Olen tässä mietinnässä R170:n (230 kompressor) lastuttaminen. Pelkällä lastulla olisi luvassa 20-30 hv lisää..hinnan puolesta tarjoukset ovat ihan kelvollisia..silti mietityttää vielä..
Kertokaapa kokemuksia/näkemyksiä ja mielipiteitä lastutuksen TODELLISISTA vaikutuksista.
Lastuttaminen
Kyseisen koneen lastuttamisesta en voi sanoa mitään koska ei ole itsellä kokemusta mutta yleisesti:
-kulutus kasvaa vaikka mainospuheet kertovat toista. Lisä heppoja/vääntöä ei revitä tyhjästä vaan polttoainetta kuluu varmasti enemmän koska lisääntyneitä tehoreservejä käytetään helposti ja tätä kautta kulutus kasvaa. Yleensä bensoissa 0,5 - 1,0l/100km ja diisselit 0,2 - 0,5l/100km. Rauhallisella ajotyylillä voi päästä jopa samaa mitä alkuperäisellä softalla.
-tekniikka yleensä kestää. Vaihdelaatikko ja kytkin on yleensä pehmosimmat kohdat. En ole kyllä kuullut että yhtään autoa olisi rikottu lastutuksella. Kaiken saa rikki mutta järki mukaan näissä hommissa niin varmasti kestää.
-liikkeen takuut loppuu voimansiirron ja koneen kohdalta. Joskus lastun valmistaja ottaa itse vastuun näistä lastutuksen jälkeen.
-autosta tulee varmasti laadukkaalla lastulla mukavampi+herkempi ajaa ja alavääntö lisääntyy erityisesti kompura/turbo malleissa. (muita ei edes kannata lastuttaa)
-kulutus kasvaa vaikka mainospuheet kertovat toista. Lisä heppoja/vääntöä ei revitä tyhjästä vaan polttoainetta kuluu varmasti enemmän koska lisääntyneitä tehoreservejä käytetään helposti ja tätä kautta kulutus kasvaa. Yleensä bensoissa 0,5 - 1,0l/100km ja diisselit 0,2 - 0,5l/100km. Rauhallisella ajotyylillä voi päästä jopa samaa mitä alkuperäisellä softalla.
-tekniikka yleensä kestää. Vaihdelaatikko ja kytkin on yleensä pehmosimmat kohdat. En ole kyllä kuullut että yhtään autoa olisi rikottu lastutuksella. Kaiken saa rikki mutta järki mukaan näissä hommissa niin varmasti kestää.
-liikkeen takuut loppuu voimansiirron ja koneen kohdalta. Joskus lastun valmistaja ottaa itse vastuun näistä lastutuksen jälkeen.
-autosta tulee varmasti laadukkaalla lastulla mukavampi+herkempi ajaa ja alavääntö lisääntyy erityisesti kompura/turbo malleissa. (muita ei edes kannata lastuttaa)
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Kaverilla on tän vuoden sprinteri joka lastutettu.. onkohan se 2.7litran turbokiisseli, vakio hepat 115kw ja nyt 200hv... tai 200hv on luvattu enkä mä yhtään ihmetteliskää jos ois, kyllä se sen verran pirtee o.. semmonen ois ihan muutenki kiva vekotin mut hinnoissaan kylläMB tuning kirjoitti:Kokemuksia on ainoastaan Sprinter 412 D "tehobokseista". Suosittelen. Onko kellään kokemuksia Sprinter CDI tehomuunnoksista: vertailua eri mahdollisuuksista ?

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93