W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Vaihdoin eilen molempiin pyöriin eteen laakerit.
Vaihto muuten onnistui, mutta kun lähtee liikkeelle, niin tulee ESP, ABS ja service brake herjat. Ohjaustehostin katoaa myös.
Kun auto seissyt, niin herjat katoaa, mutta ilmestyy, kun lähtee liikkeelle.
Yritin nollata löytämieni ohjeiden mukaan, virtoja päälle pois ja jarruja painelemalla, ei auta.
Tuleeko mieleen, mistä voisi vikaa etsiä, vai katoaako itsestään muutaman päivän ajolla?
Vaihto muuten onnistui, mutta kun lähtee liikkeelle, niin tulee ESP, ABS ja service brake herjat. Ohjaustehostin katoaa myös.
Kun auto seissyt, niin herjat katoaa, mutta ilmestyy, kun lähtee liikkeelle.
Yritin nollata löytämieni ohjeiden mukaan, virtoja päälle pois ja jarruja painelemalla, ei auta.
Tuleeko mieleen, mistä voisi vikaa etsiä, vai katoaako itsestään muutaman päivän ajolla?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Koita käännellä muutaman kerran paikalla ollessa rattia laidasta laitaan auton ollessa käynnissä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Onkos SBC jarrut ja oliko akunkenkä irti ..kaiketi ei tartte mutta kysympä vaan.
Auttoiko ratin pyörittely laidasta laitaan?
Auttoiko ratin pyörittely laidasta laitaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Laakerin vaihto menny vituilleen. Siinä stefassa onse abs kehä. Erittäin tarkka siitä kohdasta
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
SBC jarrut on. Akku ollut kiinni koko ajan.
Rattia pyöritin viisi kertaa laidasta laitaan, ei auttanut.
Stefa on tietenkin yksi vaihtoehto.
Rattia pyöritin viisi kertaa laidasta laitaan, ei auttanut.
Stefa on tietenkin yksi vaihtoehto.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Joo, sielläpä se taitaa nyt kehässä olla vika. Parametriohjaus niin vaikuttaa tehostimeenkin.
wiimax.fi
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Riittää että jäänyt millin toista liian ulos eli laakeri ei ole perillä. Voip olla niin tiukka laakeri että ei mahdu perille asti ja kun jää liian etäälle herjaa välittömästi kyseisellä tavalla. Nimimerkillä kokemusta mittaviallisesta laakerista...kun vaihdoin SKF:n tilalle meni heittämällä paikalleen ja loppui herjat. Ei tarvitse välttämättä olla stefa rikki.
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Mittavikaa laakerissa..minkäs merkkinen se oli..muistatko?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Ilmeisesti itse anturissa ei ole etäisyyden säätöä, joten kehän syvyys on sen tähden tarkka?
Tuurnan halkaisija ei ollut riittävän iso, joten ensimmäinen anturi meni syvemmälle, kun toinen.
Korjaus jäänee seuraavaan viikonloppuun.
Tuurnan halkaisija ei ollut riittävän iso, joten ensimmäinen anturi meni syvemmälle, kun toinen.
Korjaus jäänee seuraavaan viikonloppuun.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
kuukausi sitten painiskelin saman ongelman parissa.0000 kirjoitti:Ilmeisesti itse anturissa ei ole etäisyyden säätöä, joten kehän syvyys on sen tähden tarkka?
Tuurnan halkaisija ei ollut riittävän iso, joten ensimmäinen anturi meni syvemmälle, kun toinen.
Korjaus jäänee seuraavaan viikonloppuun.
Rengas ja laakerin lukitus irti. Parin kilon moskalla paukuttelua eli hienosäätöä ja samalla kiristät laakeria.Omassa meni vasen puoli lähes kierroksen tiukemmalle ja herjat lähti(star herjasi etäisyyttä).jos tuo ei auta niin stefa on toislaitaisesti paikoillaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Metzger... ja asennuksessa ei voinut olla vikaa koska SKF meni "heittäen" paikalleen eli kunhan työnteli vain suoraan ja sinne solahti.atlas kirjoitti:Mittavikaa laakerissa..minkäs merkkinen se oli..muistatko?
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Stefan saa painettua liian syvälle. Omassa oli sama ongelma laakerinvaihdon jälkeen, mutta korjautui, kun väänsin stefaa varovasti ulospäin. Mittasin välyksen, ja se oli 1,75mm, kun starin ohjeista löytyi muistaakseni 1mm. Nyt välys on tuon millin, ja toimii ongelmitta. Mauserilla saa mitattua kun nyppää navan irti.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Ajattelin ensin koittaa naputella napaa syvemmälle, jos ei mene, niin sitten stefan varovainen nostoyritys.
Vanhat oli ainakin tiukassa, tosin en yrittänytkään niitä silloin ehjänä liikutella.
9,4 eur Vehon hinta, jos tarvii uusia. Eiköhän se selviä viikonloppuna.
Vanhat oli ainakin tiukassa, tosin en yrittänytkään niitä silloin ehjänä liikutella.
9,4 eur Vehon hinta, jos tarvii uusia. Eiköhän se selviä viikonloppuna.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: W211 laakerin vaihto ja tulleet vikakoodit
Kiitoksia.koyama kirjoitti:kuukausi sitten painiskelin saman ongelman parissa.0000 kirjoitti:Ilmeisesti itse anturissa ei ole etäisyyden säätöä, joten kehän syvyys on sen tähden tarkka?
Tuurnan halkaisija ei ollut riittävän iso, joten ensimmäinen anturi meni syvemmälle, kun toinen.
Korjaus jäänee seuraavaan viikonloppuun.
Rengas ja laakerin lukitus irti. Parin kilon moskalla paukuttelua eli hienosäätöä ja samalla kiristät laakeria.Omassa meni vasen puoli lähes kierroksen tiukemmalle ja herjat lähti(star herjasi etäisyyttä).jos tuo ei auta niin stefa on toislaitaisesti paikoillaan
Näillä ohjeilla se tuli kuntoon. Syvemmälle vaan piti naputella ja kiristää.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3