Mikä bensakone G:hen? Sittenkin Diesel, mutta miten?
Mikä bensakone G:hen? Sittenkin Diesel, mutta miten?
Eli mikä bensatekniikka olisi kustannustehokkain g-mersuun?
Viimeksi muokannut 300cd, Ma 10.11.2014 19:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
Mersuhan käytti 80-luvulla G-mallissa hieman matalampiviritteisiä versioita 2-, 2,3-, 2,8- ja 3-litraisista malleista. Ehkä 2,3-litrainen voisi olla passeli. En tiedä, onko henkilömallin vastaava kone sitten kierroalueeltaan ym. kovinkin poikkeava.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mikä bensakone G:hen?
Kävisköhän 124:sen tekniikat. Voisi kuvitella että ne olis taloudellisia mutta kuitenkin kestäviä ja laadukkaita. Kertokaa jos olen väärillä jäljillä
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
Jos tilaus on vielä tekemättä, niin G65AMG:n 6-litrainen tuplapuhallettu V12 voisi olla kokolailla näpsäkkä pakkaus ja tuhannen bensanewtonin ja rapian kuudensadan kaakin kokonaispakettina vallan kustannustehokas
.


Re: Mikä bensakone G:hen?
Vanhempi M104 eli 300E-24 olisi varmaan hauska Geehen, tai jos haluaa räväkämpää mutta ei niin järkevää konetta niin M120? 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mikä bensakone G:hen?
Varmaan helpoin olis 124 korimallin 3L brensa kuutonen. Vertailukone on lienee 280ge jossa on 156hv....siihen se lakisääteinen korotus => 184hv? Oliko niissä vajaaventtiilisissä just se 180hv? Mitään 120hv neloskonetta on ihan turha laittaa....melkoinen lypsykone painavaan autoon, jossa on kerrostalon ilmanvastus...
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Mikä bensakone G:hen?
Nii mie vaan meinasin 2,3:sta kun kysyttiin kokonaistaloudellisinta. Hankintahinta ja korjauskustannukset lähinnä. Käyttömukavuus asia sikseen
. Olihan 300 GE 170 hv sekä erikoismallina 1993 500 GE M117:lla.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mikä bensakone G:hen?
Minäkin ajattelin, että kun tonnilla saa reilun kaakin ja melkein kaks newtonia kaupan päälle, niin se olisi hyvinkin kustannustehokasta
.

Re: Mikä bensakone G:hen?
Niin kysyjän G:n malli jäi vähän epäselväksi. Oletin, että ollaan vaihtamassa vanhempaan dieseliin bensamottia...? Vanhemmat ovat siis mallisarjaa W460 tai W461 ja nuo 170hv tai 500GE taitaa olla sitä W463 mallisarjaa, tiedä sitten käykö "vertailumalleina"?Timo L. kirjoitti:Nii mie vaan meinasin 2,3:sta kun kysyttiin kokonaistaloudellisinta. Hankintahinta ja korjauskustannukset lähinnä. Käyttömukavuus asia sikseen. Olihan 300 GE 170 hv sekä erikoismallina 1993 500 GE M117:lla.
Eikös noita bensakutosia ole joka toisessa tallissa kun porukka on laittanut "superturboa" pellin alle



...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Mikä bensakone G:hen?
Joo eli 300GD/w461. Eli dieselin tilalle bensakone. Itsekin olin ajatellut 124 suoraakutosta. Eikai noissa korjauskustannukset suuria ole, eniten varmaan joutuu kärsimään kukkaro Nesteellä.. Diesel miellyttäisi kyllä enemmän, mutta kakkosautona ajomäärä vuositasolla melko vähäistä.
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
Mitenkähän M111 220 tai 230 ...
Entäpä huoltoautoksi rekisteröiminen ?
Ajoja kuitenkin säännöllisesti, ettei voi poistaa tieliikenteestä ajoittain ja pitää dieselinä ?
Entäpä huoltoautoksi rekisteröiminen ?
Ajoja kuitenkin säännöllisesti, ettei voi poistaa tieliikenteestä ajoittain ja pitää dieselinä ?
wiimax.fi
Re: Mikä bensakone G:hen?
Ja lisäksi lapset pitää mahtua kyytiin, laillisesti ja ennenkaikkea turvallisestidealer kirjoitti:Mitenkähän M111 220 tai 230 ...
Entäpä huoltoautoksi rekisteröiminen ?
Ajoja kuitenkin säännöllisesti, ettei voi poistaa tieliikenteestä ajoittain ja pitää dieselinä ?

Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
Olikos tuossa m104/300E 5-vaihteinen automaatti yleensä perässä?
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
Jos vaihtoehdot olisi: m103 3L, m104 3L tai m111 2.3 niin mikä näistä? Hei ei ole kokemuksia hirveästi bensavehkeistä..
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
M103 alkaa olla niin vanhaa tekniikkaa etten ainakaan itse alkais asentelemaan, m104 mielummin.
Samalla vaivalla sinne menis jostain w202 korisesta 280 bensiini.
Samalla vaivalla sinne menis jostain w202 korisesta 280 bensiini.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mikä bensakone G:hen?
Ite laittaisin m112 moottorin jos pitää valkata Mersun hyvin toimiva kone. Tosin meneehä se m104 kun tuleehan tohon kai joku aftermarket ecu+johdot.
Re: Mikä bensakone G:hen?
Eikös tuossa m112 ollut ongelmia jakopäänkanssa? m104 se varmaan on laitettava..laineracing kirjoitti:Ite laittaisin m112 moottorin jos pitää valkata Mersun hyvin toimiva kone. Tosin meneehä se m104 kun tuleehan tohon kai joku aftermarket ecu+johdot.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mikä bensakone G:hen?
Ei ole m112 jakopää ongelmia. Uudempi v6 m272 siinä on.
Re: Mikä bensakone G:hen?
Nyt olis kaverilla tarjolla w124 2,6 bensa eli vissiin m103. Olisko se ni
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
...in huono? Mikäs tomaatti tuommoseen menia, ja mitä ne laatikoitten luvut kertoo?300cd kirjoitti:Nyt olis kaverilla tarjolla w124 2,6 bensa eli vissiin m103. Olisko se ni
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen?
Laatikoksi 722,3 loota, ei väliä onko bensan vai dieselin perästä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mikä bensakone G:hen?
Toi jos laitat vaikka megasqruitin niin valkkaa sellainen joosa olisi jo valmiit bensatukit,suuttimet ja tarvittavat anturit niin on helpompi laittaa kun esim. johonkin lankku m102-3 koneisiin.
Tällöin olisi kyseessä 104 eli 2.8,3.2,3.4,3.6...viimeiset amg malleja jolloin v6 koneiset m111 mikä vaan kuutiotilavuus ja siitä uudemmat.
Toki jos laitat johtosarjat niin m103 koneiset mutta ruiskut on sitten ongelmallisempia mutta halvempi tunkea sinne kun taitaa johdotukset ja laittelee täältä saatavien ohjeiden mukaan ruiskua tulevien ongelmien mukaan.
Vanahmmat koneet =halpoja ruiskuineen...uudemmat megan kanssa jo pomppaa hinta haarukka...megan kanssakin oma räpläämisensä...sitten jos uudemman koneen tunkee niin sitten johtosarjaa ,laatikon boxia,virtalukkoa tunkemaan sinne johtoineen...sekamelska.
Tällöin olisi kyseessä 104 eli 2.8,3.2,3.4,3.6...viimeiset amg malleja jolloin v6 koneiset m111 mikä vaan kuutiotilavuus ja siitä uudemmat.
Toki jos laitat johtosarjat niin m103 koneiset mutta ruiskut on sitten ongelmallisempia mutta halvempi tunkea sinne kun taitaa johdotukset ja laittelee täältä saatavien ohjeiden mukaan ruiskua tulevien ongelmien mukaan.
Vanahmmat koneet =halpoja ruiskuineen...uudemmat megan kanssa jo pomppaa hinta haarukka...megan kanssakin oma räpläämisensä...sitten jos uudemman koneen tunkee niin sitten johtosarjaa ,laatikon boxia,virtalukkoa tunkemaan sinne johtoineen...sekamelska.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mikä bensakone G:hen?
Huhhuh, taidan pysytellä dieselkoneissa
ihan tosissaan ei huoli vaimo käyttikseksi ja itsekin dieseleitten kanssa tuun paremmin toimeen. mutta tossa olis tuo 5-sylinterinen 300. jos tuon tilalle laittais 250 tai 300 lankusta..

Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen? Sittenkin Diesel !
Huolehdi myös ettei öljypohja ota kiinni etuakseliin kun akseli joustaa sisään.
Re: Mikä bensakone G:hen?
Hankit 290 turbodiesel väyrysen, pumppuvikasen vielä, et sais jo miltei suurella kiitoksella tai maksimissaan kahvipaketin hinnalla, ja sit siitä ottaa sen koneen ja laittaa rivipumpun. Kansipahvi kannattaa vaihtaa varoiks, jos ei oo just vaihettu, ku se tuosta koneesta hajoo sen pumpun lisäks300cd kirjoitti:Huhhuh, taidan pysytellä dieselkoneissaihan tosissaan ei huoli vaimo käyttikseksi ja itsekin dieseleitten kanssa tuun paremmin toimeen. mutta tossa olis tuo 5-sylinterinen 300. jos tuon tilalle laittais 250 tai 300 lankusta..

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Mikä bensakone G:hen?
No sellanen oli vuosi sitten, mutta nyt jo myyty. Kuinka helposti siihen saa tuon rivipumpun toimimaan? Käviskö tuo vanhasta suoraanjackie kirjoitti:Hankit 290 turbodiesel väyrysen, pumppuvikasen vielä, et sais jo miltei suurella kiitoksella tai maksimissaan kahvipaketin hinnalla, ja sit siitä ottaa sen koneen ja laittaa rivipumpun. Kansipahvi kannattaa vaihtaa varoiks, jos ei oo just vaihettu, ku se tuosta koneesta hajoo sen pumpun lisäks300cd kirjoitti:Huhhuh, taidan pysytellä dieselkoneissaihan tosissaan ei huoli vaimo käyttikseksi ja itsekin dieseleitten kanssa tuun paremmin toimeen. mutta tossa olis tuo 5-sylinterinen 300. jos tuon tilalle laittais 250 tai 300 lankusta..

Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen? Sittenkin Diesel !
OM603 Turbo vaan pellinalle. Sopii hyvin tyyliin. Öljypohjasta pitää ottaa se lisäosio pois, niin kyllä se sinne mahtuu. Iso automaatti voi aiheuttaa hankaluutta etukardaanin suhteen, mutta on niitäkin laittaneet. Itse päädyin manuaaliin yksinkertaisuuden, keveyden ja luotettavuuden vuoksi. Siihen sitten 6mm tapit pumppuun ja pientä ruuvausta niin kylläpä liikkuu vaivattomasti...ehkä hieman isompi turbo, mutta turhaa lähtee liioittelemaan siinä asiassa.
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Mikä bensakone G:hen? Sittenkin Diesel !
Täähän alkaa kuulostta hyvältä. Suosiolla vaan 603 tai 606 pellin alle.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mikä bensakone G:hen? Sittenkin Diesel !
Jos jollakulla olis ylimääräinen 290DT saa tarjota, mitähän tuommosesta kannattaa maksaa
Ja manuaalina itsekin mieluummin ottais. Jos automaatti olis helpompi laittaa kun nytkin on tomaatti, niin voisi ostaa entisen väykän takaisin ja laittaa siitä koko paketin. Mitenkähän mahdottomasti täytyy tehdä muutoksia että saa paikalleen ja vielä toimimaan?


Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: Mikä bensakone G:hen? Sittenkin Diesel !
Mikä järki siinä 290 moottorissa on? 290 turbo moottorin ainoa hyvä puoli on pieni kulutus ja hyvä alavääntö (sähköohjatulla jakajapumpulla), jos ei ole suunnitelmissa siirtää koko moottoria sähköineen niin itse ainakin laittaisin jonkun muun moottorin.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A