KE-Jet mykkänä?
KE-Jet mykkänä?
Elikkäs, elikkäs.. Sähköinen ke-jetti tuntuisi olevan mykkänä? (YJ-Releen irroituksella ei vaikutusta käyntiin) myöskin lisäilmaventtiili jää raolleen aikakatkaisun jälkeen. (Pitäisi sulkeutua kokonaan, ja 4v jännite virrata jatkuvasti? Käynnistäessä pomppaa 11v > kokonaan auki jonka jälkeen tipahtaa 0v ja jää n. 20% raolleen.) Diagnostiikka pistoke herjaisi seoksen olevan laihalla. Mistä lähteä tutkimaan? YJ Rele tinailtu, ei vaikutusta.
W201 190E
Re: KE-Jet mykkänä?
Siitä saisi kyllä vikakoodin pulssisuhteella tai %.
Vikana voi olla lambda jonka voit mitata,lisäilmaluisti koeta suoralla virralla ..jokatapauksessa jossakin sähköisessä komponentissa vikaa.
Vikana voi olla lambda jonka voit mitata,lisäilmaluisti koeta suoralla virralla ..jokatapauksessa jossakin sähköisessä komponentissa vikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jet mykkänä?
Vikakoodi n.70%. Oman taulukon mukaan "engine speed signal"? 
Edit: Siis tämä 70% kun autossa vain virrat päällä, lämpimällä koneella käynnissä ollessa 26%.

Edit: Siis tämä 70% kun autossa vain virrat päällä, lämpimällä koneella käynnissä ollessa 26%.

W201 190E
Re: KE-Jet mykkänä?
itse en nyt osaa sanoa tuohon nopeus tunnistimeen koska kampuran tunnistin vika ei anna edes sytyn toimia ja koneen edessä kiilapyörällä en ole nähnyt oikein missään sitä anturia...joissakin koneissa on mutta mielestäni sulla sitä ei ole...jos siinä on se niin johto voisi olla poikki kun sen paikka on sellainen.
Tutkipa ne sähköiset komponentit ensin.
toisekseen yj-rele vaikka se on tinailtu se ei välttämättä tule sillä kuntoon...on joitakin tapauksia .Kun voisi kokeilla toisella releellä.
On mennyt ecujakin kun vesi lorkottaa suoraan boxien päälle kun valuma putki ja reikä on tukossa.
Älä summamutikassa ala ostaa osia ettei tule turhaan osteltua eli tutkit rauhassa ensin ja mittailet.
Mikäs vuosimalli ja kone koko on kyseessä?
Tutkipa ne sähköiset komponentit ensin.
toisekseen yj-rele vaikka se on tinailtu se ei välttämättä tule sillä kuntoon...on joitakin tapauksia .Kun voisi kokeilla toisella releellä.
On mennyt ecujakin kun vesi lorkottaa suoraan boxien päälle kun valuma putki ja reikä on tukossa.
Älä summamutikassa ala ostaa osia ettei tule turhaan osteltua eli tutkit rauhassa ensin ja mittailet.
Mikäs vuosimalli ja kone koko on kyseessä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jet mykkänä?
EDIT: Lambdan signaali piuhaa mitattaessa +-0.1v heilahtelua 0.5v välillä, lambda siis tuskin viallinen. Löytyi tosin jokin huohotus nippa vailla letkua, mikä kyseessä? ks. Kuva


W201 190E
Re: KE-Jet mykkänä?
Pistä toi umpeen ..automaateissa siitä lähtee letku lootalle ja ilmastoiduissa versioissa kanssa....tai yleensä missä alipainetta tarttee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jet mykkänä?
Tuo nippa tulpattu ja seos säädetty diagnostiikka pistokkeen avulla vastaamaan oikeita arvoja (6.3-7.0 voltin välillä heittelee) lambda pomppii 0.3 - 0.7v välillä. Ajossa paljon paremmin vastaa kaasuun, täysi kaasulla vähän ahdistaa ja aavistuksen omaista nypytystä alhaisilla kierroksilla. Huomasin tosin tyhjäkäynnillä kun antaa kierroksia ja päästää takaisin tyhjäkäynnillä niin seos tippuu laihalle hetkellisesti (5s) lambda siis tippuu kierroksilta ~0.9v > 0.1v ja siitä nousee takaisin normaaliksi.
W201 190E