsestään jos vedän uuden ketjun paikoilleen, vai pitääkö ketjun kiristin irroittaa?

Laitan kuvia kunhan työ edistyy. :D
Tuolta mese fi löytyy kuvia/juttua aiheesta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mörökölli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 22.03.2007 07:26

Re: M271 jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja Mörökölli »

Pitääkö ohjaustehostimen pumppu ja laturi irrottaa, ennen kuin pääsee käsiksi ketjun kiristimeen? :shock:
W204 Farkku C 350 CDI 4matic Automaatti 2011
W204 Farkku C 220 CDI Automaatti 2008
W211 Farkku E 1.8 Kompressori Automaatti 2004
W202 Farkku 200 Automaatti 2000
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: M271 jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitää, tai pumppua ei ole ihan pakko mutta kannattaa irrottaa niin ei ole ahdasta.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin