Mitenkäs voitelu hoidetaan
-
- Vakiokalustoa
Mitenkäs voitelu hoidetaan
Tossa mepassa kun on siinä pyyhkijän sulan alla se "harmaa" muovi juttu.Sielä on varmaankin ratas pari hoitamassa sitä viiksen nostoo.Millä sinne sais voiteluainetta laitettua,vai onko se koko mötikkä otettava irti ja kuis se sit tapahtuu.Olin sormin sitä tutkittuani huomaavinaan siinä pohjapuolella parit ruuvit.Noi pyyhkiät vähän takertelee.
Re: Mitenkäs voitelu hoidetaan
Oletko kokeillut voidella siitä pyyhkijän varren juuresta? Jos se ei auta, niin menee purkuhommiksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=158344
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=158344
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
-
- Vakiokalustoa
Kyl se "mäntä" siinä juuressa on voideltu.Mutta sielä muovien sisällä on pakko olla joitain voideltavia osia.
Juuri tänään lankusta rasvasin tuon pyyhkijämekanismin kun kans tahto jumittaa kulmissa. Otin koko paketin pois ja siitä purkamaan, aika helppo homma kun vaan merkitsee huolella vivustojen yms. asennot ennen kun ottaa booreilta irti. Haullakin löytyy varmasti juttua aiheesta ja ainakin kilpailevalta sivustolta löyty hyvät ohjeet.
Tonnin parin romuja
On siellä luistimekanisni, pieni ratas ja siihen vastaava sisähampainen hammassegmentti. Tämä viimeksimainittu se sieltä useimmiten pettää.
On siellä voideltavia osia. Ex lankkuun tein tälleen ja sillä se pelasi Samalla kun kiraisin jousia niin tuulilasin yläkulmien huonostipyyhkiytyvät alueet alko pyyhkiytymään hyvin.
Eikkä tälleen jos ei halua purkaa koko helahoitoa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 94#p750994" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvablogi ollu nurin vuosia mutta tässä kuvatukset hommasta. Vie hiiren kuvanpäälle ni kuvan nimessä selitys työvaiheesta
Eikkä tälleen jos ei halua purkaa koko helahoitoa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 94#p750994" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvablogi ollu nurin vuosia mutta tässä kuvatukset hommasta. Vie hiiren kuvanpäälle ni kuvan nimessä selitys työvaiheesta

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikäs tuon reiän idea oikeastaan on? tuossa vaiheessa kun on pyyhkijän varsi on jo irti niin tuo muovihan lähtee käsin taittamalla irti.
Tulevien rasvaus kertojen takiako reitetty ettei tarvitse purkaa?
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Kyllä tuo muovi pitäs ihan ruuveilla olla kiinni toiselta puolelta. Tuolla reijällä juurikin sitä haettu takaa että saa siitä ruikata öljyä yms. purkamatta koko mekanismia.miksalo kirjoitti:Mikäs tuon reiän idea oikeastaan on? tuossa vaiheessa kun on pyyhkijän varsi on jo irti niin tuo muovihan lähtee käsin taittamalla irti.
E: Korjausta sen verran että lankussa ruuveilla, muista en tiedä
Viimeksi muokannut CrbN, Ma 10.11.2014 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tonnin parin romuja
Reiän poraat siihen johonkin sellaiseen paikkaan että lepo asennossa se ei näy ulospäin eli jonnekin puolenvälin alapuolelle.
Sitten vaikka synteettisestä vaseliinia späy pullosta sinne niin voitelee sisukset kun muuten pitäisi koko helahoito purkaa pois ja laittaa se osiksi.
Sitten liima täppä siihen reikään.
Itse olen poraillut 3mm reikiä noihin.
W202 mallissahan on paremmin toteutettu toi eli koko harmaa kansi on muovia siis siinä oleva koppa joka lähtee kampeamalla pois...ei siellä ole kuin kaksi tankoa ja liukulaakerointi mutta voitelua sekin tarttee.
Sitten vaikka synteettisestä vaseliinia späy pullosta sinne niin voitelee sisukset kun muuten pitäisi koko helahoito purkaa pois ja laittaa se osiksi.
Sitten liima täppä siihen reikään.
Itse olen poraillut 3mm reikiä noihin.
W202 mallissahan on paremmin toteutettu toi eli koko harmaa kansi on muovia siis siinä oleva koppa joka lähtee kampeamalla pois...ei siellä ole kuin kaksi tankoa ja liukulaakerointi mutta voitelua sekin tarttee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Itsellä oli edellinen auto tosiaan tuo 202 ja siinä ei ollut ruuveilla kiinni.CrbN kirjoitti:Kyllä tuo muovi pitäs ihan ruuveilla olla kiinni toiselta puolelta. Tuolla reijällä juurikin sitä haettu takaa että saa siitä ruikata öljyä yms. purkamatta koko mekanismia.miksalo kirjoitti:Mikäs tuon reiän idea oikeastaan on? tuossa vaiheessa kun on pyyhkijän varsi on jo irti niin tuo muovihan lähtee käsin taittamalla irti.
E: Korjausta sen verran että lankussa ruuveilla, muista en tiedä
Ei tullut tuota kuvaa niin tarkkaan katsottua että olisi auton mallin tunnistanut

edit:
Olihan tuossa kuvien textissä joo lankusta maininta.. sellaista ei ole koskaan tullut tutkittua.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
... ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin E-mallin lankuissa myös se mekanismin muovinen kansi on irrotettavissa ilman, että joutuu purkamaan mitään sen kummemmin pois edestä. Tai ainakin mun vuoden -94 yksilössä on niin.
Vanhemmassa omassa kärrysä (vm. -92) sitten taas se on kuten Jarin laittamassa kuvasarjassa, joskaan mulla ei ole sitä reikää siihen porattuna.
Vanhemmassa omassa kärrysä (vm. -92) sitten taas se on kuten Jarin laittamassa kuvasarjassa, joskaan mulla ei ole sitä reikää siihen porattuna.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Mullon nuita lankkuja 89 joka nyt siis exä, 92, 93 ja 94. Tohon 89:iin tein tolleen kuten kuvasarjan laitoin. Jos pilossaoleva reikä ei haittaa niin minusta ihan varteenotettava vaihtoehto sille että purkaa koko helahoidon pois.
Ja nuo mitä mulla on niin 94:ssa on jo sellainen että saa auki purkamatta koko koneistoa niinkuin Nozki meinasikin. Muissa on ns. kiinteää mallia. Tosin tuon vaunuveturin koneiston olen kertaalleen irroittanu puhdistanu ja voidellu.
Ja nuo mitä mulla on niin 94:ssa on jo sellainen että saa auki purkamatta koko koneistoa niinkuin Nozki meinasikin. Muissa on ns. kiinteää mallia. Tosin tuon vaunuveturin koneiston olen kertaalleen irroittanu puhdistanu ja voidellu.