W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
propulsion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 12.02.2011 07:11
Paikkakunta: Vilppula

W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja propulsion »

Taas palaa möllin kojetaulussa nuo surullisen kuuluisat valot... Viimeksi vika löytyi ABS-pumpun hiilistä, silloin ei kyllä palanut EPC. Hiilet vaihdoin itse ja on toiminut siitä lähtien.

Tässä aiemmin syksyllä kävi pariin otteeseen siten (pakkasaamuina), että hetikohta liikkeellelähdön jälkeen kaikki putosivat nollille noustakseen heti takaisin. Tämä saattoi toistua pari kertaa putkeen ja se siitä. Ei vikavaloja. Nyt on ollut pari päivää ongelmana nuo otsikossa mainitut vikavalot. Noiden kolmen laitimmaisen (BAS/ESP,ETS,ABS) palaessa ei toimi yllättäen ABS, ETS ja ESP :D Vakkari kuitenkin toimii. Sitten jos mukaan tulee myös EPC, lakkaa myös vakkari toimimasta. Kone ei kuitenkaan ole vikatilassa ja laatikko toimii normaalisti. Valot syttyvät/sammuvat "bootissa", mutta ei joka kerta, ei koskaan ajon aikana. Akku on uusi, laturi hiljan tutkittu. Jarruvalokytkin oli mulla auki kesällä kun nuo valot paloi edellisen kerran, näytti lähes uudelta ja tosi hyvältä.

Pystyykö näiden oireiden perusteella suuntaamaan vianhakua johonkin suuntaan? ABS anturit? Johtosarjat? Jotain muuta? Jotenkin tuntuu, että näillä tosi kosteilla keleillä on nyt jotain tekemistä tuon asian kanssa... Onko johtosarjoissa jotkut tietyt paikat mistä yleensä hankautuu poikkiomeen? Ennen liukkaiden tuloa nuo olis kiva saada toimimaan, tuo möhköfantti ilman abseja yms. tuntuu vähän "pelottavalta". Etuveto oikaistaan kaasulla, takaveto kytkimellä, tollanen painava neliveto peltisepällä...
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Starin piuhan päähän niin saa tietoa viasta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1245
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

On olemassa johtosarjan tyyppivikapaikka tuohon liittyen!
Paikkaa en tiedä itse tarkkaan, toivotaan että joku tarkentaa.

JOS (mikä ei todellakaan ole varmaa...) olen oikein ymmärtänyt ABS-yksikön johtosarja hankautuu johonkin peltiin/ palkkiin suht. lähellä yksikköä...
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Yhdestä möllistä oli virtajohto lähes poikki heti liittimen juuresta joka tulee tohon jarruyksikköön. Hankas peltiin koko johtonippu.
Star
propulsion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 12.02.2011 07:11
Paikkakunta: Vilppula

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja propulsion »

Johtosarjavikahan sieltä löytyi. Molemmilta puolilta takaa, heti sen kohdan alapuolelta mistä johdot nousee korin sisään oli johdot hinkkaantunut puhki runkoa vasten. Erkkaa eristeeksi ja halkaistu muoviputki nippareilla kulumissuojaksi ja taas näyttäis pelaavan.
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Etsin BAS/ESP vikaa kanssa. Paikkako oli takarenkaiden luona?

Esa
Esa

E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
propulsion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 12.02.2011 07:11
Paikkakunta: Vilppula

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja propulsion »

Juu, nosturille kun nosti ja katseli siellä takarenkaan luona missä voisi ottaa runkoon, niin tuo pisti heti silmään. Takarenkaan etureunan kohdalla about. Ne johdot nousee siitä tosiaan korin läpivientiin ihan pystyssä rungon ohi. Siinä oli mulla hinkannut eristeet puhki ja kolot runkoon(!).
DSC_0148.JPG
DSC_0144.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Kiitokset kuvista. Oli aika tiukilla kulmilla johdot kurttuputkien kanssa niin laitoin teipit ympärille että menisi vähän jouhevammin. En nähnyt kuitenkaan mitään puhkikulumisia.
Valo syttyi reilun kymmenen kilometrin ajon jälkeen ja tuli pian uudestaan, jos jatkoi matkaa. Tällä samalla kaavalla meni monet reissut. Nyt on ollut kylmempää ja kuivaa pari päivää niin ei ole syttynyt. ABS-moottorin hiilet ja jarrukatkaisin on jo vaihdettu.

Esa
Esa

E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
propulsion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 12.02.2011 07:11
Paikkakunta: Vilppula

Re: W163 ML270cdi -01 BAS/ESP,ABS,ETS ja EPC

Viesti Kirjoittaja propulsion »

Mulla oli kans sellanen, että pakkasella tai muuten kuivalla pelas suuremmalla todennäköisyydellä. Sateella melkee varma että jossain käynnistyksessä jää valot päälle. Ja ne valot tuli aina startissa, ei koskaan ajon aikana. Tosin, voi tuokin vieläkin keljuilla, ei sillä oo ajettu korjauksen jälkeen vielä niin paljon että vois varmaksi sanoa että on kunnossa. Mutta olihan tuossa nyt ihan selvä vikapaikka, että sikäli vaikuttaa hyvältä.
Vastaa Viestiin