Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Onko 318 000 km A-Mersulle (diesel) paljon vai vähän eli kumpi seuraavista kannattaisi ostaa? Hintapyynnöissä noilla on siis eroa 2600 e ja ajetuissa kilometreissä on eroa 110 tkm. Ostaja ei ole tee se itse -mies.
A 180 CDI 2006 318 000 km 4880 e
A 180 CDI 2006 208 000 km 7490 e
A 180 CDI 2006 318 000 km 4880 e
A 180 CDI 2006 208 000 km 7490 e
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
A -mersuista on juttua tälläkin foorumilla ja muuallakin. Siitä voi sitte puntaroida ostaakko A ja minkälainen. Kuukkeliin hakusanoja ja retu perään
Tässä nyt pari malliksi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=24942" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/merc ... 5236880930" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä nyt pari malliksi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=24942" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/merc ... 5236880930" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
terve
Jos ei ole itse auton rassaaja.
Niin kannattaako yleensäkään yli satkun ajettua pikkuautoa ottaa.
Olisko Toyota mitään
Terveisin Jamppa
Jos ei ole itse auton rassaaja.
Niin kannattaako yleensäkään yli satkun ajettua pikkuautoa ottaa.
Olisko Toyota mitään
Terveisin Jamppa
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
200 000 km ajelee lähes millä tahansa.jamppa kirjoitti:Jos ei ole itse auton rassaaja.
Niin kannattaako yleensäkään yli satkun ajettua pikkuautoa ottaa.
Hyvä vaihtoehto, mutta A-Mersun ajomääräkestävyydestä oli nyt kysymys.jamppa kirjoitti:Olisko Toyota mitään
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Eka kommentti ja kysymys: Paljonko tarvitset ovia autossa? Tuo halvempi on myös kolmiovinen=epäkäytännöllinen, ja hintaero taitaa olla just saman verran kuin noista ovista uuten syntyi. Se kolmiovinen perusmalli oli muistaakseni poikkeuksellisen edullisesti hinnoiteltu aikanaan, ellen ihan väärin muista. Ilmmeisesti strategiaa saada mersu näyttämään edes jossain määrin jos ei halvalta niin ainakin edulliselta.
Sitten se toinen puoli. Pienen CDI-koneen kestosta ei ole mitään kokemusta, mutta jos ihan hatusta päättelee, niin tekniikka ja valmistusprosessi on ollut isompiensa kaltaista, jolloin perustekniikan kestolle voisi povata kovaa ajoa ja paljon kilometrejä.
Yhden bensakoneisen W169:n omistaneena voi todeta, että alustan kanssa ei tulle isompia murheita, ainakin jos vertaa isoveljiinsä, kun on niin paljon simppelimmin rakennettu.
Sitten tuo kahden eri kilometrimäärän vertailu jo ikääntyvässä autossa. 200tkm tai 300tkm on pikkuautolle jo kumpikin kohtuullinen ajomäärä, ja välttämättä se enemmän ajettu ei ole saanut käyttötunteja juuri enempää. Niin ajosuoritteesta kiinni, mutta kuka näistä sitten selvää ottaa kun ei tuntimittaria niin kuin jossain työkoneissa. Jää ihan sitten oman asiantuntemuksen ja osaamisen varaan arvioida vaihtoauton kuntoa.
Ja sitten näissä on ruostetta, joka on piilossa paljon "paremmin" kuin esim. vanhemmissa E-malleissa, jos ei ole joskus tehtaan piikkiin jo kunnostettu uuden karheana. Ovet ja luukut ruostuu salakavalasti niin, että totuuden paljastuessa alkaa olla jo myöhäistä. Mutta toisaalta, sekä halvahkoja että vanhahkoja nämäkin alkavat olla, joten jonkinlainen realismi on tietysti järkevää lähtökohtaisesti. Ihan sitten loppumetreillä pikemminkin siitä kiinni, millä kehtaa ajaa.
Kysyjän autonkäyttötarpeista ja -olosuhteista ei ole käryä, mutta jos mersua halajaa, niin voi tietysti miettiä, mitä muuta saa samalla rahalla. Kun itsellä puolentoista vuoden A-aikakauden jälkeen tuli aikanaan mitta täyteen A:n "ominaisuuksia", niin Oma W169 reilu 100tkm mittarissa vaihtui silloin kolme vuotta sitten 6-vuotiaana pienellä välirahalla tuommoiseen: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6574719" onclick="window.open(this.href);return false; , joka nyt olosuhteiden eli ajotarpeen dramaattisen vähentymisen vuoksi on taas lähdössä seuraavalle omistajalle.
Arvailun varaan jää, mitä pikkukoneisen bensa-A:n ylläpito olisi tänä aikana maksanut. Uutena kallis ja hieno E ei vanhana ja halpanakaan tietysti ole suhteessa yhtään vähemmän halpa ylläpitoa ja huoltoa silmällä pitäen ihan jo veroista, polttoainetaloudesta, perusrengaskuluista ja moottorin öljytilavuudesta alkaen, mutta autoa siinä on samalla rahalla edelleenkin samassa suhteessa uushankinta-arvojen vertailuun A:n kanssa kuin uutenakin. Varusteissa löytyy, kulkee ja kiihtyykin tarvittaessa, ja varsinkin maantiellä verraton kumppani rimpula-A:n rinnalla. Kysymys on pikemminkin, mihin ja kuinka paljon on autoilunsa suhteen varaa ja mielenkiintoa sijoittaa.
Edit: Ja ei, edellä mainittua en kirjoittanut siksi, että olisin kauppaamassa omaa E:tä sinulle, vaan ihan yhden subjektiivisen käyttäjäkokemuksen kertoakseni, mutta saa siihenkin toki tulla tutustumaan, jos kiinnostaa
.
Sitten se toinen puoli. Pienen CDI-koneen kestosta ei ole mitään kokemusta, mutta jos ihan hatusta päättelee, niin tekniikka ja valmistusprosessi on ollut isompiensa kaltaista, jolloin perustekniikan kestolle voisi povata kovaa ajoa ja paljon kilometrejä.
Yhden bensakoneisen W169:n omistaneena voi todeta, että alustan kanssa ei tulle isompia murheita, ainakin jos vertaa isoveljiinsä, kun on niin paljon simppelimmin rakennettu.
Sitten tuo kahden eri kilometrimäärän vertailu jo ikääntyvässä autossa. 200tkm tai 300tkm on pikkuautolle jo kumpikin kohtuullinen ajomäärä, ja välttämättä se enemmän ajettu ei ole saanut käyttötunteja juuri enempää. Niin ajosuoritteesta kiinni, mutta kuka näistä sitten selvää ottaa kun ei tuntimittaria niin kuin jossain työkoneissa. Jää ihan sitten oman asiantuntemuksen ja osaamisen varaan arvioida vaihtoauton kuntoa.
Ja sitten näissä on ruostetta, joka on piilossa paljon "paremmin" kuin esim. vanhemmissa E-malleissa, jos ei ole joskus tehtaan piikkiin jo kunnostettu uuden karheana. Ovet ja luukut ruostuu salakavalasti niin, että totuuden paljastuessa alkaa olla jo myöhäistä. Mutta toisaalta, sekä halvahkoja että vanhahkoja nämäkin alkavat olla, joten jonkinlainen realismi on tietysti järkevää lähtökohtaisesti. Ihan sitten loppumetreillä pikemminkin siitä kiinni, millä kehtaa ajaa.
Kysyjän autonkäyttötarpeista ja -olosuhteista ei ole käryä, mutta jos mersua halajaa, niin voi tietysti miettiä, mitä muuta saa samalla rahalla. Kun itsellä puolentoista vuoden A-aikakauden jälkeen tuli aikanaan mitta täyteen A:n "ominaisuuksia", niin Oma W169 reilu 100tkm mittarissa vaihtui silloin kolme vuotta sitten 6-vuotiaana pienellä välirahalla tuommoiseen: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6574719" onclick="window.open(this.href);return false; , joka nyt olosuhteiden eli ajotarpeen dramaattisen vähentymisen vuoksi on taas lähdössä seuraavalle omistajalle.
Arvailun varaan jää, mitä pikkukoneisen bensa-A:n ylläpito olisi tänä aikana maksanut. Uutena kallis ja hieno E ei vanhana ja halpanakaan tietysti ole suhteessa yhtään vähemmän halpa ylläpitoa ja huoltoa silmällä pitäen ihan jo veroista, polttoainetaloudesta, perusrengaskuluista ja moottorin öljytilavuudesta alkaen, mutta autoa siinä on samalla rahalla edelleenkin samassa suhteessa uushankinta-arvojen vertailuun A:n kanssa kuin uutenakin. Varusteissa löytyy, kulkee ja kiihtyykin tarvittaessa, ja varsinkin maantiellä verraton kumppani rimpula-A:n rinnalla. Kysymys on pikemminkin, mihin ja kuinka paljon on autoilunsa suhteen varaa ja mielenkiintoa sijoittaa.
Edit: Ja ei, edellä mainittua en kirjoittanut siksi, että olisin kauppaamassa omaa E:tä sinulle, vaan ihan yhden subjektiivisen käyttäjäkokemuksen kertoakseni, mutta saa siihenkin toki tulla tutustumaan, jos kiinnostaa

Viimeksi muokannut RH, La 09.08.2014 09:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Jonkun mielestä aina pajalla oleva auto on toisen mielestä toiminut ihan OK sama minkämerkkisestä autosta on kyse. Tuohon lauseeseen oikeastaan kulminoituu se hankaluus paljonko on paljon ja mikä kannattaa mikä ei.
Vaikka auton hankinta ei aina ole tunnejuttu mutta usein se on enempi tunnejuttu kuin järki niin senkin takia pitää ostopäätös perustella ihan itte.
Eipä ittelläkään paljon järkisyitä löydy nuihin auto-hankintoihin
Googlaa ja lue ni saat parhaan kuvan ja perustelut hankinnalle.
Mutta kun ilmeisesti haluat välttämättä kommenttia ni annetaan nyt sellainen että jos itte ei osaa rempata tai ei oo tiloja rempata yhtään ni ehkä huolettomampiakin vaihtoehtoja olisi tarjolla tuohon rahaan mitä meinaa sijoittaa A:han?
Ilmeisesti kuitenkin tähtikeula halutaan jokatapauksessa ni tuon kirjoittamani kommentin voi heittää romukoppaan. Tunnejuttuja
Veikkaan ettet tule paljon saamaan vastauksia kysymykseesi?
Vaikka auton hankinta ei aina ole tunnejuttu mutta usein se on enempi tunnejuttu kuin järki niin senkin takia pitää ostopäätös perustella ihan itte.
Eipä ittelläkään paljon järkisyitä löydy nuihin auto-hankintoihin

Mutta kun ilmeisesti haluat välttämättä kommenttia ni annetaan nyt sellainen että jos itte ei osaa rempata tai ei oo tiloja rempata yhtään ni ehkä huolettomampiakin vaihtoehtoja olisi tarjolla tuohon rahaan mitä meinaa sijoittaa A:han?
Ilmeisesti kuitenkin tähtikeula halutaan jokatapauksessa ni tuon kirjoittamani kommentin voi heittää romukoppaan. Tunnejuttuja

Veikkaan ettet tule paljon saamaan vastauksia kysymykseesi?
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Ajelen lähes aina yksin, joten harkinnassa olisi rekisteröidä A-Mersu 2-paikkaiseksi pakettiautoksi (säästö veroissa 200 e). Toki takaovet lisää aina mukavuutta lastauksessa, mutta välttämättöminä en niitä pidä.RH kirjoitti:Eka kommentti ja kysymys: Paljonko tarvitset ovia autossa? Tuo halvempi on myös kolmiovinen=epäkäytännöllinen
Omaan arvioon auton kunnosta en aio luottaa, vaan teetän Autotohtori-testin ennen ostoa.RH kirjoitti:Sitten tuo kahden eri kilometrimäärän vertailu jo ikääntyvässä autossa. 200tkm tai 300tkm on pikkuautolle jo kumpikin kohtuullinen ajomäärä, ja välttämättä se enemmän ajettu ei ole saanut käyttötunteja juuri enempää. Niin ajosuoritteesta kiinni, mutta kuka näistä sitten selvää ottaa kun ei tuntimittaria niin kuin jossain työkoneissa. Jää ihan sitten oman asiantuntemuksen ja osaamisen varaan arvioida vaihtoauton kuntoa.
Toinen automalli, jota harkitsen on idioottivarma Toyota Prius. Priusin koeajosta riippuu kumpaan malliin kallistun, A-Mersun tiedän jo hyväksi.Jari Ke kirjoitti:Mutta kun ilmeisesti haluat välttämättä kommenttia ni annetaan nyt sellainen että jos itte ei osaa rempata tai ei oo tiloja rempata yhtään ni ehkä huolettomampiakin vaihtoehtoja olisi tarjolla tuohon rahaan mitä meinaa sijoittaa A:han?
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Nimimerkistäsi ja vastauksistasi päätellen olet mahdollisimman halpojen kilometrien perässä ja ajatkin ilmeisesti ihan jonkin verran(?).reissuesa kirjoitti:Ajelen lähes aina yksin, joten harkinnassa olisi rekisteröidä A-Mersu 2-paikkaiseksi pakettiautoksi (säästö veroissa 200 e). Toki takaovet lisää aina mukavuutta lastauksessa, mutta välttämättöminä en niitä pidä.
Toinen automalli, jota harkitsen on idioottivarma Toyota Prius. Priusin koeajosta riippuu kumpaan malliin kallistun, A-Mersun tiedän jo hyväksi.
Näyttää noita Priuksiakin olevan jopa vähän jo uudempikin tarjolla samassa hintaluokassa, mutta myös melkoisilla ajomäärillä ajettuina, esim.
http://www.nettiauto.com/toyota/prius/6331519" onclick="window.open(this.href);return false;
Toki myös halvempia ja vanhempia, mutta sitten jo oikeastikin tosi paljon ajettuja, esim.
http://www.nettiauto.com/toyota/prius/3721229" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai päivän bargain selvästi edullisimpana, mutta myös melkoisesti ajettuna
http://www.nettiauto.com/toyota/prius/6570315" onclick="window.open(this.href);return false;
En tuosta Priuksen luotettavuudesta ymmärrä ja tiedä mitään, mutta ennakkoluuloisena ihmisenä suhtautuisin puolta miljoonaa ajokilometriä lähestyvään high tech- tojotaan kohtuullisella varovaisuudella. Nimittäin missä kohtaa tuommoisen idioottivarmuus loppuu?
Paras valinta noista vaihtoehdoistasi varmaan olisi tuo ensimmäinen Prius, mutta entäs oikeasti joku säästöpossuauto kohtuullisella ajomäärällä alle neljään tonniin, vaikka mainettaan parempi rellu megane?
No nyt eksytään jo tosi kauas tältä foorumilta... tai ainakin vahvasti OT:n puolelle


Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Hei. On varmaan jokin peruste, että A - Mersua - sitä lyhyempää mallia haluat ostaa. Lähtökohtaisesti, vaikka ei ole paljon kokemusta A:sta - niin en ostaisi. Syy: Kerrosrakenne. Kaikki tärkeet ja huollettavat tai vaihdettavat osat ovat päällekkäin. Kytkin melko pohjassa. Vaatii aina tavaran pois irrottamista, mikäli haluaa alemmas.
Sukulaisilla oli - ja arvokasta oli pienempikin korjaus konehuoneessa.
Sukulaisilla oli - ja arvokasta oli pienempikin korjaus konehuoneessa.
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Priuksessa taitaa olla muuten sellainen juttu että siihen ei sitten saa laittaa tai ainakaan vetää mitään...tähän kallistui tutun osto aikeet priuksesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Oletko aivan varma?reissuesa kirjoitti: A-Mersun tiedän jo hyväksi.
Tunneasia

Itte en A:ta ostaisi en millään vaikka on tiloja tehdä pienimuotoisia juttuja ihan itte. Sekin on ihan tuneasia. Tai no ei ihan



Nyt jäitä hattuun!!! Niin olis jonkun pitäny mullekkin sanoa aikoinaan kun hankintoja tein

Jos kaikesta huolimatta aakkoseen kallistut ni pistä ihmeessä kokemuksia tänne
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Puoli miljoona ajettua Priusia en sentään ole harkinnut, vaan 150-250 tkm ajettua.RH kirjoitti:En tuosta Priuksen luotettavuudesta ymmärrä ja tiedä mitään, mutta ennakkoluuloisena ihmisenä suhtautuisin puolta miljoonaa ajokilometriä lähestyvään high tech- tojotaan kohtuullisella varovaisuudella. Nimittäin missä kohtaa tuommoisen idioottivarmuus loppuu?
Siis tykkään ajaa A-Mersulla, se on kokoluokkansa hiljaisimpia, ajoasento ja näkyvyys on hyvä. Onko se teknisesti kestävä, siitä en ole niin varma.Jari Ke kirjoitti:Oletko aivan varma?reissuesa kirjoitti: A-Mersun tiedän jo hyväksi.
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Juu. Ei ne pienet rimpulat niin kaksisia autoja ole, joten varmaankin totta, mutta meillä aikanaan tuli mitta täyteen A:ta ehkä enimmästi juurikin meluisuuden takia...reissuesa kirjoitti: Siis tykkään ajaa A-Mersulla, se on kokoluokkansa hiljaisimpia,

Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Mua ei w169:n etupenkillä melu häirinnyt, takapenkillä kyllä. En sitten tiedä onko faktaa vai fiktiota kun ei ole desibelilukemia käsillä.
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Lainataampas tätä viestiketjua.
Tuttava kauppaa rouvalle 2006 a 200 cdi mersua kohtuu hintaan. Kilometrejä parisataa tuhatta. Mitä on odotettavissa? Kuinkas näissä on kestänyt startit, laturit, kytkimet? Ruosteasiat ei huoleta, eikä alustanosat, ne pystyn korjaamaan itsekkin, mut konetta en alas laske. Suutinmurheita jne? pääsisikös huolletulla autolla tonne 300tkm:n ilman koneen pudotusta?
Tuttava kauppaa rouvalle 2006 a 200 cdi mersua kohtuu hintaan. Kilometrejä parisataa tuhatta. Mitä on odotettavissa? Kuinkas näissä on kestänyt startit, laturit, kytkimet? Ruosteasiat ei huoleta, eikä alustanosat, ne pystyn korjaamaan itsekkin, mut konetta en alas laske. Suutinmurheita jne? pääsisikös huolletulla autolla tonne 300tkm:n ilman koneen pudotusta?
Re: Paljon ajettu A-Mersu (W169)?
Meillä on A150 -04 ollut vuodesta 07 ostaessa oli ajettu 48tkm nyt n.98tkm.
Ainoat remontit mitä on pitänyt tehdä tuona aikana jarru palat pari kertaa, nekin lakkas kulumasta kun viimeiset palat sovitin koloihinsa etteivät jumita.
Aa on toki emännän autona ja kilsoja ei paljoa tule vuodessa, mutta halvin auto pitää mitä meillä on ollut pois lukien vehon huolto hinnat.
Ainoat remontit mitä on pitänyt tehdä tuona aikana jarru palat pari kertaa, nekin lakkas kulumasta kun viimeiset palat sovitin koloihinsa etteivät jumita.
Aa on toki emännän autona ja kilsoja ei paljoa tule vuodessa, mutta halvin auto pitää mitä meillä on ollut pois lukien vehon huolto hinnat.