W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Vaihdoin eilen molempiin pyöriin eteen laakerit.
Vaihto muuten onnistui, mutta kun lähtee liikkeelle, niin tulee ESP, ABS ja service brake herjat. Ohjaustehostin katoaa myös.
Kun auto seissyt, niin herjat katoaa, mutta ilmestyy, kun lähtee liikkeelle.
Yritin nollata löytämieni ohjeiden mukaan, virtoja päälle pois ja jarruja painelemalla, ei auta.
Tuleeko mieleen, mistä voisi vikaa etsiä, vai katoaako itsestään muutaman päivän ajolla?
S211 E320 CDI -04
* C3
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita käännellä muutaman kerran paikalla ollessa rattia laidasta laitaan auton ollessa käynnissä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onkos SBC jarrut ja oliko akunkenkä irti ..kaiketi ei tartte mutta kysympä vaan.
Auttoiko ratin pyörittely laidasta laitaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Laakerin vaihto menny vituilleen. Siinä stefassa onse abs kehä. Erittäin tarkka siitä kohdasta
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 0000 »

SBC jarrut on. Akku ollut kiinni koko ajan.
Rattia pyöritin viisi kertaa laidasta laitaan, ei auttanut.
Stefa on tietenkin yksi vaihtoehto.
S211 E320 CDI -04
* C3
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17296
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, sielläpä se taitaa nyt kehässä olla vika. Parametriohjaus niin vaikuttaa tehostimeenkin.
wiimax.fi
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Riittää että jäänyt millin toista liian ulos eli laakeri ei ole perillä. Voip olla niin tiukka laakeri että ei mahdu perille asti ja kun jää liian etäälle herjaa välittömästi kyseisellä tavalla. Nimimerkillä kokemusta mittaviallisesta laakerista...kun vaihdoin SKF:n tilalle meni heittämällä paikalleen ja loppui herjat. Ei tarvitse välttämättä olla stefa rikki.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mittavikaa laakerissa..minkäs merkkinen se oli..muistatko?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Ilmeisesti itse anturissa ei ole etäisyyden säätöä, joten kehän syvyys on sen tähden tarkka?
Tuurnan halkaisija ei ollut riittävän iso, joten ensimmäinen anturi meni syvemmälle, kun toinen.
Korjaus jäänee seuraavaan viikonloppuun.
S211 E320 CDI -04
* C3
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja koyama »

0000 kirjoitti:Ilmeisesti itse anturissa ei ole etäisyyden säätöä, joten kehän syvyys on sen tähden tarkka?
Tuurnan halkaisija ei ollut riittävän iso, joten ensimmäinen anturi meni syvemmälle, kun toinen.
Korjaus jäänee seuraavaan viikonloppuun.
kuukausi sitten painiskelin saman ongelman parissa.
Rengas ja laakerin lukitus irti. Parin kilon moskalla paukuttelua eli hienosäätöä ja samalla kiristät laakeria.Omassa meni vasen puoli lähes kierroksen tiukemmalle ja herjat lähti(star herjasi etäisyyttä).jos tuo ei auta niin stefa on toislaitaisesti paikoillaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja lkosso »

atlas kirjoitti:Mittavikaa laakerissa..minkäs merkkinen se oli..muistatko?
Metzger... ja asennuksessa ei voinut olla vikaa koska SKF meni "heittäen" paikalleen eli kunhan työnteli vain suoraan ja sinne solahti.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mazza »

Stefan saa painettua liian syvälle. Omassa oli sama ongelma laakerinvaihdon jälkeen, mutta korjautui, kun väänsin stefaa varovasti ulospäin. Mittasin välyksen, ja se oli 1,75mm, kun starin ohjeista löytyi muistaakseni 1mm. Nyt välys on tuon millin, ja toimii ongelmitta. Mauserilla saa mitattua kun nyppää navan irti.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Ajattelin ensin koittaa naputella napaa syvemmälle, jos ei mene, niin sitten stefan varovainen nostoyritys.
Vanhat oli ainakin tiukassa, tosin en yrittänytkään niitä silloin ehjänä liikutella.
9,4 eur Vehon hinta, jos tarvii uusia. Eiköhän se selviä viikonloppuna.
S211 E320 CDI -04
* C3
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 0000 »

koyama kirjoitti:
0000 kirjoitti:Ilmeisesti itse anturissa ei ole etäisyyden säätöä, joten kehän syvyys on sen tähden tarkka?
Tuurnan halkaisija ei ollut riittävän iso, joten ensimmäinen anturi meni syvemmälle, kun toinen.
Korjaus jäänee seuraavaan viikonloppuun.
kuukausi sitten painiskelin saman ongelman parissa.
Rengas ja laakerin lukitus irti. Parin kilon moskalla paukuttelua eli hienosäätöä ja samalla kiristät laakeria.Omassa meni vasen puoli lähes kierroksen tiukemmalle ja herjat lähti(star herjasi etäisyyttä).jos tuo ei auta niin stefa on toislaitaisesti paikoillaan
Kiitoksia.
Näillä ohjeilla se tuli kuntoon. Syvemmälle vaan piti naputella ja kiristää.
S211 E320 CDI -04
* C3
Vastaa Viestiin