w201 2.3 käynti ongelma
w201 2.3 käynti ongelma
moro ! elikkä itellä on tämmönen tenava 2.3 bensa koneella vuosimalli -87 elikkä vaikka olis lämmin päivä ja yrität saaha autoa käyntiin niin ei millään meinaa lähteä muttakun koneen saa lämpöseksi niin käy normaalisti elikkä mistä lähteä ettimään vikaa? koitin ottaa ryypyn suuttimelle tulevasta liittimestä jo tuleeko virta sinne asti ja näytti vain 0.14 volttia elikkä olisko vika nyt sitten tässä? ja toinen vika on että kierrosluku mittari ei toimi? oon ottanut moneen kertaan mittariston jo irti ja putsannut liittimet jne ja näyttäisi siltä ettei ainakaan siellä olisi vikaa eli minnekköhän siitä kierrosluku mittarin takaa lähtevä piuha menee? jos koittais kattoa onko toisessa päässä jotain yhdistyshäikkää tai vastaavaa? kiitos jo näin etukäteen vastauksista.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w201 2.3 käynti ongelma
Tuli mieleen vanha testi jolla päätellä onko vika sytkä vaiko polttoaine puolella. Ota ilmanputsari irti kaada hiukka bensaa määränjakajan lautasen ohi ja eikun starttaamaan, jos hörähtää ja yrittää lähteä käyntiin on vika todennäköisesti polttoaine puolella, jos taas ei useammalla kokeella, pari kolme kertaa tapahdu mitään voisi epäillä sytkä puolta!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: w201 2.3 käynti ongelma
Tosiaan ilmavuoto mutta tinailepa yj-rele ensin kuitenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 2.3 käynti ongelma
yj rele? onko siitä mitään täällä jossain että kuinka se aukastaan jne?
Re: w201 2.3 käynti ongelma
Ihan vaan irti -> pöydälle sulake irti ja pokkaukset pienellä talttapää meisellillä taivuttelet auki -> vedät ns. pohjan ja kuoren irti toisistaan..
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Re: w201 2.3 käynti ongelma
juu koitin mutta ei ollut vaikutusta... mistähän sitä seuraavaksi lähtis ettimään? alkaa käydä keinot vähän vähiin.. 

Re: w201 2.3 käynti ongelma
Otapa se rele tai sen sulakkeet irti tyhjäkäynnillä ja muuttuuko käynti?..jos muuttuu rele pelaa jos ei on siinä jotain vikaa vieläkin tai muualla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 2.3 käynti ongelma
rele pelaa.. mutta nytten löyty ehkä vika eli ryypyn liittimen kahteen johtoon tulee auton käynnistettyä vain 0.10 volttia virtaa ja koitin ottaa liittimen irti ja laitoin suoraan akulta virran siihen ryypyn liittimeen kiinni ja ryypyn suutin ''naksahti'' jotenkin sitten käskin kaverin startata ja hyvin lähti heti käyntiin kun oli kylmä kone elikkä luultavasti ryypyn liittimen 2 johtoon ei tule virtaa tarpeeksi joka ei avaa sitä ryypyn suuttimen läppää siellä sisällä auki? elikkäs mistähän ny sitte lähtis sitä vikaa ettimään`? vedin johdot näin väliaikasesti suoraan hyttiin napille eli kun painaa napin päälle niin ryypyn liitin naksahtaa auki ja saa bensaa ja lähtee käyntiin kylmänä mutta olisi mukava löytää vikakin ettei iän kaiken ennen kylmänä käynnistystä pidellä sitä nappia pohjassa.. :/ kiitos näin etukäteen vastauksista!
Re: w201 2.3 käynti ongelma
korjaan ryypyn suutin siellä sisällä naksahtaa siis auki 

Re: w201 2.3 käynti ongelma
Jossain luki polttoainereleen ohjaavan tuota kylmäkäynnistyssuutinta. Tosin omassa autossa on kolmatta vuotta jo polttoainerele korvattu yleismallin olikohan 4-napaisella releellä. Ja hyvin on aina käynnistynyt. talvella vaatii kaksi starttausta, toisella lähtee aina. 

Re: w201 2.3 käynti ongelma
ookkei pitäsköhän munki sitten semmosella yleismallisella releellä koittaa vaan kans? jos sillä toimii? tarvis vaan vähän sähkökaavioita että mikä' johto vedetään mihinkin releelle? 

Re: w201 2.3 käynti ongelma
Kylmäkäynnistys anturi on ..oikealta nimeltaä ja merteilin mukaan vihreä kaksi pyöreää liitintä ja kannen etuosassa ..ainakin tuoreimmissa koneissa siis m102 eli vika voi olla siinä.
Se oli jossain autotop osassa 50e kun kl ja merteil rokottaa toista sataa pitkälti tai sitten käytetty.Milelestäni se vihriä anturi antaa eculle myös lämpötietoa.
Sen anturin ohmi arvot pitäisi mitata.
Sitten yj-rele ohjaa sitä ryyppy puolta kanssa eli se pitäisi pelata sitten 100%
Sitten mitään älä osta summamutikassa ennen kuin varmistat esim. anturin toiminnan.
Se oli jossain autotop osassa 50e kun kl ja merteil rokottaa toista sataa pitkälti tai sitten käytetty.Milelestäni se vihriä anturi antaa eculle myös lämpötietoa.
Sen anturin ohmi arvot pitäisi mitata.
Sitten yj-rele ohjaa sitä ryyppy puolta kanssa eli se pitäisi pelata sitten 100%
Sitten mitään älä osta summamutikassa ennen kuin varmistat esim. anturin toiminnan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 2.3 käynti ongelma
Minulla ei tule virtaa (tuon rele virityksen?) edes kylmäkäynnistys suuttimelle. Talvella vaati kaksi starttausta, toisella lähti aina. Saa nähdä toimiiko paremmin kun imuvuodotkin korjattu tänä kesänä.
Jos tarvittet siitä rele kytkennästä kuvaa kuiteskin niin laita yv:llä s-posti osoite.

Jos tarvittet siitä rele kytkennästä kuvaa kuiteskin niin laita yv:llä s-posti osoite.