W220 air matic ongelma
W220 air matic ongelma
Morot
Kysyisin Air maticista josko täältä jollain olisi suora vastaus ongelmaan jota nyt jonkin verran yrittänyt itse selvitellä.
Elikkäs ongelma jonkinlainen vuoto airmatic järjestelmässä. Aluksi kun auton hankin niin etupää lysähti jos parinkymmenen minuutin seisonnan jälkeen ja koko auto sitten lopuksi parissa päivässä. Etupään tolppista selkeät vuodot jotka korjasin uusilla kansilla eli sillä O rengasmallilla.
Nyt auton keula tippuu hiljalleen noin yön aikana.
Kysymys jos pussi rikki niin tippuuko yksi nurkka vai tasaisesti esim nyt tässä tapauksessa kumpikin puoli?
Jopi73
Kysyisin Air maticista josko täältä jollain olisi suora vastaus ongelmaan jota nyt jonkin verran yrittänyt itse selvitellä.
Elikkäs ongelma jonkinlainen vuoto airmatic järjestelmässä. Aluksi kun auton hankin niin etupää lysähti jos parinkymmenen minuutin seisonnan jälkeen ja koko auto sitten lopuksi parissa päivässä. Etupään tolppista selkeät vuodot jotka korjasin uusilla kansilla eli sillä O rengasmallilla.
Nyt auton keula tippuu hiljalleen noin yön aikana.
Kysymys jos pussi rikki niin tippuuko yksi nurkka vai tasaisesti esim nyt tässä tapauksessa kumpikin puoli?
Jopi73
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Jos systeemin muut osat on ehjiä niin vain se nurkka putoaa jossa vuotava pussi. Venttiiliyksiköstä lähtee jokaiselle tolpalle oma linja (eikä venttiilejä ohjata auton ollessa levossa).
Re: W220 air matic ongelma
Ok näin vähän ounastelinkin että ongelma vois olla venttiili yksikössä.
Mutta silloin pitäisi olla ehkä kansi vuotoa? Venttiili yksikössä sekä pumpussa?
Mutta silloin pitäisi olla ehkä kansi vuotoa? Venttiili yksikössä sekä pumpussa?
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Mitä tarkoitat noilla kansilla, jotka olet vaihtanut? Niitä iskari yläpäitäkö? Jos niitä, niin mistä niitä olet hankkinut?
Starilla voi testata missä vuoto on venttiiliyksikön ja kohteen välillä. Itsellä laski keula parissa päivässä yhdessä ässässä, se laski tasaisesti ja ihmettelin asiaa. Löytyi vuoto säiliön ja venttiiliyksikön väliltä. Toimivassa systeemissä auto pysyy viikko tolkulla ylhäällä.
Starilla voi testata missä vuoto on venttiiliyksikön ja kohteen välillä. Itsellä laski keula parissa päivässä yhdessä ässässä, se laski tasaisesti ja ihmettelin asiaa. Löytyi vuoto säiliön ja venttiiliyksikön väliltä. Toimivassa systeemissä auto pysyy viikko tolkulla ylhäällä.
Re: W220 air matic ongelma
Netistä löysin korjaus sarjan numeron ja kävelin vehon tiskille ja kysyin et löytyykö tällä numerolla ja löytyihän se
Oli vehon varaosamyyjä itekki ihmeissään ja pyysi informoimaan et miten onnistu. Helppo homma kun sain ensin työkalun tehtyä. Ainakaa ei noista tolppien yläpäästä enään vuoda. Myös korjaus sarjassa tuli mukaan se iskarin yläpään venttiili mihin tulee paineilma letku kii.
Ok eli oliko putki kulunut puhki vai mikä ?

Oli vehon varaosamyyjä itekki ihmeissään ja pyysi informoimaan et miten onnistu. Helppo homma kun sain ensin työkalun tehtyä. Ainakaa ei noista tolppien yläpäästä enään vuoda. Myös korjaus sarjassa tuli mukaan se iskarin yläpään venttiili mihin tulee paineilma letku kii.
Ok eli oliko putki kulunut puhki vai mikä ?
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Mulla vuoti tuo koko venttiiliyksikkö itsessään. Starilla ja saippuavedellä pääsee jo aikahyvin jyvälle vuotopaikasta.
Re: W220 air matic ongelma
Kyllä saippuavettä kulunut
mut stariin ei oo pääsyä ennen kuin saa liikenteeseen.
Kävi tuossa mielessä yön tunteina että pitää alkaa sulkee yksikkö kerrallaan pois laskuista asentamalla pputkien väliin hana, jolla saa vaikkka yhden ikarin kerrallaan pois laskuista.

Kävi tuossa mielessä yön tunteina että pitää alkaa sulkee yksikkö kerrallaan pois laskuista asentamalla pputkien väliin hana, jolla saa vaikkka yhden ikarin kerrallaan pois laskuista.
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Stari olisi kätevä apu, kun sillä voi testata jokaisen linjan erikseen. Mulla vuoti liitos sieltä imasäiliön päästä, mutta hyvin voi toi venttiiliyksikkökin vuotaa liitoksista.
Tässä ramin ketjussa on hyvää juttua ja kuvia siitä yksiköstä:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=450" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä ramin ketjussa on hyvää juttua ja kuvia siitä yksiköstä:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=450" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W220 air matic ongelma
No nyt purin pois tuon venttiili yksikön ja kylläpä oli karua katseltavaa. Yksikään mutteri ei lähtenyt suosiolla irti eikä katkeamatta ja itse yksikkö oli vähintäänkin mielenkiintoinen
Eipä tarvi enenpää vikaa etsiskellä tässä vaiheessa!
Kysymys mistä olette tilaileet näitä? Saksa vai Usa? Suomesta tuskin kannattee edes kysellä?
Jukkis

Eipä tarvi enenpää vikaa etsiskellä tässä vaiheessa!
Kysymys mistä olette tilaileet näitä? Saksa vai Usa? Suomesta tuskin kannattee edes kysellä?
Jukkis
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Nyt pysyy S :ä ryhdissä! Vika todellakin oli tuossa venttiili yksikössä. Samalla huolsin kompuran vaihtamalla tiivisteet, männänrenkaan ja puhdistin kaikki venttiilit sekä kuivasin kuivaimen joka oli märkä vaikka auto ollut lämpimässä monta kuukautta.
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Mistäs ostit sen venttiiliyksikön ja minkähintainen oli? Samoin saako tuolle kompuralle, jotain korjaussarjaa?jopi73 kirjoitti:Nyt pysyy S :ä ryhdissä! Vika todellakin oli tuossa venttiili yksikössä. Samalla huolsin kompuran vaihtamalla tiivisteet, männänrenkaan ja puhdistin kaikki venttiilit sekä kuivasin kuivaimen joka oli märkä vaikka auto ollut lämpimässä monta kuukautta.
Re: W220 air matic ongelma
Kattelin monesta paikkaa ja niitä oli tarjolla käytettyjä usassa englannissa sekä saksassa ebayssa. Omani sain soittelemalla hajottamot läpi joissa purettu S:ä. Satasen maksoi.
Kyllä pumpuun saa männänrenkaat sekä muutaman o-renkaan. Itsellä oli niin hapettunut ja märkä sisältä pumppu että jos ulos pakkaseen olis joutunut niin olisi varmasti särkynyt!
Samalla käytin kaikki venttiilit auki ja puhdistin roskat pois.
Kyllä pumpuun saa männänrenkaat sekä muutaman o-renkaan. Itsellä oli niin hapettunut ja märkä sisältä pumppu että jos ulos pakkaseen olis joutunut niin olisi varmasti särkynyt!
Samalla käytin kaikki venttiilit auki ja puhdistin roskat pois.
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Niin ja kumpikin etu-tolppa vuoti yläpäästä ja syykin selkeä! Huonoa suunnittelua alunperinkin yläpään tiivistys. Mutta siihenkin saa veholta alkuperäisen korjaus sarjan joka ns parannettu malli.
Siihen kanteen on lisätty o-rengas varmistamaan tiiveys.
Siihen kanteen on lisätty o-rengas varmistamaan tiiveys.
W221 320 CDI
Re: W220 air matic ongelma
Suomessa maksaa tuo uusi venttiiliyksikkö jonkun 400e, niin aattelin, jos jostain uuden ostit, niin mikä oli hinta. No yksi käytetty on vielä itsellä varalla, toinen ja liittimiltään hyvännäköinen meni ram:n autoon. Tämä jäljellä oleva on vielä purkuautossa kiinni ja en tiedä missä kunnossa se on.
Myös noita iskareita on vielä muutama ehjä käytetty ja rikkinäisiä onkin sitten nipullinen. yhdessä on iskariosa ihan loppu ja kokeilin siitä siirtää osia toiseen, jossa taas pussukka rikki, mutta vuoti kompuratestissä kuin seula. Se yläpää on kyllä ihan onneton ratkaisu. Hyvä kuitenkin tietää, että korjaussarjaa saa siihenkin. Käytetään nyt ensiksi kaikki käytetyt loppuun
Myös noita iskareita on vielä muutama ehjä käytetty ja rikkinäisiä onkin sitten nipullinen. yhdessä on iskariosa ihan loppu ja kokeilin siitä siirtää osia toiseen, jossa taas pussukka rikki, mutta vuoti kompuratestissä kuin seula. Se yläpää on kyllä ihan onneton ratkaisu. Hyvä kuitenkin tietää, että korjaussarjaa saa siihenkin. Käytetään nyt ensiksi kaikki käytetyt loppuun

Re: W220 air matic ongelma
Juu en raskinut uutta ostaa ja ebayssa oli kyllä jonkinverran tarjontaa mutt kokeilin piruuttani kaikki hajottamot läpi joilla s:ä purussa josko olis niin parikin löytyi. Yritän mahd paljon ite korjailla pois kun tää osoittautuin lopulta vähän isommaksi projektiksi kun sen avk:lta hommasin.
Itsekkin kyttäilyt josko jostain löytys muutamat tolpat että vois kokeilla entrata. Olen netissä niitä korjaus sarjoja katellut missä tulee pussit yms varaosina.
Itsekkin kyttäilyt josko jostain löytys muutamat tolpat että vois kokeilla entrata. Olen netissä niitä korjaus sarjoja katellut missä tulee pussit yms varaosina.
W221 320 CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 09.04.2015 20:43
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W220 air matic ongelma
Tervehdys,
Tuli S320 (w220) pihan komistukseksi hommattua ja samanlaisia oireita tuntuu olevan kuin Jopella oli, eli yön aikana vetää etupään tonttiin. Toisessa ketjussa kyselin jo star:a avuksi, mutta totesivat, ettei hirveästi lisäarvoa tuo vuototutkimukselle, joten saippuaveden kanssa aletaan läträilemään. Pari kysymystä olisi asian tiimoilta:
1) Mistä päin autoa löytyy tuo venttiiliyksikkö ja kompura?
2) Paljonko maksoi iskareiden yläpäiden tiivistesarjat Veholla ja oliko kuinka paha homma vaihtaa?
3) Oliko iskareihin myös mahdollista vaihtaa pelkät ilmapussit ja saako jostain halpoina tarvike osina?
Auton laitto kokemusta löytyy paljonkin, mutta tämä ilmajousitus ja S-sarja on ihan uusi tuttavuus.
Upea auto ajaa muuten ja kaikki sähköherkutkin toimivat (ainakin toistaiseksi)..
-Kiitos!
Tuli S320 (w220) pihan komistukseksi hommattua ja samanlaisia oireita tuntuu olevan kuin Jopella oli, eli yön aikana vetää etupään tonttiin. Toisessa ketjussa kyselin jo star:a avuksi, mutta totesivat, ettei hirveästi lisäarvoa tuo vuototutkimukselle, joten saippuaveden kanssa aletaan läträilemään. Pari kysymystä olisi asian tiimoilta:
1) Mistä päin autoa löytyy tuo venttiiliyksikkö ja kompura?
2) Paljonko maksoi iskareiden yläpäiden tiivistesarjat Veholla ja oliko kuinka paha homma vaihtaa?
3) Oliko iskareihin myös mahdollista vaihtaa pelkät ilmapussit ja saako jostain halpoina tarvike osina?
Auton laitto kokemusta löytyy paljonkin, mutta tämä ilmajousitus ja S-sarja on ihan uusi tuttavuus.
Upea auto ajaa muuten ja kaikki sähköherkutkin toimivat (ainakin toistaiseksi)..
-Kiitos!
Re: W220 air matic ongelma
Kompura ja venttili yksikkö löytyy apparin puolelta renkaan edestä.
Iskareiden päiviretty yläpään kansi maksoi 130€ joka mielestäni siitä metalli lästä melko kallis hinta mutta auttoi mulla.
Näyttäis kiinanmaalla olevan korjaus sarjoja noihin pussiongelmiinkin mut ei ole vielä ollut tarvetta kokeilla. Ehkä jos jostain rikkinäisen tolppa sarjan sais testi käyttöön voisi kokeillakkin.
Niin ja se venttiiliyksikkö voi myös vuotaa jos kovasti hapettunut ja sijaitsee siinä kompuran yläpuolella
Iskareiden päiviretty yläpään kansi maksoi 130€ joka mielestäni siitä metalli lästä melko kallis hinta mutta auttoi mulla.
Näyttäis kiinanmaalla olevan korjaus sarjoja noihin pussiongelmiinkin mut ei ole vielä ollut tarvetta kokeilla. Ehkä jos jostain rikkinäisen tolppa sarjan sais testi käyttöön voisi kokeillakkin.
Niin ja se venttiiliyksikkö voi myös vuotaa jos kovasti hapettunut ja sijaitsee siinä kompuran yläpuolella
W221 320 CDI