autona W210 220CDI -00 farkku, automaatilla.
Alkoi nyt tekemään sellaista että kolmoselta neloselle vaihto nostaa kierroksia hieman. Mitä nätimmin ajaa kun vaihtaa, sitä vähemmän se nostaa kierroksia. Myös nykäisee pikkasen mennessään pykälään. Muut vaihteet toimii kuten kuuluu. Eikä ryi kickdownilla tai luista muuten. Ja tämä ongelma vain lämpimänä. Sanotaan että nyt aamuisin 20-30km ajon jälkeen. Kylmänä toimii, mutta ehkä aavistuksen kireät vaihdot ? Tekipä myös niin että pomppasi vapaalle, ja homma kuittaantu laittamalla P:n kautta takaisin ja kerran myös joutui sammuttamaan auton. Vapaalle ei pomppaa suoraan tasaisesta ajosta, vaan pitää tehdä joku kommervenkki että pomppaa. Teki myös niin että pysähdyin portille ja emäntä nousi avaamaan porttia niin eipä lähdetykään liikkeelle. Piti käyttää P:n kautta.
Jotenkin tuntuu että tietyllä vaihteella tietyllä kaasulla ja pienessä pompussa saattaa heittää tyhjää.....
No, olen soitellut automaattikorjaajia läpi, ja jokaisella vähän eri mielipiteet, ja lähinnä ratkaisu on ollut sitten useamman tuhannen euron remontti. Onko teillä jollain ollut vastaavaa probleemaa ? Että selvitäänkö tästä pienemmällä vai pitääkö viedä tomaattikorjaamolle ?

Starin päässä ei ole vielä käytetty, mutta ystävällinen foorumilainen lupasi tällä viikolla tulkita *:llä tuota vekotinta.
Ajattelin kokeilla öljyjen ja filtterin vaihdolla ensin, koska se ei paljoa maksa. Osaatteko suositella Uudeltamaalta pätevää ja järkevää korjaamoa joka osais ne vaihtaa oikein ja nopealla ja joustavalla aikataululla ? Tai haluaako joku jeesata miestä mäessä ?
