Vaikea vika sprintteri 318
Vaikea vika sprintteri 318
Moro, olisko kellään gurulla ideaa sellaiseen ongelmaan, että -08 318 aut. sprintteri tiputtaa tehot pois pelistä silloin tällöin!Ajettu 260tkm
Ei mene vikatilaan, ei jää vikaa muistiin(ainut vika mikä kummittelee jatkuvasti on joku turbiinilukon lukituksen ylipaine tjms) , tiputtaa tehot miten sattuu, samoin tehot palaa nopeasti takaisin sammuttamatta! Toisinaan menee monta kymmentä kilsaa ok ja toisinaan mopoilee heti, eli teho häipyy ja palaa takaisin ilman logiikkaa!
Loota pelaa ja vaihtaa mainiosti!
Star ei löydä mitään epäloogista mistään mittauksista vaikka on testiajossa mukana! Luistonesto, abs on kokeiltu deaktivoimalla pois pelistä, eli niissä ei vikaa!
Antureita vaihdeltu pussillinen ja lootan venttileitä myös!
Seuraavana kokeiluna "aivojen" ohjelman uusiminen veholla!
Onko tullut kellään vastaan? Tosi hämärä ja pirullinen vika!
Ei mene vikatilaan, ei jää vikaa muistiin(ainut vika mikä kummittelee jatkuvasti on joku turbiinilukon lukituksen ylipaine tjms) , tiputtaa tehot miten sattuu, samoin tehot palaa nopeasti takaisin sammuttamatta! Toisinaan menee monta kymmentä kilsaa ok ja toisinaan mopoilee heti, eli teho häipyy ja palaa takaisin ilman logiikkaa!
Loota pelaa ja vaihtaa mainiosti!
Star ei löydä mitään epäloogista mistään mittauksista vaikka on testiajossa mukana! Luistonesto, abs on kokeiltu deaktivoimalla pois pelistä, eli niissä ei vikaa!
Antureita vaihdeltu pussillinen ja lootan venttileitä myös!
Seuraavana kokeiluna "aivojen" ohjelman uusiminen veholla!
Onko tullut kellään vastaan? Tosi hämärä ja pirullinen vika!
Re: Vaikea vika sprintteri 318
En ole mikään guru missään mutta mieleen tulee mahdollisuus jossa softaa on puukotettu silleen että vikatilanteessa jonkin rutiinin kauta palaa ns. normitoimintaan? Ihan arvailua mutta onko tosiaan softaa puukotettu? EGR otettu pois pelistä tms?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Tuttu.....vika mulle......ainakin samanlainen.
Stari ei tosiaan vikaa näyty kun tuo tehojen tiputtaminen mulla tuli ihan "oikeasta" toiminnasta.
Eli minun tapauksessa eculle meni väärää tietoa......ecu näki että autossa painetaan jarrua....eli näky starilla mittaus puolella.....näkymä että autossa painettiin jarrua vaikka polkimeen ei koskettu....jarruvalo kytkin oli ok.....vetokoukun johtosarja ja pistoke oli ok.....mutta......takavalon poltin....siinä oli jarruvalon lanka palanut poikki ja auton heiluessä ja liikkuessa lanka vastasi parkkivalon lankaan ja näin ollen sai jarruvalopiiri "takajännitteen" ja ecu luuli että autolla jarrutetaan ja silloinhan ei ehtoja luonnollisesti tarvita.....
En tiedä kerroinko liian vaikeasti mut yritin....
Kannattaa tutkia tosiaan tuon jarruvalo piirin näkymää ajossa jos vaikka olis samanlainen juttu.....kyseessähän on vika.....mutta diasnostiikka näkee sen normaali toimintona.
Tähän kyseiseen autoon oli marmoritiski tehnyt 6 päivää valohoitoa ja 2670 eurolla vaihtovat osia...mulla seiso auto vkl valohoidossa pihalla kun olin reissussa....
Maanantaina ajelin sillä töihin ja takas....tutkin illalla 2 tuntia ja tiistaina töihin ja teki vian "nimismiehenkiharoissa"....siitä tärinästä lähti idea purkaantumaan......eli....taas tullaan siihen että se hetki kun vika tulee niin olosuhde tiedolla on suuri merkitys.
Sinun tapauksessa voi olla jokin muukin vika.....mut tuo minun vika ei tosiaan jättänyt mitään jälkeä....joten sinun tapauksessa voi olla sama / samantyylinen vika.
Stari ei tosiaan vikaa näyty kun tuo tehojen tiputtaminen mulla tuli ihan "oikeasta" toiminnasta.
Eli minun tapauksessa eculle meni väärää tietoa......ecu näki että autossa painetaan jarrua....eli näky starilla mittaus puolella.....näkymä että autossa painettiin jarrua vaikka polkimeen ei koskettu....jarruvalo kytkin oli ok.....vetokoukun johtosarja ja pistoke oli ok.....mutta......takavalon poltin....siinä oli jarruvalon lanka palanut poikki ja auton heiluessä ja liikkuessa lanka vastasi parkkivalon lankaan ja näin ollen sai jarruvalopiiri "takajännitteen" ja ecu luuli että autolla jarrutetaan ja silloinhan ei ehtoja luonnollisesti tarvita.....
En tiedä kerroinko liian vaikeasti mut yritin....
Kannattaa tutkia tosiaan tuon jarruvalo piirin näkymää ajossa jos vaikka olis samanlainen juttu.....kyseessähän on vika.....mutta diasnostiikka näkee sen normaali toimintona.
Tähän kyseiseen autoon oli marmoritiski tehnyt 6 päivää valohoitoa ja 2670 eurolla vaihtovat osia...mulla seiso auto vkl valohoidossa pihalla kun olin reissussa....
Maanantaina ajelin sillä töihin ja takas....tutkin illalla 2 tuntia ja tiistaina töihin ja teki vian "nimismiehenkiharoissa"....siitä tärinästä lähti idea purkaantumaan......eli....taas tullaan siihen että se hetki kun vika tulee niin olosuhde tiedolla on suuri merkitys.
Sinun tapauksessa voi olla jokin muukin vika.....mut tuo minun vika ei tosiaan jättänyt mitään jälkeä....joten sinun tapauksessa voi olla sama / samantyylinen vika.
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Tuo voisi käydä munkin autossa järkeen! Teki nimittäin yhdessä risteyksessä niin, että toinen takanen tippui asvaltilta ja rengas rupes sutimaan ja täräjään niinku nimismiehenkiharoissa, niin samalla tippui tehot! Silloin tuli mieleen tuo luistonesto! Tuo on ehdottomasti tutkimisen arvoinen juttu! Eipä tullut jarrupuolen vika mulle mieleen!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Aika monesti on vastaan tullut
Varsinkin pakuissa että takavaloja, peräkärryn töpselin reikää
On joskus kolhittu ja sieltä sitten sopivasti "räiskiessä"
Lähtee tietoa että jarrua painettaan mistä seurailee
Että ohjelma tuumaa ei tarvetta täysille tehoille,
Mikä on normaali menetely eikä näy vika koodina
Toinen melko yleinen on jos jostain tulee kiihtyvyys tms antrulita
tietoa että auto on lähdössä kuskin hallinasta,
Siiten on vielä oma lukunsa "viri"ohjelmat missä on vikatilat/vikakoodit
Puukoteltu pois, ahtopaineet nousee hetkelisest ECU:un
Ymmäryksen yli
Varsinkin pakuissa että takavaloja, peräkärryn töpselin reikää
On joskus kolhittu ja sieltä sitten sopivasti "räiskiessä"
Lähtee tietoa että jarrua painettaan mistä seurailee
Että ohjelma tuumaa ei tarvetta täysille tehoille,
Mikä on normaali menetely eikä näy vika koodina
Toinen melko yleinen on jos jostain tulee kiihtyvyys tms antrulita
tietoa että auto on lähdössä kuskin hallinasta,
Siiten on vielä oma lukunsa "viri"ohjelmat missä on vikatilat/vikakoodit
Puukoteltu pois, ahtopaineet nousee hetkelisest ECU:un
Ymmäryksen yli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vaikea vika sprintteri 318
Jep, täytyy heti huomenna tutkia nuota jarruvalopuolen juttuja! Sekää ei ole pois suljettu, että kun tuo on tollanen hartmann tuninki sprintteri, niin tuohon on gyntheri laittanut jonkun viriohjelma joka nyt sitten takkuaa!
Kiitos näistä vinkeistä!
Kiitos näistä vinkeistä!
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Tärkeä havainto vielä tuohon hämärään vikaan, että parinkymmenen kilsan jälkeen autos ei mene turbiininlukko enää päälle ja sen jälkeen tehot on normaalit, eikä tiputa tehoja pois!! Jos sammuttaa ja lähtee uudestaan liikkeelle, niin loota toimii normaalisti ja tehojen tiputtaminen alkaa taas, kunnes se loota ei yritä laittaa lukkoa päälle! Ainut vikakoodi on tosiaan se joku turbiinilukon liiallinen kytkentäteho...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Mitäs *:ri näytää siellä tapahtuvan silläkaide_n kirjoitti:Tärkeä havainto vielä tuohon hämärään vikaan, että parinkymmenen kilsan jälkeen autos ei mene turbiininlukko enää päälle ja sen jälkeen tehot on normaalit, eikä tiputa tehoja pois!! Jos sammuttaa ja lähtee uudestaan liikkeelle, niin loota toimii normaalisti ja tehojen tiputtaminen alkaa taas, kunnes se loota ei yritä laittaa lukkoa päälle! Ainut vikakoodi on tosiaan se joku turbiinilukon liiallinen kytkentäteho...
Hetkellä ja käskee tarkistelemaan
Miten vaiva on alkanut pikkuhiljaa vai kerrasta
Tulee aina uudestaan samalla tavalla ajellessa
Koneen,Ilman,Lämmöllä, kosteudella tms mitään vaikutusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vaikea vika sprintteri 318
Mulla oli 215 cdi-07 vähän saman oloinen vika,ainut vika koodi oli"2783" momentin muuntimen kiinteäksi lukituskytkimen voiman tarve liian suuri.Vaiva ilmeni,kun teki täyden kaasun kiihdytyksen, vaihto 4-5 vaihteelle,vaihto kytkeytyi,mutta samalla "vikatilaan",tehot pois.No,kesken ohituksen kaasupoljin hetkeksi ylös ja kaasu pohjaan,tilanne normalisoitui!! Oli aika huimia ohituksia!Vaihdoin myös pari kertaa KYB-vanan,vaihdesolenoideja,kytkentälevyn yms. mutta tänä kesänä vaihdatin koko hydrauliikka(venttiili)lohkon ja momentinmuuntimen,nyt ei enään ko.vaivaa.Jarrupolkimen kytkin ja vetokoukun pistoke tuli myös läpikäytyä....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Eli vika oli siellä missä epäilysholkki kirjoitti:Mulla oli 215 cdi-07 vähän saman oloinen vika,ainut vika koodi oli"2783" momentin muuntimen kiinteäksi lukituskytkimen voiman tarve liian suuri.Vaiva ilmeni,kun teki täyden kaasun kiihdytyksen, vaihto 4-5 vaihteelle,vaihto kytkeytyi,mutta samalla "vikatilaan",tehot pois.No,kesken ohituksen kaasupoljin hetkeksi ylös ja kaasu pohjaan,tilanne normalisoitui!! Oli aika huimia ohituksia!Vaihdoin myös pari kertaa KYB-vanan,vaihdesolenoideja,kytkentälevyn yms. mutta tänä kesänä vaihdatin koko hydrauliikka(venttiili)lohkon ja momentinmuuntimen,nyt ei enään ko.vaivaa.Jarrupolkimen kytkin ja vetokoukun pistoke tuli myös läpikäytyä....
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vaikea vika sprintteri 318
No juuri tota venttiilipöytää itsekkin epäilin! Enemmän ajelleena, oon kyllä varma että vika johtuu tosta laatikon touhuista!
Täytyy ottaa tuo venttiilipöytä irti ja koneistaa se uuteen kuosiin!
Täytyy ottaa tuo venttiilipöytä irti ja koneistaa se uuteen kuosiin!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Ja vielä kun muistaa että laatiko touhulee sen mukaan mitä mottoritouhuileekaide_n kirjoitti:No juuri tota venttiilipöytää itsekkin epäilin! Enemmän ajelleena, oon kyllä varma että vika johtuu tosta laatikon touhuista!
Täytyy ottaa tuo venttiilipöytä irti ja koneistaa se uuteen kuosiin!
(tai mitä se laatiko luulee moottorin touhuilevan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vaikea vika sprintteri 318
Jep, tuo on kyllä tosi ärsyttävä vika löytää, kun star ei näytä mitään poikkeavia arvoja missään, ku vika tulee päälle!
Täytyy kokeilla vaihtaa tota venttiilipöytää kun on yksi kunnostettu jouten, joten se on nätti paiskata siihen ja toivoa et asia korjaantuis! Sitä ennen täytyy koittaa käydä laittamassa mersulla uusi softa, niin tulee sekin kokeiltua!
Täytyy kokeilla vaihtaa tota venttiilipöytää kun on yksi kunnostettu jouten, joten se on nätti paiskata siihen ja toivoa et asia korjaantuis! Sitä ennen täytyy koittaa käydä laittamassa mersulla uusi softa, niin tulee sekin kokeiltua!
Re: Vaikea vika sprintteri 318
Vika löytyi! Turbiini oli sitten paskana! Luisti just pahimmoikseen, mutta riittävästi...