w124 300td

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
peni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.12.2004 22:17
Paikkakunta: Tampere

w124 300td

Viesti Kirjoittaja peni »

Moro!

Olen katsellut vuosimallin 90 farmari-Mersua 3-litraisella diesel-koneella. Auto on Saksan-tuonteja ja mittarissa on 220tkm. En ole ikinä omistanut Mersua joten kiinnostaisi tietää, mitä kaikkea tuollaisesta autosta tulisi tarkastaa. Pirssi on ulkoa ja erityisesti sisältä kuin uusi, siitä voisi ehkä päätellä että kilometrit jopa pitävät paikkansa. Yksi asia johon kiinnitin huomiota oli epätasainen tyhjäkäynti käynnistyksen jälkeen. Tuntui kuin yksi pytty olisi ollut poissa pelistä. Voisko joku hehku olla pimeänä? Auto oli tosin seissyt päivätolkulla ulkona pakkasessa... Tyhjäkäynti tasaantui kuitenkin alle minuutissa. Antakaapa vinkkejä aloittelijalle, auto oli hintaansa nähden kyllä ihan helvetin hieno, mutta jotenkin vielä epäilyttää...
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Minä näistä mitään tiedä...

Mutta hakua suosittelen ja sitten joku on neuvonut ottamaan "Mersumiehen" mukaan asiantuntijaksi..

Omassa kolmesatkussa samoilla kilometreillä mennyt alapallot ->ensin narisi, sitten kolisi kuopissa, nostimet pitää pikku ääntä, yksi hehku meni.. nyt ei muita vikoja päällä.

Tekniikan pitäisi olla pommin varmaa,mutta...
Takapään nivelet,alipainepumppu, muut herkkähipiäiset jatkaa
Minä luulin olevani "tarkka" autostani mutta kun lukee täältä muiden "vikoja" niin empä tiedä :roll:
peni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.12.2004 22:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja peni »

Kiitoksia vastauksesta. Selailin vanhoja juttuja ja sieltä löytyikin vaikka mitä. Katsotaan jos huomenna pääsis koeajolle.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Tekniikan pitäisi olla pommin varmaa,mutta..." :lol:
wiimax.fi
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

"Tekniikan pitäisi olla pommin varmaa,mutta..."

Joo, autossa ei oo ollu mittää, muutaku remonttia piisaa kyllä.. :lol: :lol:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Älkääs ny pelotelko mahdollista tulevaa mersumiestä noin kovasti...... :oops:
Vaikka aina on remonttia kun pajalle tulevat :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllähän noihin aina saa remonttia tehdä, mutta sillä rahalla millä merkkihuollatat uutta japsiasi, korjaat vuodessa paljon vanhaa mersuasi :wink: :D
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
peni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.12.2004 22:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja peni »

Toi remonttijuttu on ihan totta! Käsittääkseni w124 on vielä tekniikaltaan aika suoraviivainen, ei siis mikään sähkö- ja kuminauhaviritys. Dieseliä mulla ei ole ikinä ollut, mutta autoja on muuten tullut laitettua. Uskon siis itse pystyväni perusremontteihin. Uudemmat dieselit ei oikein kiinnosta: kymppitonnilla ei kovin kummoista Golffia tms. saa. Sitten jos sillä ajaa pari vuotta laskee arvo jo tosi alas. Lisänä vielä nuo mainitut uudempien huoltohinnat: yhdellä tutulla on 406 Hdi-Pösö. Ajettu 135tkm. Autoon on vuoden aikana tehtyä useampia remontteja, joista kallein n.1500euroa. Ei kiitos! Haluan Mersun.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jaa'ah... on tullut kokeiltua muitakin merkkejä mutta ainakin vag verrattuna niin halpa pitää ettei kai mikään mossekaan edes idänkaupan tuella voi olla ja kaiken lisäksi niin hyvä ajaa ettei moni Maybak... tai "mikäsenytolikaan" edes ole :wink:

HOX! Kunhan ostat auton etkä esim kilometrejä. Hyvin pidetty 124 on hyvä ajaa ja kauhean hintaisia remontteja ei juuri ole - varsinkin jo löytyy paikka missä huollattaa ja mikä osaa hiukan arvioida tulevia remontteja ennenkuin tulee isompaa (esim. takapää kaikkine puslineen)
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Pari pikku perusjuttua mersussa on mielestäni kohdallaan(W124). Tärkein on ajo-ominaisuudet, auto kulkee mukavasti suoraan maantiellä ja on hiljainen. Kaupungissa suuret ulkomitat vähän häiritsee, mutta etupyörät kääntyy riittävästi ja kääntöympyrä on riittävän pieni. Halpis purnukoissa nitinät ja natinat sekä yleinen muovisuus inhottaa. Ja yleensäkin kun mersuun istuu ei tule heti mieleen - mikähän surkea räppänä tämäkin on.

Tienpäälle tietysti voi jäädä, mutta vanhat dieselit ei tarvitse edes sähköä käydäkseen joka kyllä vähentää riskiä. Ratkaisuja ja toteutuksia on mietitty eikä lapsuksia ole pahemmin vrt.ranskalaiset "autot". Jopa talvella auto toimii. Yksi tärkeä asia on korjattavuus ruuvit saa auki ja pikku juttuja varten ei koko autoa tarvitse purkaa. Moottorin ja vaihdelaatikon esimerkiksi pudottaa pois muutamassa tunnissa kunhan on nosturi käytössä. Varaosia saa ja ne on kohtuuhintaisia. Ruostekkaan ei raiskaa kunhan ruostesuojauksesta pitää huolen ja pesee säännöllisesti. Polttoainetaloudellisuus on myös ainakin dieseleissä kohdallaan -> kulut on kilometriä kohden varsin kohtuulliset.
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Kun kerra olet farkkua ostamassa niin kannattaa tarkistaa takasivuikkunoiden tiivisteiden alta sisältä. Itselläni ainakin tiivisteet kutistuneet ja pelti on kuin näkkileipää kulmista ja vettä tulee sisäänsateella. Ovien tiivisteurat alhaalla ovat myös toinen vakio ruostepaikka. Alusta kannattaa tarkistaa etttä on kunnossa. Toisaalta alustan puslat ovat kulutustavaraa, itse en hylkäisi autoa niiden kunnon takia vaan tinkaisin hinnasta pois sen verran että saisin uudet puslat kaupasta. Ei muuta kuin onnea etsintään. Itselläkin on 91 300TD ja voin sanoa että on hyvä auto!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"yhdellä tutulla on 406 Hdi-Pösö. "

Voi tuttuparkaa. Jos niikseen sattuu, kamalan kallis kunnossapidettävä.
Jopa kalliimpi kuin Mersu.
wiimax.fi
peni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.12.2004 22:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja peni »

Kiitoksia kommenteista! Minkälaisissa lukemissa kulutus pyörii seka-ajossa ja maantiellä/moottoritiellä?
Mannesman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 13.04.2003 16:56
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mannesman »

Mulla on alkukesästä ollut 300TDT -91 elikkäs turbo lisänä..
Joka päivä oon ajanut ja muutaman pitemmän keikan traileri ja auto perässä ajanut.. ei mitään ongelmia. Kuskin puolen sähköikkuna on sököks mennyt.. en oo korjannut vieläkään.. ei oo menoa haitannut, yhden hehkun olen vaihdattanut 47€ vaihdettuna.. öljyt oon vaihtanut 10tkm välein..ajanut olen semmoisen vajaan 30tkm.. :lol: tammikuussa olis "isompi" huolto.. elikkäs jakokettingin vaihto.. 300 000 km tulee mittariin... eiku kovaa ajua ja huolimatonta huoltoa.. osta vaan se!
Mulla kulutus on n. 8,5l / 100km.. autom. vaihteisto.. traileri perässä
13-14l/100km.
Siellä missä voimaa, siellä kulutusta!
MB 220 D "Väykky" -96

Aiemmin:

W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

7,3l/100 km. 75% Moottoritieajoa, kulutus pysyy samana kesäsä talvesa. Saksan baanalla saatiin painettua muistaakseni 7,7l/100km.

Se on tuntikulutus näissä isoissa moottoreissa->nopeus vain vaihtuu... :roll:
Vastaa Viestiin