Tervehdys! Nyt olis menossa bensamersun dieselöinti ja pitäisi ottaa herätevirtaa monelle eri laitteelle (hehkutus, vesiruisku, mittarit yms..) Ajattelin että otan herätevirrat sulakerasian kautta mutta sinne ei tule kun 8voltin jännite virrat ollessa päällä. Niin akun jännite ei kyllä putoa alle 12.6 voltin.
Nyt kysynkin että mistä herätevirta olisi paras ottaa kun en mielelläni ala mitään rosvoliitinpatentteja vääntämään? Ja miksi sulakerasian jännite on noin alhainen? Kuuluuko olla?
Mun mielestä sulakerasia on oikein hyvä paikka herätevirran ottamiselle. Sinne saa näppärästi ruuvattua rengasliittimellä varustetun johdon kiinni samalla ruuvilla, jolla kyseisen sulakkeen johdot muutenkin on kiinnitetty. Ratkaisusta tulee siisti ja vieläpä turvallinenkin, jos ruuvaa sen oikealle puolelle sulaketta.
Mutta tuo 8 Volttia ei kuulosta ollenkaan loogiselta. Uskaltaisin väittää, että jossain jotakin on pielessä, jos kaikille sulakkeille tulee vain tuo 8V, ja akulla kuitenkin samaan aikaan on yli 12V. Vain pienenpieniä häviöitä kuuluisi olla tuolla välillä. Syytä tuommoiseen onkin sitten vaikeampi arvata. Kaikillako sulakkeilla (joille jännite tulee) on vain tuo mainittu 8V? Ja akulla siis samaan aikaan yli 12V?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jos syöttöpuolelta mittaat jännitteen ja se on ok sulakkeissa ja jälkeen antaa ton 8v on sulakkeissa hapettumaa,harmaata mikä on normaalia kun orkkis sulakkeet...jos syöttö linjassa 8v on jossakin tosi löysä,palanut liitos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
itelläkin on ollu ongelmia nuitten sulakkeiden kans. aina ku joku sähkölaite on lopettanu toimimasta niin yleensä se korjaantuu ku käy vähä pyörittelemässä sulakkeita. sillon tällöin tulee suihkittua sinne myös crc tä