venttilikopan sisällä nimittäin,ainakin sieltä ääni kuulostaisi tulevan. Kylmänä kun lyöpi käyntiin niin käy normaalisti,mutta kun kone lämpiää alkaa raksuttaa.Välillä raksutus häipyy ja sitten taas palaa vähitellen ja tätä tapahtuusekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä.Katselin tuosta haullakin mutta en löytänyt oikein sopivalta tuntuvaa vaihtoehtoa syyksi. Nokka-akselikin näytti olevan ihan kuosissaan joten empä usko sen aiheuttavan raksuttelua.Kysynkin:onko noissa -88 mallisissa M102 koneissa vaihdettavat palikat keinuvivun päässä,joka vaikuttaa hydr.venttiilinsäätöön.Toisin sanoen jos moiset palikat kuluneisuudellaan aiheuttaisivat raksutukset.Auttakaa siis veljet viisaammat,pyydän.
Jaahas että tuon näköiset pampulat.No katsotaan jos ei itekseen korjaannu niin täytynee kokeilla ensin noiden vaihdolla.Kiitokset veljet avuista,ja hyvät joulut itse kullekin,taitaa tosin tulla lumeton, mutta joulu kuitenkin.
Jaa kuules.... millaiset öljyt on koneessa?
Ilmenikö vika öljynvaihdon jälkeen?
Vaihtuiko öljylaatu?
Vai onko peräti edellisestä öljynvaihdosta aikaa enemmän kuin 15 000 km?
Hydraulisista nostimista itselläni on vähänlaisesti kokemuksia, mutta esim. Fordin V6 Duratec on öljystä melkoisen tarkka.
Vähänkin heittää viskositeetti, niin jopa rapsuttelee kuin suoraruiskudiisseli....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
sepikate kirjoitti:venttilikopan sisällä nimittäin,ainakin sieltä ääni kuulostaisi tulevan. Kylmänä kun lyöpi käyntiin niin käy normaalisti,mutta kun kone lämpiää alkaa raksuttaa.Välillä raksutus häipyy ja sitten taas palaa vähitellen ja tätä tapahtuusekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä.
Täsmälleen samankuuloiset oireet kuin itsellänikin. Oletko vaihtanut ne hydrauliset nostimet? Auttoiko?
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
sepikate kirjoitti:venttilikopan sisällä nimittäin,ainakin sieltä ääni kuulostaisi tulevan. Kylmänä kun lyöpi käyntiin niin käy normaalisti,mutta kun kone lämpiää alkaa raksuttaa.Välillä raksutus häipyy ja sitten taas palaa vähitellen ja tätä tapahtuusekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä.
Täsmälleen samankuuloiset oireet kuin itsellänikin. Oletko vaihtanut ne hydrauliset nostimet? Auttoiko?
No niin, nyt on vaihdettu nuo hydraulinostimet ja ei mitään vaikutusta. Kone käy täsmälleen kuten ennenkin, eli bensakone imitoi loistavasti dieseliä. Olisiko jakoketju sitten seuraavana vaihtovuorossa? Tavallisestihan ketjun ääni muistuttaa kyllä enemmänkin rahinaa kuin raksutusta, mutta...
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
caddy66 kirjoitti:kyllä siltä tuntuu vaihda samalla kiristin,ei kallis remppa n. 30e+30e.TERE ps se raksutus voi tulla öljypumpun ketjustakin
Joo, kiristin kannattaa aina vaihtaa ketjun kanssa yhdessä. Mutta tuota öljypumpun ketjua en ole kyllä tullut ajatelleeksi. Mielestäni olen kuitenkin paikallistanut raksutuksen kanteen.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E