Tässäpä pulma. W203 K200 on auto. -00. Vaihdettu bensasuodatin (malli regu sisällä) jonka jälkeen noin 200 km ajettua ja yhden yön yli auton seistyä ei lähde käyntiin. Käy starttisprayllä eli sytkä ok. Vaihdettu suiodatin vielä kertaalleen Merteilin suodattimeen, ei auttanut. Epäilty pumppuvikaa ja pumppu vaihdettu ensin Biltsun pumppuun (about 40 €) ja sitten Motonetin vastaavaan (Kahan pumppu noin 208€ )). Tämän vaihdon jälkeen bensatankissa huomattu vahvaa kuohuntaa kun pumppu päällä, eli erilainen kuin aiemmilla pumpuilla. Moottori starttasi ja kävi noin 5 km ja sammuttamisen jälkeen ei lähde taas käyntiin. Tällöin taas huomattu, että pumppu pumppaa taas vaisummin. Voiko pumppu hajota 5 km ajon jälkeen.. Vai vika jossain muualla?. Ei ole mitattu vielä raililta bensapaineita.
Nm. oma mersu W203 kiisseli, auto pojan auto.
W203 bensapumppuongelma
Re: W203 bensapumppuongelma
M111 moottoreissa ollut tota paineensäädin ongelmia jokunen eli eiköhän se vika ole siellä mutta ensin mittauta paine ensin..varmuuden vuoksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 bensapumppuongelma
Ei oikein voi olla, kun tuossa on paineensäädin suodattimessa ja se on vaihdettu kahdesti. Jossain oli maininta SAM-boksista. Onko kellään kokemusta?. Tarkoittaako tämä sitä alustaa/telinettä jossa kaikki releet ynnä muut on.
Re: W203 bensapumppuongelma
Tarkista se bensanpaine alkuun.
Itsellä oli kanssa vikaa paineen säätimessä ja tehot välillä hukassa.. suodattimen vaihdoin jälkeen toimi jonkun aikaa kunnes bensapumppu sanoi sopimuksen irti.
Siellä tankeissahan on niitä letkuja ristiin rastiin niin voi olla vaikka joku liitos murtunut.
Itsellä oli kanssa vikaa paineen säätimessä ja tehot välillä hukassa.. suodattimen vaihdoin jälkeen toimi jonkun aikaa kunnes bensapumppu sanoi sopimuksen irti.
Siellä tankeissahan on niitä letkuja ristiin rastiin niin voi olla vaikka joku liitos murtunut.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: W203 bensapumppuongelma
Juu...tässä on kyse bensapumpun jännitteen/virran saannista. Jännite pumpulla 11,25 startatessa eli jossain maavika tai plus vika. Luultavasti vika SAMissa eli tehtävä oma syöttö bensapumpulle jos releen ohjaus on kunnossa ja jännite pysyy SAMin syötössä normaalina. Pitää mittailla. Olisko niin, että kun on kyseessä ensimmäinen CAN-väyläinen C-sarjalainen, niin on lastentauteja...
Re: W203 bensapumppuongelma
Kyllähän se jännite notkahtaa startatessa, mittaappa akulta paljon siellä on jännite, kun starttaat? Älä nyt rupea sinne mitään ohituksia vetelemään.Peoni kirjoitti:Juu...tässä on kyse bensapumpun jännitteen/virran saannista. Jännite pumpulla 11,25 startatessa eli jossain maavika tai plus vika. Luultavasti vika SAMissa eli tehtävä oma syöttö bensapumpulle jos releen ohjaus on kunnossa ja jännite pysyy SAMin syötössä normaalina. Pitää mittailla. Olisko niin, että kun on kyseessä ensimmäinen CAN-väyläinen C-sarjalainen, niin on lastentauteja...
Re: W203 bensapumppuongelma
selvisi tämäkin. kaksi polttoainesuodatinta oli viallisia. Toinen oli Wix ja toinen jokin muu jota en nyt muista, Puna/sininen laatikko kuitenkin.
alkuperäinen suodatin on nyt takaisin paikoillaan ja auto pelittää jälleen normaalisti ilman ongelmia.
alkuperäinen suodatin on nyt takaisin paikoillaan ja auto pelittää jälleen normaalisti ilman ongelmia.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: W203 bensapumppuongelma
Onhan noista halpis suodattimista jo mainittu muutamaan kertaan että ei kannata sellaisia ostella.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000