W126 ja kuuma virta-avain

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

W126 ja kuuma virta-avain

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Juttelin tossa illalla faijan kanssa ja ilmeni että ukon autossa virta-avain on aina ajon jälkeen kuumana. Mistähän semmonen voisi johtua? Joku aika sitten oli autoon laitettu 100/90w-polttimot ja forumiltahan on saanut lukea sulaneista vilkunviiksistä ja muista lamppujen aiheuttamista ongelmista. Käskin faijaani tarkkailemaan tätä ilmiötä ja myökin testaamaan tavallisilla polttimoilla ettei sattuis mitään ikävempää.
Vai onko tähän lämpiävään avaimeen joku ihan toinen selitys? Virtalukko laukeamassa?
Kertokaapa jos tiedätte, itse pääsen autoon käsiksi vasta perjantaina kun lennän kotiin.

edit: autohan on 300SE -89
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Itse katsoisin että millaisessa kunnossa on virtalukon pohja. Lienee yhtä helppo irroittaa kuin 123:ssa. Luulisin että jos siellä on joitain oikosulkuja tai likaa tarpeeksi voisi aiheuttaa lämpenemistä... :roll:
En usko että polttimoiden vaihto olisi vaikuttanut asiaan kun valothan saa päälle vaikka avainta ei olisi edes virtalukossa?
Haulla löytyy ainakin satakakskolmosen lukon irroittamisohjeita!
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jos lämppärissa on kovat löylyt päällä ja ilma on suunnattu kojelaudan päätysuuttimiin, niin avain saattaa lämmetä myös sen vaikutuksesta. Siinä taitaa mennä putki aika liki virtalukkoa. Moinen ilmiö esiintyi ainakin omassa vermeessä viime talven paukkupakkasilla. Mutta jos avain lämpiää myös lämppärin viileällä asetuksella, vika voi löytyä noista yllämainituista seikoista.
Kokeilkaa kuitenkin tuota juttua ensin ennen sen ihmeempiä purkuoperaatioita.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Lämppäri lämmittää :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Kiitoksia vinkeistä. Pitääpä tarkastaa homma ensin ilman lämpöjä jos se olis vaan siitä kiinni.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Jep, faija oli ajellut sitten ilman lämpöjä ja avainkin oli pysynyt viileenä. Kiitti vinkeistä.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Vastaa Viestiin