Tervehdys foorumilaiset, kertokaapas kokeneemmat mersujen kanssa olleet mistä päin alan etsiä vikaa kun minun mb w124 260e automaatti lootalla olevassa mersussa on sellainen "vika" että kun paikaltaan lähtee kaasu pohjassa niin vedot ovat hukassa eli lähtee aika laiskahkosti liikkeelle. Vetää ylikierroksilla ihan normaalisti mutta lähtee alhaalta tavallista laiskemmin. Kaverilla sama mese ja kun sillä lähtee kaasu pohjassa liikkeelle niin lyö takapään renkaat tyhjää. Joten olisikohan ruiskussa jotain vikaa? Ja olisi toinen probleema myös joka koskee kick downia elikkäs kiihdyttäessä 1 toimii normaalisti eli vetää kiekat tappiin asti mutta kun vaihtaa 2 vaihteelle niin laatikko nakkaa saman tien 3 pesään. Mistä tämä johtuu? Kick downin releessä hämminkiä vai onko jokin säätö homma?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!
Mb 260E w124
Re: Mb 260E w124
Tutkipa nokka akselin kunto ensimmäisenä..se on kuluva osa..sitten katti voi olla tukos eli sisuskalut tukkii putken..bensasuotin ei päästä kakkua tarpeeksiläpi...toinen bensapumppu mykkä..tuossapa nyt ensimmäiseksi tutkittavaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb 260E w124
Omassa W124 CE 230 oli alavedot hukassa.
Viaksi paljastui polttoaineen paineensäädin.
Paineensäätimessä on jousi, mikä laiskistuu ajan kanssa.
Korjaamo sai heräteltyä vanhan säätimen henkiin pienellä jousen venyttelyllä
Viaksi paljastui polttoaineen paineensäädin.
Paineensäätimessä on jousi, mikä laiskistuu ajan kanssa.
Korjaamo sai heräteltyä vanhan säätimen henkiin pienellä jousen venyttelyllä

MB W124 CE & MB W202
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Re: Mb 260E w124
Naksaako muuten kaasupolkimen alla oleva kytkin normaalisti?
Sitä kikki relettä voisi kokeilla tinatakin...normistihan se lähtee kakkosella liikkeelle eli siksi se on laiska...jos kikki ei vielä vaihda ykköstä niin jossakin on vika.
Sitä kikki relettä voisi kokeilla tinatakin...normistihan se lähtee kakkosella liikkeelle eli siksi se on laiska...jos kikki ei vielä vaihda ykköstä niin jossakin on vika.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb 260E w124
Kyllä kytkin kaasupolkimen alla toimii oikein. Liekköhän releessä se vika kun ns. sekoilee kick downi. 60km/h jälkeen kick down ei toimi ollenkaan eli nakkaa 60km/h kohdalla jo nelosta pesään. Kolmos vaihde käy vain sekunnin kaksi päällä ja saman tein neloselle. Kakkosen kun laittaa päälle niin se vetää oikein loppuun asti kiihdyttäessä mutta kun työnnät kolmosen sisään niin saman tein neloselle. Alipainevuodot yn tarkistettu ja ei vuotoja ollut. Täytyy tarkistella nuo teidän antamat "vikakohteet" kunhan lomalle pääsen niin saisi vähän pirteämmäksi mersua.