W 124 250 D käynnistyy joskus neljällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

W 124 250 D käynnistyy joskus neljällä

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Tommonen vaiva tullut pikku hiljaa. Elikkäs kylmän moottorin kun käynnistää, niin yksi pytty ei ole mukana. Kummallista, että toi ei kuitenkaan tule joka kerta, mutta alkanut ilmenemään entistä useemmin.
Pakokaasu sinertää vian ollessa päällä ja haisee palamattomalle löpölle. Jos annat käydä tyhjäkäyntiä, niin kestää tovin, mutta jos ryntäytät, niin loppuu heti. Suuttimet tarkistettu 50 tuhatta sitten. Hehkut uusittu 50 tuhatta sitten. Kansi kunnostettu 50 tuhatta sitten, kun tiiviste laski öljyä laturin nurkasta. Sillon ventiilit koneistettiin ja pakopuolelle tuli uudet ohjuritkin. Autolla ajettu 525 tuhatta.
Lämpimällä moottorilla vaivaa ei ilmene ja keväällä katsastuksessä päästöt oli samaa luokkaa, kuin monena aikaisempana vuotena.
Onko se suutin, joka siellä juonii vai hehkutulppako se on? Hehkuja uusiessani kaupassa oli vain neljä Boschin tekemää, niin ostin sitten jonon jatkoksi yhden italialaisen. Hehkun merkkivalo ei sekoile, niinkun se teki viimeksi, kun hehkutulppa oli menny. Yleismittarilla mitaten kaikissa tulpissa suunnilleen sama vastus.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W 124 250 D käynnistyy joskus neljällä

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

kvaan kirjoitti:Tommonen vaiva tullut pikku hiljaa. Elikkäs kylmän moottorin kun käynnistää, niin yksi pytty ei ole mukana. Kummallista, että toi ei kuitenkaan tule joka kerta, mutta alkanut ilmenemään entistä useemmin.
Pakokaasu sinertää vian ollessa päällä ja haisee palamattomalle löpölle. Jos annat käydä tyhjäkäyntiä, niin kestää tovin, mutta jos ryntäytät, niin loppuu heti. Suuttimet tarkistettu 50 tuhatta sitten. Hehkut uusittu 50 tuhatta sitten. Kansi kunnostettu 50 tuhatta sitten, kun tiiviste laski öljyä laturin nurkasta. Sillon ventiilit koneistettiin ja pakopuolelle tuli uudet ohjuritkin. Autolla ajettu 525 tuhatta.
Lämpimällä moottorilla vaivaa ei ilmene ja keväällä katsastuksessä päästöt oli samaa luokkaa, kuin monena aikaisempana vuotena.
Onko se suutin, joka siellä juonii vai hehkutulppako se on? Hehkuja uusiessani kaupassa oli vain neljä Boschin tekemää, niin ostin sitten jonon jatkoksi yhden italialaisen. Hehkun merkkivalo ei sekoile, niinkun se teki viimeksi, kun hehkutulppa oli menny. Yleismittarilla mitaten kaikissa tulpissa suunnilleen sama vastus.

Jokin venttiili kantaa. Hydraulinostinvika. Kaikki kerralla vaihtoon. Tekohengityksenä vaivaan voit laittaa X1R-kitkanpoistajaa yksi
desilitra moottoöljyn sekaan. http://www.x1r.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytä tulevaisuudessa aina täyssyntteettisiä moottoriöljyjä.
+358 18B8FE99
Vastaa Viestiin