
Väyrysen testaus dynamolla
Väyrysen testaus dynamolla
Miksi väyrysen 220e diesel automaatti, moottori täytyy sammutaa kun käsijarru testataan dynamolla tai sitä hinataan?? 

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hyvä kysymys
Tuota samaa olen miettinyt itsekin tässä biilissä, mutta en ole vielä toistaiseksi kehdannut kysyä....

Tuota samaa olen miettinyt itsekin tässä biilissä, mutta en ole vielä toistaiseksi kehdannut kysyä....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No ainakin mulla kun on toi ASD:kö se nyt on, mutta tarkoitan sitä kun jos mun autossa toisen puolen takarengas pyörii nopeamminkuin toinen (siinä on joku prosentti raja paljon se ero on) perä menee lukkoon. Eli kun ollaan dynamometrissä, jos toinen rengas ei vaikka jarruttaisi ollenkaan ja toinen jarruttaa, niin perä menee lukkoon ja samalla jarruttaa sen toisen, jolloin se ei tietystikään ole normaali jarrun lukema sille toiselle.
Mun auton vuosimalli on -89 ja jo tän ohjekirjassa on mainittu, että pitää sammuttaa dynamolle mentäessä.
Eli joku vastaava juttu on teidän autoissa.
Mun auton vuosimalli on -89 ja jo tän ohjekirjassa on mainittu, että pitää sammuttaa dynamolle mentäessä.
Eli joku vastaava juttu on teidän autoissa.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Mikäpä muuten on luistoneston vaikutus jarrutestissä. Luulisi auton tulkitsevan jarrutestissä nopeammin pyörivän pyörän luistavan, ja lisäisi automaattisesti jarrupainetta sille puolelle (tai vähentäisi vastaavasti toiselta puolelta) -> näin jarrut antaisivat virheellisesti tasaisen tuloksen.Ari66 kirjoitti:Hyvä kysymys![]()
Tuota samaa olen miettinyt itsekin tässä biilissä, mutta en ole vielä toistaiseksi kehdannut kysyä....
...mutta ei Vitossa tai V:ssä ole tarvinut autoa sammuttaa käsijarrutestissä.
...eli tämän viestin jälkeen olemma yhtä tyhmiä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Mun -89 autossa taas ei pidä sammuttaa, tai ei siitä ainakaan ole mainintaa.Jussa kirjoitti:No ainakin mulla kun on toi ASD:kö se nyt on, mutta tarkoitan sitä kun jos mun autossa toisen puolen takarengas pyörii nopeamminkuin toinen (siinä on joku prosentti raja paljon se ero on) perä menee lukkoon. Eli kun ollaan dynamometrissä, jos toinen rengas ei vaikka jarruttaisi ollenkaan ja toinen jarruttaa, niin perä menee lukkoon ja samalla jarruttaa sen toisen, jolloin se ei tietystikään ole normaali jarrun lukema sille toiselle.
Mun auton vuosimalli on -89 ja jo tän ohjekirjassa on mainittu, että pitää sammuttaa dynamolle mentäessä.
Eli joku vastaava juttu on teidän autoissa.
Tiettävästi nykyään on myös dynoja, jotka saa tarvittaessa pyöritämään saman akselin pyöriä eri suuntaan, jolloin lukko ei halaja päälle. Näin ainakin väitti viimeksi leimalla käydessäni katsastusmies.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei mullakaan -98 eikä sammutettu katsastuksessa...tosin ne käsijarrupalat taitavat olla ihan erillään abs systeemistä...mutta tosiaan tuota luistonestoa ja abs järjestelmää tässä pohdin. Pääjarrujahan nyt ei voi testata kone sammuksissa, on senverran jäykkä poljin.Aku P kirjoitti:Mun -89 autossa taas ei pidä sammuttaa, tai ei siitä ainakaan ole mainintaa.
[edit]: se katsastusmies oli kyllä sellanen talindomi, jotta täytyy ensikerralla lähettää käyttöohje opeteltavaksi viikkoa etukäteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllähän siitä voi ABS -valo jäädä palamaankin jos toiset pyörät pyörii ja toiset ei... Hyvin muistuu mieleen kun vaihteistoöljyjä ollaan vaihdeltu automaatti-Audeihin niin ainahan sieltä täytyy vikakoodit nollata ennenkuin auto ajetaan pihalle. Eli kun toiset pyörät pyörii, ja toiset ei, niin vikaahan sinne vikamuistiin tallentuu. Se ainakin yks osasyy tuohon.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Semmonen juolahti mieleen noista ABS:sistä, että toimiiko ne vanhoissakin autoissa kaikilla nopeuksilla? Muistelisin, että ei. Mulla oli semmonen 4 kk hairahdus 850 sarjan volvoon (niin vikaista autoa en ole aiemmin omistanut) ja siinä oli abs:it ja luiston estot ja rähinät, ja muistan että sitä ei ainakaan sammutettu katsastuksessa.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87