Lueskelin virtalukko-ongelmista, mutta en löytänyt vastaavanlaista tapausta. Eli ML 270 CDI (vm 2001) virta-avain on vähän takerrellut lukossa ja ruiskautin lukkoon CRC:tä. Seurauksena oli se, että avain ei enää suostunut pyörimään lukossa. Laitoin lisää CRC:tä ja sain aikani räplättyä avaimen pyörähtämään. Kaikki pelasi ihan ok, mutta avain ei edelleenkään tahdo pyörähtää lukossa.
Ajattelin käydä huomenna pikasuutarilla teettämässä uuden metalliavaimen, jos tämä kaukosäätimessä kiinni oleva olisi niin kulunut, että ei toimi. Epäilen kyllä, että lukkosylinterin haitatkin ovat kuluneet, eli avaimen uusiminen ei yksin riitä. Miten sylinterin vaihto tehdään ja saako sen sarjoitettuna vanhalle avaimelle (jolla ovetkin lukitaan). Kaukosäädinosahan varmaankin toimii entiseen malliin, eli sitä ei tarvitse vaihtaa. Vaikka olisi tietenkin fiksua hankkia toinen kaukosäädin varalle.
ML:n virtalukko
ML:n virtalukko
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML:n virtalukko
Älä teetä suutarilla avainta, jos se tehdään kuluneen avaimen mukaisesti niin sitten sinulla on kaksi kulunutta avainta. Tilaa merkkiliikkeestä uusi "piikki", viitisenkymppiä maksaa.
Lukkopatruunan irroitus ja putsaus sekä rasvaus saattaa auttaa.
Paitsi haitat niin lukkopatruuna myös kuluu. Itse uusin ML:n avaimen ja patruuna kesällä. Täällä juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153725" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=145874" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt oma on niin herkkä että kun starttauksen jälkeen avaimen vapauttaa niin se rapsahtaa itsestään takaisin siihen virta-asentoon, ei tarvi auttaa enää.
Lukkopatruunan irroitus ja putsaus sekä rasvaus saattaa auttaa.
Paitsi haitat niin lukkopatruuna myös kuluu. Itse uusin ML:n avaimen ja patruuna kesällä. Täällä juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153725" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=145874" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt oma on niin herkkä että kun starttauksen jälkeen avaimen vapauttaa niin se rapsahtaa itsestään takaisin siihen virta-asentoon, ei tarvi auttaa enää.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224