Morot tänne=) Pääsenpäs nyt ensimmäistä kertaa kirjoittamaan Oldtimers puolelle tosin kaverin puolesta mutta kumminkin..
Elikkäs kyseessähän on otsakkeen mukainen auto ja vika on tämmöinen, auto lähtee käyntiin mutta siis lykkää bensaa niin paljon että meinaa tukehtua koko ajan! Viimeisimmän mittauksen mukaan auto vei ainetta 100km 41,7litraa =D Olisiko veikkauksia mistä vikaa voisi lähteä etsimään? Auto on ollut joku vuosi sitten ihan korjaamolla kyseisen vian takia mutta se jäi vähän vaiheeseen.. Voiko virranjakajassa olevilla ruiskun kärjillä olla jotain tekemistä asian kanssa? Ja siis jos voi niin mistähän kyseistä mötikkään voisi udella kun uusiahan tuskin enään saa Laitan tähän vielä kuvan jakajasta ja tuosta kärki hässäkästä=)
WP_20141006_003.jpg
WP_20141006_002.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Onko tämä anturi tiivis? Siihen tulee alipaineletku, anturi se ei saa vuotaa tippaakaan. Eli imetyn alipaineen pitää pysyä kymmeniä minuutteja. Mikäli vuotaa, korjaaminen on hankalaa ja uudet on erittäin kalliita. Anturi on kalibroitu jokaiselle moottorikoolle ja mallille erikseen. Eli vain 350:n Mersun anturi käy.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Mahtaako imuilman anturin johto olla paikoillaan (ilmanputsarin imutorvessa paikka) Tai onko anturi / johto ehjä? Jos sen johdon ottaa irti niin ruiskun ohjaus luulee ettö on about 200 astetta pakkasta ja ruuttaa sen mukaisesti bensaa koneeseen... Nopein testata ottamalla johto irti kun auto on käynnissä. Jos käynti huononee entisestään, vika lienee muualla. Jos ei vaikutusta käyntii irtiottamisella, vika on siinä anturissa/johdoissa. 20 asteen lämmössä anturin napojen välinen vastus pitäs olla luokkaa 260-340ohmia
Vuotaako käynnistyssuutin bensaa koneeseen kokoajan? Puristakaa pihdeillä sille menevä bensaletku ruttuun ja seuratkaa vaikuttaako käyntii.
Entä moottorin lämpötilaanturin kunto / onko johto paikoillaa? Tarkoitan siis ruiskua varten olevaa lämpötila anturia. Sen vastus 20 asteessa on noin 2100-3100 ohmia.
Ne ruiskun kärjet ei vaikuta seokseen millään lailla. Ne vaan ohjaa suuttimien aukaisu hetkeä. 4 suutinta per kärjet. Eli jos toisissa kärjissä on vikaa, niin 4 pyttyä kärsii siitä.
Yksi yleisimmistä sähkövioista D-jetissä on, rikkinäinen sähkösarja. Sähkösarjat ovat 50-v vanhoja ja siitä syystä eristeet alkaa olla hauraat. Usein imuilman anturin johdot ovat kuoriutuneet anturin liittimestä ja osuvat toisiinsa. Jos sopivasti sattuu, liittimen kumisuoja on vielä ehjä ja siinä sopivasti esteenä. Tosin se tai Imuilman anturin puuttuminen ei lisää kulutusta kuin muutaman litran, se on vain hienosäätävä tekijä. Molemmat viat on tullut testattua useasti aikanaan ja pitkät matkat ajeltua "vika päällä". Moottorin lämpötila-anturi vaikuttaa sitten enemmän seokseen, siitä kannattaa lähteä liikkeille.
Tuon "jygrän" laittaman ohjeen mukaan voi hyvin edetä,msiinä on mainittu lähes kaikki perustarkastukset mitä on helppo perustyökaluilla tehdä. Ohjauskärjissä vika ei ole, mikäli kone kuitenkin käy kaikilla sylintereillä.
Onko auto toiminut koskaan "oikein" nykyisellä omistajalla, siis tuliko vika yhtä-äkkiä, vai onko se pahentunut ajanmittaan?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.