Pian puskisi lisävalojen asennus prokkista w202 keulille.
Olen haulla etsiskellyt tietoa asiasta ja löytänytkin ihan hyvin faktaa.
Lähinnä on mietityttänyt virran ottaminen jakoblokista ( Sulakerasian vieressä oleva musta blokki)
Uskaltaako blokista ottaa virtaa niin ettei mikään systeemi kärsi?
Johtojahan tarvii irrotella niin jännitteet häviää järjestelmästä hetkellisesti...
Myös se että, jos valot joskus kilahtaa ja pitkien oma sulake kärvähtää.
Niin onko vaaraa, että blokissa oleva 250A sulake paukkuu ja matka tyssää?
Virran ottaminen lisävaloille w202 konehuoneesta
Virran ottaminen lisävaloille w202 konehuoneesta
MB W124 CE & MB W202
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Re: Virran ottaminen lisävaloille w202 konehuoneesta
En usko sen sulakkeen palavan ton valokytkennän vuoksi ja se on pääsulake ja tarpeeksi iso eli pitää olla aikamoinen oikosulku ettö toi palaa.
Onhan siellä yleensä kuskin puolella ainakin nähnyt rasian alla 6mm pulttien alla lähtöjä joista voi ottaa virtaa ja sulake vain sen johdon taakse lisäksi.
Tostahan moni lataa konetilasta akkuja.
Onhan siellä yleensä kuskin puolella ainakin nähnyt rasian alla 6mm pulttien alla lähtöjä joista voi ottaa virtaa ja sulake vain sen johdon taakse lisäksi.
Tostahan moni lataa konetilasta akkuja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Virran ottaminen lisävaloille w202 konehuoneesta
Katselin niin tässä blokissa ei näköjään ole lisäpaikkoja.

Tarvii tuosta toisen mutterin alta sitten ottaa virta lisävaloille ja rakennella kaikki ajatuksella...
Huomattavasti helpompi projekti, kuin peräkontista lähtee vetään virtaa konehuoneeseen.

Tarvii tuosta toisen mutterin alta sitten ottaa virta lisävaloille ja rakennella kaikki ajatuksella...
Huomattavasti helpompi projekti, kuin peräkontista lähtee vetään virtaa konehuoneeseen.
MB W124 CE & MB W202
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Re: Virran ottaminen lisävaloille w202 konehuoneesta
Siitä vaan ja sulake heti alkuun, ei mitään ongelmia.
wiimax.fi
Re: Virran ottaminen lisävaloille w202 konehuoneesta
Hei! Mulla on vaimoni autossa otettu ko. haaraliittimestä lisäsumuvaloille sähkösyöttö, sulakkeellinen releväliin ja ohjaus suoraan sulakekotelon sisältä etuparkkivalolta. Toimii hienosti, tietenkin Xenonvalot (kallis) nokalle olisi hyvä juttu silloin omia valoja olisi ehkä tiputettava pois muuten liikaa luxeja Xenon tarvii n. 35W/lamppu ja halog. 55W/lamppu, siis valopiuhat 2,5 mm2 ja syöttöreleille 6 mm2 juotetut liittimet, ei hapettumisia, palaa kirkkaaasti.Tuomaa kirjoitti:Pian puskisi lisävalojen asennus prokkista w202 keulille.
Olen haulla etsiskellyt tietoa asiasta ja löytänytkin ihan hyvin faktaa.
Lähinnä on mietityttänyt virran ottaminen jakoblokista ( Sulakerasian vieressä oleva musta blokki)
Uskaltaako blokista ottaa virtaa niin ettei mikään systeemi kärsi?
Johtojahan tarvii irrotella niin jännitteet häviää järjestelmästä hetkellisesti...
Myös se että, jos valot joskus kilahtaa ja pitkien oma sulake kärvähtää.
Niin onko vaaraa, että blokissa oleva 250A sulake paukkuu ja matka tyssää?
Re: Virran ottaminen lisävaloille w202 konehuoneesta
Lisävalot asennettu keulalle onnistuneesti!
Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!

Valot sai keulille helposti lisävalotelineellä, joka asennetaan rekisterikilven taakse.

Valot tärisivät sen verran, että piti asentaa tukiraudat valoille.

Kytkennät tehtiin antaumuksella abikoliittimillä, tinalla ja kutistesukalla.

Virran sai otettua helposti jakobolin alta.
Tilanpuutteen vuoksi piti mahduttaa kaikki samaan nippuun.
Ja onpahan vähä suojassakin roiskeilta.

Katkaisimen johdot sai vedettyä melko helposti sulakeboksin sisältä kabiiniin.
Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!

Valot sai keulille helposti lisävalotelineellä, joka asennetaan rekisterikilven taakse.

Valot tärisivät sen verran, että piti asentaa tukiraudat valoille.

Kytkennät tehtiin antaumuksella abikoliittimillä, tinalla ja kutistesukalla.

Virran sai otettua helposti jakobolin alta.
Tilanpuutteen vuoksi piti mahduttaa kaikki samaan nippuun.
Ja onpahan vähä suojassakin roiskeilta.

Katkaisimen johdot sai vedettyä melko helposti sulakeboksin sisältä kabiiniin.
MB W124 CE & MB W202
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"