Nyt raksuttaa... (w124/m102)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Nyt raksuttaa... (w124/m102)

Viesti Kirjoittaja sepikate »

venttilikopan sisällä nimittäin,ainakin sieltä ääni kuulostaisi tulevan. :shock: Kylmänä kun lyöpi käyntiin niin käy normaalisti,mutta kun kone lämpiää alkaa raksuttaa.Välillä raksutus häipyy ja sitten taas palaa vähitellen ja tätä tapahtuusekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä.Katselin tuosta haullakin mutta en löytänyt oikein sopivalta tuntuvaa vaihtoehtoa syyksi. :roll: Nokka-akselikin näytti olevan ihan kuosissaan joten empä usko sen aiheuttavan raksuttelua.Kysynkin:onko noissa -88 mallisissa M102 koneissa vaihdettavat palikat keinuvivun päässä,joka vaikuttaa hydr.venttiilinsäätöön.Toisin sanoen jos moiset palikat kuluneisuudellaan aiheuttaisivat raksutukset.Auttakaa siis veljet viisaammat,pyydän. :oops:
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18104
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Keinuvivuissa on kiinni hydrauliset venttiilinnostimet, jotka voivat aiheuttaa "raksutuksen" autossasi.
wiimax.fi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

sepikate kirjoitti:M102 koneissa vaihdettavat palikat keinuvivun päässä,joka vaikuttaa hydr.venttiilinsäätöön.Toisin sanoen jos moiset palikat kuluneisuudellaan aiheuttaisivat raksutukset.
Kuva
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja sepikate »

:) Jaahas että tuon näköiset pampulat.No katsotaan jos ei itekseen korjaannu niin täytynee kokeilla ensin noiden vaihdolla.Kiitokset veljet avuista,ja hyvät joulut itse kullekin,taitaa tosin tulla lumeton, mutta joulu kuitenkin. :wink:
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaa kuules.... millaiset öljyt on koneessa?
Ilmenikö vika öljynvaihdon jälkeen?
Vaihtuiko öljylaatu?
Vai onko peräti edellisestä öljynvaihdosta aikaa enemmän kuin 15 000 km?

Hydraulisista nostimista itselläni on vähänlaisesti kokemuksia, mutta esim. Fordin V6 Duratec on öljystä melkoisen tarkka.
Vähänkin heittää viskositeetti, niin jopa rapsuttelee kuin suoraruiskudiisseli....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Ei vaihtunu öljylaatu ja vika ilmeni juur ennen oljynvaihtoa kun ajettu oli vanhoilla öljyillä n.10000km.
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Nyt raksuttaa...

Viesti Kirjoittaja AriR »

sepikate kirjoitti:venttilikopan sisällä nimittäin,ainakin sieltä ääni kuulostaisi tulevan. :shock: Kylmänä kun lyöpi käyntiin niin käy normaalisti,mutta kun kone lämpiää alkaa raksuttaa.Välillä raksutus häipyy ja sitten taas palaa vähitellen ja tätä tapahtuusekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä.
Täsmälleen samankuuloiset oireet kuin itsellänikin. Oletko vaihtanut ne hydrauliset nostimet? Auttoiko?
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Nyt raksuttaa...

Viesti Kirjoittaja AriR »

AriR kirjoitti:
sepikate kirjoitti:venttilikopan sisällä nimittäin,ainakin sieltä ääni kuulostaisi tulevan. :shock: Kylmänä kun lyöpi käyntiin niin käy normaalisti,mutta kun kone lämpiää alkaa raksuttaa.Välillä raksutus häipyy ja sitten taas palaa vähitellen ja tätä tapahtuusekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä.
Täsmälleen samankuuloiset oireet kuin itsellänikin. Oletko vaihtanut ne hydrauliset nostimet? Auttoiko?
No niin, nyt on vaihdettu nuo hydraulinostimet ja ei mitään vaikutusta. Kone käy täsmälleen kuten ennenkin, eli bensakone imitoi loistavasti dieseliä. Olisiko jakoketju sitten seuraavana vaihtovuorossa? Tavallisestihan ketjun ääni muistuttaa kyllä enemmänkin rahinaa kuin raksutusta, mutta... :roll:
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

kyllä siltä tuntuu vaihda samalla kiristin,ei kallis remppa n. 30e+30e.TERE ps se raksutus voi tulla öljypumpun ketjustakin
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

caddy66 kirjoitti:kyllä siltä tuntuu vaihda samalla kiristin,ei kallis remppa n. 30e+30e.TERE ps se raksutus voi tulla öljypumpun ketjustakin
Joo, kiristin kannattaa aina vaihtaa ketjun kanssa yhdessä. Mutta tuota öljypumpun ketjua en ole kyllä tullut ajatelleeksi. Mielestäni olen kuitenkin paikallistanut raksutuksen kanteen.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

AriR kirjoitti:Mutta tuota öljypumpun ketjua en ole kyllä tullut ajatelleeksi.
Ei sitä kannata ajatellakaan, kun siinä ei edes moista ketjua ole :D ..

Ainoa 102 moottori missä on öljypumppu ketjulla on 102.992, eli 190E-16v Evolution II mallin moottori...
Vastaa Viestiin