Mitä mieltä olette hammaspyörästä?
Löystyykö ketjun kiristin itsestään jos vedän uuden ketjun paikoilleen, vai pitääkö ketjun kiristin irroittaa?
Laitan kuvia kunhan työ edistyy.

Tuolta mese fi löytyy kuvia/juttua aiheestaMörökölli kirjoitti:W211 2004 ajettu talliin talven ajaksi. Kilometrejä mittarissa 103000km. Tarkoitus olisi vaihtaa jakoketju talven aikana. Avasin jo venttiili kopan ja ketju todella tiukassa. Käsin ei tunnu yhtään löysältä. Kun oikein tarkkaan katsoo imusarjan puoleista hammaspyörää niin voi havaita, että hampaan oikeassa reunassa max 0.05 - 0.1mm kulumajälki. Muuten hammaspyörä hyvän näköinen. Ketju on venynyt noin 3 astetta. En tiedä onko tämä paljon tai vähän, mutta aion vaihtaa sen.
Mitä mieltä olette hammaspyörästä?
Löystyykö ketjun kiristin itsestään jos vedän uuden ketjun paikoilleen, vai pitääkö ketjun kiristin irroittaa?
Laitan kuvia kunhan työ edistyy.